Linksys trådløs - også til kabel?
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 05-06-03 09:04

Har overvejet at anskaffe en Linksys Trådløs Cable DSL Router-Version 2
med indbygget 4 port switch

Mest af hensyn til en bærbar arbejds-pc som jeg så vil forsyne med et
pc-card til trådløs forbindelse

Spørgsmålene er:

Kan Linksys'en uden videre håndtere en VPN-forbindelse til min arbejdsgiver?

Kan jeg forbinde min stationære pc hjemme med gode gammeldags kabler til
linksys'en, således at jeg fortsat kan bruge internet forbindelsen mv. her?

Morten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-06-03 09:21

"Morten Jørgensen" <mortendenmark2002@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> pc-card til trådløs forbindelse
>
> Spørgsmålene er:
>
> Kan Linksys'en uden videre håndtere en VPN-forbindelse til min

Nu ved jeg ikke noget særligt om VPN... Men routeren kan ikke håndtere det i
hvertfald... Den har noget IPSec Pass Through og PPTP Pass Through, hvor
det vist skulle lade sig gøre på en software klient på computeren... Men
hæng mig ikke op på noget.

Her skal der nok købes en desideres VPN router til opgaven vil jeg tro.

> Kan jeg forbinde min stationære pc hjemme med gode gammeldags kabler til
> linksys'en, således at jeg fortsat kan bruge internet forbindelsen mv.
her?

Ja, der er jo en 4 ports switch i dyret.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 05-06-03 09:51

> [...]
> hæng mig ikke op på noget.
>
> Her skal der nok købes en desideres VPN router til opgaven vil jeg tro.

Jeg har softwareklient på den bærbare - secure-et-eller-andet

Fra : Verner

Dato : 05-06-03 17:18

On Thu, 5 Jun 2003 10:04:02 +0200, "Morten Jørgensen"

Morten, BEFW11S4 suppporter VPN.

http://www.linksys.com/Products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=415

Verner

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 05-06-03 22:38

"Verner" <vv@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Morten, BEFW11S4 suppporter VPN.
>
> http://www.linksys.com/Products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=415
>
> Verner

Hm - jeg synes ikke lige det står på siden som linket henviser til - men ok,
siden du siger det, så bestiller jeg nok én

Tak - Morten