Mysql
Fra : Stefan Garvig

Dato : 05-06-03 00:21

Hej

Jeg er ret ny inden for Mysql (kender dog en del til generel SQL), Men jeg
er noget i vildrede med, hvordan jeg kommer i gang med Mysql. Findes der en
GUI til Mysql, lidt i stil med den dersens Control Center, som desværre kun
findes (vist nok) i en betaversion, og som så vidt jeg kan se ikke virker
helt stabil?

Findes der en god indgang, faktisk brugergrænseflade til Mysql? Jeg bruger
p.t. den kommando-prompt, der følger med Mysql, men er det det rigtige sted
at etablere databasen fra?

Faktisk ville det jo være bedst ,om jeg kunne oprette databasen i en
Mysql-GUI - men kan jeg det??

Endnu et spørgsmål: Findes der en god vejledning i, hvordan man kommer i
gang med Mysql, specielt hvordan man sikrer sig, at ens installation af
Mysql, i samklang med (i mit tilfælde en Apache-server) fungerer
optimalt/fejlfrit?

Gælder mig meget til at høre fra jer database-eksperter.

Hvis denne post er malplaceret og retteligen burde høre hjemme i en anden
NG, må I meget gerne melde ind til mig om det.

Venligste hilsner fra

Stefan Garvig
--
**********
For direct reply only:

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 05-06-03 09:48

> [...]
sted
> at etablere databasen fra?
>
> Faktisk ville det jo være bedst ,om jeg kunne oprette databasen i en

Du skal have fat i phpMyAdmin http://www.phpmyadmin.net det er den bedste
GUI man kan få til MySQL

> [...]
> gang med Mysql, specielt hvordan man sikrer sig, at ens installation af
> Mysql, i samklang med (i mit tilfælde en Apache-server) fungerer

Jeg skulle mene de på www.webcafe.dk har nogle guides omkring
installering...

> Gælder mig meget til at høre fra jer database-eksperter.

Det tager jeg som et kompliment

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-06-03 10:00

Peter Sepstrup <peter@_REMOVE_sepstrupnet.dk> skrev:

> Du skal have fat i phpMyAdmin
> http://www.phpmyadmin.net det er den bedste
> GUI man kan få til MySQL

Hvis man nu er så heldig, at man har adgang til mySQL-serveren fra
andre computere end dens "localhost", hvad skal man så bruge ? Jeg
anvender pt. DBManager Professional (freeware) fra
http://dbtools.com.br/EN/, men jeg synes der er nogle
uhensigtsmæssigheder i programmet. Findes der nogle bedre
programmer end dette ? Det skal kunne køre på en Windows-maskine
(uden installation af cygwin etc :)

--
* Jesper Stocholm *
* http://stocholm.dk *

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-06-03 10:03

Jesper Stocholm <tdcnospam@stocholm.dk> writes:

> Hvis man nu er så heldig, at man har adgang til mySQL-serveren fra
> andre computere end dens "localhost", hvad skal man så bruge ? Jeg

Tjaa microsoft access kan anvendes.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 05-06-03 10:32

Jesper Stocholm wrote:
> Hvis man nu er så heldig, at man har adgang til mySQL-serveren fra
> andre computere end dens "localhost", hvad skal man så bruge ?

MySQL Control Center. Den er gratis og til både Windows og Linux.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-06-03 10:37

Lars Dybdahl <lars@dybdahl.net> skrev:

>MySQL Control Center. Den er gratis og til både Windows og Linux.

Jeg så den lige i dit andet indlæg, og den ser fin ud - den vil
jeg underkaste noget mere test, når jeg kommer i nærheden af min
egen PC derhjemme.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-06-03 14:48

> [...]
> uhensigtsmæssigheder i programmet. Findes der nogle bedre
> programmer end dette ? Det skal kunne køre på en Windows-maskine

Jeg bruger SQLYog, som minder en del om Enterprise Manager til SQL Server.
Find den på <http://www.webyog.com/>.

--
Mvh. Jesper

Fra : Kim Emax

Dato : 10-06-03 00:06

Peter Sepstrup wrote:

> Du skal have fat i phpMyAdmin http://www.phpmyadmin.net det er den
> bedste GUI man kan få til MySQL

Kan den efterhånden håndtere editering af felter, der oprindeligt indeholdt
NULL?

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 05-06-03 10:02

Stefan Garvig wrote:
> Findes der en god indgang, faktisk brugergrænseflade til Mysql?

Ja. Hent MySQL Control Center fra http://www.mysql.com/. Den er gratis,
grafisk, nem at bruge, hurtig, og findes til Linux og Windows.

> [...]
> gang med Mysql, specielt hvordan man sikrer sig, at ens installation af
> Mysql, i samklang med (i mit tilfælde en Apache-server) fungerer

Nemmeste måde at lave en installation, der virker, er at installere Red Hat
Linux. Du skal have pakkerne php, apache, mysql-server og php-mysql
installeret. Hvis de er installeret, så virker det.

På Windows er det selvfølgelig mere besværligt.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/