com og lpt-porte
Fra : Janus Olsen

Dato : 05-06-03 13:25

Hej
Jeg blev træt af at mangle com og lpt porte, og fik fat i et gammelt kort
med en lpt og en com-port. jeg sætter den i starter op, og så siger den
conflict I/O ports : 378 hvad gør jeg nu for at få min nuværende com og
lpt-port til at køre med de nye. OS er WIN98
MVH Janus Olsen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 05-06-03 13:59

Janus Olsen wrote:

> Jeg blev træt af at mangle com og lpt porte,

Hvordan "mangle" - de følger da med som standard på alle bundkort siden
1995?

> og fik fat i et gammelt kort
> med en lpt og en com-port. jeg sætter den i starter op, og så siger den
> conflict I/O ports : 378 hvad gør jeg nu for at få min nuværende com og
> lpt-port til at køre med de nye.

Mon ikke du skal disable dem (som er onboard på bundkortet) i bios'en?

Fra : Villy Jensen

Dato : 05-06-03 14:05

> [...]
> conflict I/O ports : 378 hvad gør jeg nu for at få min nuværende com og
> lpt-port til at køre med de nye. OS er WIN98

Det er nok nemmest at ændre den indbyggede LPT-port:
Du skal ind i BIOS og ændre
I/O adresse (skal være forskellig fra 378)
IRQ (skal svjh være forskellig fra 7)

Forklaring:
Forskellige enheder kan ikke dele port
Forskellige enheder nogengange dele IRQ

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Henrik Hilskov

Dato : 07-06-03 21:10

Alt efter hvordan dine nye porte er rent fysiske udførte.
I gamle dage ( 3 år siden) skulle man med en jumper ændre instillingerne på
de ekstra porte på deres pci kort for at vælge en irq der ikke var i brug
???