Hvorfor må Tele2 ikke udbyde på fast kobbe~
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 04-06-03 17:11

Når nu f.eks. CC må ? Jeg er noget irriteret over, at skulle
installere et delefilter, når nu jeg har en separat kobber-linie til
min ADSL.

Nogen der ved hvorfor ?

--
Jacob

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-06-03 17:26

"Jacob Saaby Nielsen" <dont@have.one> skrev i en meddelelse
> Når nu f.eks. CC må ? Jeg er noget irriteret over, at skulle
> installere et delefilter, når nu jeg har en separat kobber-linie til
> min ADSL.
> Nogen der ved hvorfor ?

Tele2 har ikke deres egen ADSL-infrastruktur, men køber fra TDC
TDC leverer kun på delte linjer, hvilket også er langt det smarteste.
Hvorfor vil du have det på separat kobber?

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 04-06-03 17:40

On Wed, 4 Jun 2003 18:26:18 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Hvorfor vil du have det på separat kobber?

Det vil jeg heller ikke nødvendigvis. Tænkte bare, at det måtte være
at foretrække når nu linien fysisk eksisterer

--
Jacob

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 05-06-03 07:58

<usenet@makr.dk> wrote:

>Hvorfor vil du have det på separat kobber?

Det kunne jeg i hvert fald godt tænke mig

Jeg har to fastnettelefoner + ADSL. Desværre bor jeg så langt fra
centralen, at jeg ikke kan få ISDN+ADSL i en ledning. Jeg har derfor
to ledninger med hver sin analoge telefon og i den ene er der så også
ADSL via skillefilter. Her ville det være både smartere og billigere,
hvis jeg kunne få mine to telefoner som ISDN i den ene ledning og ren
ADSL i den anden.

Der kan altså være gode grunde til at ønske separat kobber

Men nu vi er ved det. Det er ca. to år siden jeg fik ADSL (og i den
anledning måtte aflevere min ISDN), kan der være sket en ændring siden
da? Kan det tænkes, at jeg i dag ville kunne få ISDN+ADSL i samme
ledning, eller har det ikke noget formål at undersøge det?
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Jochke

Dato : 05-06-03 08:07

Lars J. Helbo wrote:

> [...]
> være sket en ændring siden da? Kan det tænkes, at jeg i
> dag ville kunne få ISDN+ADSL i samme ledning, eller har

Du kan godt have ISDN og ADSL på samme kobberpar. Kommer dog an på hvilken
ISP du har.

--
/Jochke
---------------------

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-06-03 10:13

Jochke skrev Torsdag den 5. juni 2003 09:06 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Du kan godt have ISDN og ADSL på samme kobberpar. Kommer dog an på
> hvilken ISP du har.

TDC har fra dag 1 kunnet levere ISDN og ADSL på samme kobber, men ADSL
kræver en beder kobberkvalitet hvis det skal sameksistere med ISDN end
PSTN, det er sikkert derfor han måtte nedlægge ISDN'en.
Men når han VIL have 2 linier, så kunne den anden jo godt være en ISDN,
så får de stadig de fordele der er ved ISDN,,,

Ivar Madsen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 05-06-03 18:40

On Thu, 05 Jun 2003 11:13:12 +0200, Ivar Madsen <news-@milli.dk>
wrote:

> [...]
>Men når han VIL have 2 linier, så kunne den anden jo godt være en ISDN,
>så får de stadig de fordele der er ved ISDN,,,

Netop, en kobberledning til ADSL og en til ISDN. Dermed ville jeg have
de samme forbindelser plus den bedre funktionalitet ved ISDN og jeg
ville stadigvæk bruge to kobberledninger ligesom jeg gør nu - samt at
kvartalsafgiften ville være en del lavere.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 11-06-03 10:03

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> wrote in message

> [...]
> Men når han VIL have 2 linier, så kunne den anden jo godt være en ISDN,
> så får de stadig de fordele der er ved ISDN,,,

Prøv og læs hvad manden skriver i hans første post.
snip:
Desværre bor jeg så langt fra
centralen, at jeg ikke kan få ISDN+ADSL i en ledning
snip:

Man kan få ADSL på både ISDN og PSTN linier, men hvis du bor langt fra
centralen og dæmpningen på ens kabel er stor, kan man med fordel konvertere
til PSTN. Den ikke benytter et så stort frekvendsområde som ISDN, og det vil
derfor være muligt at bo længere fra centralen eller have et kabel med en
større dæmpning.

--
Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-06-03 18:20

Thomas H. skrev Onsdag den 11. juni 2003 11:02 i
> [...]

> som ISDN, og det vil derfor være muligt at bo længere fra centralen
> eller have et kabel med en større dæmpning.

Hvori adskiller det sig fra hvad jeg skrev?

Ivar Madsen

Fra : Thomas H.

Dato : 11-06-03 18:51

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Hvori adskiller det sig fra hvad jeg skrev?

Sorry, min fejl.. jeg må have spruget dit indlæg over da jeg sad og løste
det igennem..

Med Venlig Hilsen

Thomas H.

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 05-06-03 18:35

On Thu, 5 Jun 2003 09:06:42 +0200, "Jochke" <ask@me.com> wrote:

>Du kan godt have ISDN og ADSL på samme kobberpar. Kommer dog an på hvilken
>ISP du har.

Samt afstanden til centralen
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 05-06-03 09:26

Jeg har ISDN + ADSL ved TDC, i samme kobber par.
Analog telefon + ADSL var kun 25 kr. billigere end ISDN + ADSL.

Herlig løsning kæresten har sit nummer og jeg har mit.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-06-03 11:32

"Lars J. Helbo" <lars@salldata.dk> skrev i en meddelelse
> Her ville det være både smartere og billigere,
> hvis jeg kunne få mine to telefoner som ISDN i den ene ledning og ren
> ADSL i den anden.

Ja, det er selvfølgelig en begrundelse.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-06-03 17:53

"Jacob Saaby Nielsen" <dont@have.one> wrote in message

> Når nu f.eks. CC må ?

Hvad snakker du om at må?

Du tror nu slet ikke det har noget at gøre med hvad det koster at oprette en
seperart linie for udbydere? Det er nemlig langt dyrere for en udbyder at
tilkøbe sig en sådan linie af TDC..

Det er nok omvendt, at en udbyder på oprette adsl på en shared telefonlinie,
som evt. udbydes til telefoni fra en anden udbyder.

> Jeg er noget irriteret over, at skulle
> installere et delefilter, når nu jeg har en separat kobber-linie til
> min ADSL.

Hvis du ikke selv vil installere, koster det kun 495,- for dig...

> Nogen der ved hvorfor ?

Se ovenstående