hvor billigt må det være?
Fra : pepss

Dato : 05-06-03 09:19

det er ved at være tiden hvor vi skal ud og købe barnevogn osv. til den
lille nye.
vi har set et tilbud i kære børn i haderslev hvor man får en barnevogn
(viking eller carena) som er rimlig billig!
men kan man købe det for billig og hvad skal man gå efter når man skal ud og
købe barnevogn?

--
pepss

Fra : Lykke

Dato : 05-06-03 12:40

prøv at kontakte din kommende sundhedsplejerske, hun kan oplyse om div.
regler om f.eks. afstand imellem kasse og stel, og andre "barnefælder". der
er også forskel på om barnet selv kan løsne lukketøjet på stellet og dermed
klemme sin hånd grusomt.
derefter kan du jo se om din sete billige model kan leve op til kravene.
ellers kan en barnevogn vel ikke blive for billig.
det er nok mere et spørgsmål om holdbarhed, mht, slid rust lysægthed.
god jagt.

Fra : Tine Andersen

Dato : 05-06-03 14:10

"Lykke" <rodin@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ellers kan en barnevogn vel ikke blive for billig.
> det er nok mere et spørgsmål om holdbarhed, mht, slid rust lysægthed.

Forbrugerstyrelsen laver med jævne mellemrum undersøgelser over børneudstyr
af alle slags. De har også nogle regler for afstande og andre
sikkerhedsmargener.

Tine

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 05-06-03 14:46

> [...]

> (viking eller carena) som er rimlig billig!
> men kan man købe det for billig og hvad skal man gå efter når man skal

Hejsa

På Forbrugerinformations hjemmeside kan du læse om sikkerhedskrav til
barnevogne - f.eks. på
http://www.fi.dk/boern/boerneudstyr/altboerneudstyr/barnevogne/

Vi har selv to barnevogne (Emmaljunga og Viking) og en klapvogn
(Carena), og vi er supergodt tilfredse med dem alle. Viking-barnevognen
var med i en startpakke fra Ønskebørn (med bl.a. seng, badekar, dyne,
pude, sengetøj, vaskefad, barnevogn, lift, regnslag, myggenet mm. til i
alt ca. 3200 kr!), som vi fik af mine forældre. Den står hos dem, hvor
vi tit er på besøg, så vi ikke behøver at tage barnevogn med. Den lever
op til alle kravene og har et rigtigt stort liggemål, så det er en god
vogn. Emmaljungaen, som vi bruger herhjemme, var en gave fra min mands
mor - ellers havde vi nok ikke lige købt så dyr en vogn (i hvert fald
ikke som ny). Den er selvfølgelig lækker og eksklusiv og alt det der, og
den er lidt smartere og lettere at komme rundt med end Vikingen, men vi
er sådan set lige så tilfredse med Vikingen. Faktisk har Vikingen den
fordel, at den er endnu større indeni, og det gør det nemt at placere
barnevognsmadras, sele og alt det andet, hvor vi i Emmaljungaen har lidt
problemer med, at madrassen "buler", fordi det er trangt (selvom
liggemålet også er fint i den - den er bare smallere). Så vi kan godt
anbefale en Viking barnevogn.

Vi har haft ét problem med den: at det ene hjul tabte luft i starten.
Det blev så sendt tilbage til Basson, som producerer Viking-vognene, og
siden har der ingen problemer været.

Carena-klapvognen er vi også rigtigt glade for, men vi kender ikke til
barnevognene.

Christina

Fra : pepss

Dato : 05-06-03 17:02

Hejsa
"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> skrev

> På Forbrugerinformations hjemmeside kan du læse om sikkerhedskrav til
> barnevogne - f.eks. på
> http://www.fi.dk/boern/boerneudstyr/altboerneudstyr/barnevogne/

Mange tak for linket det vil vi lige kikke på

> [...]
> pude, sengetøj, vaskefad, barnevogn, lift, regnslag, myggenet mm. til i
> alt ca. 3200 kr!), som vi fik af mine forældre.

Det lyder som den samme pakke vi har kikket på

> [...]
> problemer med, at madrassen "buler", fordi det er trangt (selvom
> liggemålet også er fint i den - den er bare smallere). Så vi kan godt

Mange tak for jers erfaring omkring Viking og Carena

> [...]
> siden har der ingen problemer været.
>
> Carena-klapvognen er vi også rigtigt glade for, men vi kender ikke til

Det bliver nok denne pakke vi køber når vi har hørt lidt om den