Trendnet router
Fra : John Egerup Jørgense~

Dato : 05-06-03 09:56

Hej
Jeg har en trendnet TW100-S4W1CA router som sidder på en TDC adsl linie og
deler linien ud på 4 computere. Det kører fint MEN når jeg forsøger at køre
en FTP server er det som at løbe panden mod en mur! I routererns opsætning
er der noget der hedder "virtual server" her har jeg sat port 21 til at pege
på den maskine der kører som ftp server. men det viker ikke når jeg forsøger
at logge på via den externe ip adresse (som jeg har fået tildelt af TDC) men
på maskinerne indenfor det lokale net går det fint. Nogen der har nogle
ideer? Eller kender noget til routeren iøvrigt ?

MVH John Egerup

Fra : Calle.

Dato : 05-06-03 10:42

John Egerup Jørgensen wrote:
> [...]
> maskinerne indenfor det lokale net går det fint. Nogen der har nogle
> ideer? Eller kender noget til routeren iøvrigt ?

jeg mener du både skal have port 20 & 21 åben. normalt skal du bruge NAT
funktionen, for at viderestille din ext. IP til den int. IP som serveren
har. Jeg ved desværre ikke om det er det "virtuel server" gør, kan du
ikke se det i manualen?
--
Calle

Fra : John Egerup Jørgense~

Dato : 05-06-03 11:09

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> funktionen, for at viderestille din ext. IP til den int. IP som serveren
> har. Jeg ved desværre ikke om det er det "virtuel server" gør, kan du

Jeg har også prøvet at åbne port 20, det hjalp ikke. Jeg går ud fra at det
de kalder "Virtual server" er det samme som NAT. Nej i manualen står der ike
noget om det, men i specifikationerne står der at man kan køre både FTP WEB
server mm.
John

Fra : jens

Dato : 05-06-03 12:53

"John Egerup Jørgensen" <john-egerup@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har også prøvet at åbne port 20, det hjalp ikke.

Både port 20 og 21 skal forwardes.
Hvis du vil connecte på wanipèn skal klienten køre activt.

> [...]
ike
> noget om det, men i specifikationerne står der at man kan køre både FTP

Alt efter hvilken ftpserver der bruges kan man få den til at køre med
passive klienter også.
Men det er lettere at få klienterne til at køre aktivt.

Mvh Jens

Fra : Bent Nielsen

Dato : 05-06-03 11:13

> [...]
> på maskinerne indenfor det lokale net går det fint. Nogen der har nogle
> ideer? Eller kender noget til routeren iøvrigt ?

Den understytter ikke det, at kunne bruge den extern IP men andre kan
komme ind den vej.
Der er flere som understytter dette og andre som ikke under stytter det,
men som så har noget andet o.s.v.

Men hvis du laver en egen dnsserver på din server og så sætte denne til
at lave dns kald til en extern dns.

Dette har jeg valgt da dette også giver muligheder på lan.

Jeg bruge selv Lonshine Netgear og Topcom

Fra : Calle.

Dato : 05-06-03 11:20

Bent Nielsen wrote:

> [...]
> at lave dns kald til en extern dns.
>
> Dette har jeg valgt da dette også giver muligheder på lan.
>
> Jeg bruge selv Lonshine Netgear og Topcom

på trendnet.dk står der, at den understøtter NAT, så det kan lade sig
gøre
--
Calle

Fra : John Egerup Jørgense~

Dato : 05-06-03 14:20

> [...]
> på maskinerne indenfor det lokale net går det fint. Nogen der har nogle
> ideer? Eller kender noget til routeren iøvrigt ?

Tak for hjælpen, nu har jeg fået testet serveren fra en maskine uden for
lokalnettet og det virker som det skal. Routeren kan altså ikke håndtere at
jeg forsøger at forbinde til min egen externe ip fra en lokal maskine.
MVH John egerup

Fra : Calle.

Dato : 05-06-03 14:23

> [...]
> for lokalnettet og det virker som det skal. Routeren kan altså ikke
> håndtere at jeg forsøger at forbinde til min egen externe ip fra en

Nej, det er fordi routeren ikke godtager loopback
--
Calle