hvordan ser SATA stikket ud på bundkortet?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-06-03 19:37

Hej

Jeg har kigget på flere billedere af bundkort, for at finde ud af hvad de
havde af udgange... Men på bundkort med Serial ATA synes jeg ikke jeg kan
finde andet en et stik som er størrere end alm ATA ? Jeg troede Serial ATA
kun er med 4 ledere eller noget i den retning?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-06-03 19:53

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> ikke jeg kan finde andet en et stik som er størrere end alm ATA ? Jeg
> troede Serial ATA kun er med 4 ledere eller noget i den retning?

Hvilket bundkort har du?

--
Martin K

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-06-03 20:04

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in message

> Hvilket bundkort har du?

jeg har ikke noget bundkort med Serial ATA:.. Men da jeg kigger på et
bundkort med det, så ville jeg gerne lige finde ud af hvordan det ser ud...

Hvis man fx kigger på dette tilfældige bundkort med SATA:

http://club.aopen.com.tw/pss/largeview.asp?modelname=AX4B-533%20Plus&img=http://english.aopen.com.tw/products/mb/images/flash/ax4b-533plus.swf

Hvor er SATA stikket så?

Noget siger mig at det er den gule til venstre...

Så er der så 2 alm. ATA i højre side og et disketteudgang...

Men jeg troede da det var nogle små USB aktige stik eller noget i den dur
det tilsluttes? Det gule stik ligner jo akurart et alm ata stik.

Fra : Esben

Dato : 04-06-03 20:26

http://english.aopen.com.tw/tech/eig/mb/ax4b533plus/ax4b533plus-eg-e.pdf

--
Esben

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-06-03 21:27

Bjarke Hansen wrote:
> jeg har ikke noget bundkort med Serial ATA:.. Men da jeg kigger på et
> bundkort med det, så ville jeg gerne lige finde ud af hvordan det ser
> ud...

OK - så misforstod jeg dig. Kan se du har fået sagerne opklaret...

--
Martin K

Fra : Villy Jensen

Dato : 04-06-03 20:20

> [...]
> finde andet en et stik som er størrere end alm ATA ? Jeg troede Serial ATA
> kun er med 4 ledere eller noget i den retning?

Kik på Giga-byte GA-8PE667 Ultra 2 - vælg enlarge view
http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_EnlargeView_GA-8PE667%20Ultra%202.htm

Her sidder der 2 små sorte SATA stik under de to gule USB-stik til fronten

SATA-stik er VÆSENTLIGT mindre end alm. ATA-stik.
SATA-stik minder lidt om USB-stik i udseende samt dimensioner

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-06-03 20:27

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> wrote in message

> [...]
>
> SATA-stik er VÆSENTLIGT mindre end alm. ATA-stik.
> SATA-stik minder lidt om USB-stik i udseende samt dimensioner

Ahh okay, nu kunne jeg godtnok ikke se en dyt på noget af det grafik
gigabytes hjemmeside kunne give... Jeg søgte dog lige efter en review af
kortet, og fandt dette billede:

http://www.pcguide.com.au/Reviews/Motherboard/gigabyte_ga-8pe667ultra2/images/southcor.jpg

Der står jo Sata, men så bekræfter det jo kun hvad jeg også havde regnet
med....

Fra : Peter Christiansen

Dato : 05-06-03 21:59

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
s/southcor.jpg

> Der står jo Sata, men så bekræfter det jo kun hvad jeg også havde

Prøv at se dette bilede, her er de tydelige, de sidder på hver sin side af
Promise chippen:
http://www.legionhardware.com/pic.php?image=/Pics/Aopen_AK77_400_Max/Image_0
2.jpg

Peter