TDC 4dobler hastigheden på ADSL
Fra : Dan

Dato : 04-06-03 16:43

Fra : Brian Toft [2610]

Dato : 04-06-03 16:56

Dan wrote:
> http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=19381

Ja 8 dobler vel prisen...

--
*** VW Golf is like a tampon
...every pussy has one ***

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-06-03 09:39

Hej

"Brian Toft [2610]" <nospam@SLETMIGtele2adsl.dk> wrote:

>Dan wrote:
>> http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=19381
>
>Ja 8 dobler vel prisen...

Ja højst sandsynligt ! - Vi må til Sverige, se herunder:

<copy>
Svenskerne får 26 Mbit for 400 kroner
De svenske ADSL-brugere svælger i høje hastigheder til lave priser.
Senest er firmaet Bostream kommet på banen med et tilbud om 26 Mbit/s
for kun 400 kroner om måneden.
http://www.comon.dk/newsletter.php?id=14221
c/copy>

Så det kan altså lade sig gøre til rimeligere priser ! - Nogen må score
for meget herhjemme....

--
M.v.h. Ole®

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-03 09:45

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> wrote in message
> Så det kan altså lade sig gøre til rimeligere priser ! - Nogen må score
> for meget herhjemme....

Ja hvem mon? *Host* *host*... TDC..
Det er derfor mange stadig hentyder til at TDC har monopol selvom de ikke
har.
Men jeg kan godt følge folk i det, da hvis der er en ISP i Danmark som kan
sænke priserne, ja så er det TDC.

Mvh
FB

Fra : Erik

Dato : 07-06-03 15:04

"FB" <nomail> skrev i en meddelelse

> [...]
> har.
> Men jeg kan godt følge folk i det, da hvis der er en ISP i Danmark som kan

I andre af de små lande i nabolaget er prisen ret lav:

http://www.surfsneladsl.nl

http://www.roothost.be/beginner.html

--
Erik

Fra : Felix

Dato : 07-06-03 15:56

On Sat, 7 Jun 2003 16:04:05 +0200, Erik wrote:

>I andre af de små lande i nabolaget er prisen ret lav:

Ja, f.eks.
http://www.arrownet.dk/ostbirk/index.php?1.abonnement.priser

m. v. h.

Fra : Tim Christensen

Dato : 09-06-03 13:38

Felix wrote:

> Ja, f.eks.
> http://www.arrownet.dk/ostbirk/index.php?1.abonnement.priser

Siden hvornår er arrownet begyndt at levere ADSL?

Mvh

Tim

Fra : Kasper Bergh

Dato : 09-06-03 15:52

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> wrote in message
> Siden hvornår er arrownet begyndt at levere ADSL?

Pointen er nok at hvis du selv vælger præcis hvilke områder du vil dække, så
kan du tilbyde billigere priser fordi du ikke har store udgifter i
randområderne. Men jeg gad nok vide om folk ikke ville råbe op hvis TDC kun
havde opgraderet centralerne i de større byer og ikke på landet? Man kan nu
engang ikke blæse og have mel i munden samtidig. Vil man have billigere
priser er der noget andet der er skåret ned på.

mvh
/Kasper Bergh

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-06-03 10:22

> [...]

De svenske ADSL-brugere svælger i høje hastigheder til lave priser.
Senest er firmaet Bostream kommet på banen med et tilbud om 26 Mbit/s

PRISKRIG PÅ BREDBAND
(2003-06-04 03:00) Bredbandsföretaget Bostream lanserar i
dag en vdsl-tjänst med en kapacitet på 26 Mbit/s för 398
kronor i månaden. - Vi utklassar konkurrenterna och lämnar
många av dem bakom oss nu, säger Yvonne Borg på Bostream.
http://computersweden.idg.se/a/20030603171617_CS235

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-06-03 12:57

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse
> Så det kan altså lade sig gøre til rimeligere priser ! - Nogen må
score
> for meget herhjemme....

Leverer Bostream til 95% af svenskerne?

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-06-03 15:27

> Leverer Bostream til 95% af svenskerne?

De starter jo et sted, der hvor der er flest.. Men det er vel naturligt
nok....

Jeg forstår fx ikke hvorfor TDC er begyndt at levere SDSL..... hvorfor ikke
have begyndt med VDSL allerede, istedet for at tage en forældet dsl
teknologi i brug... Er det fordi den kører på 2 tråde istedet for 4? Det må
jo siges at gå rigtigt godt, at man kan have en symetrisk forbindelse på
omkring 10Mbit ved VDSL... bostream skriver 13Mbit sysmetrisk med en
linielængde på max 1Km... MEn der er vel forholdsvis mange der bor inden for
1km fra centralen, når man tænker på kabelstrækningen også....

Men når man snakker om længde er det så selve kabellængden man snakker om..
Eller den fysiske længde på tråden, da den jo er snoet.. så er den jo
væseligt længere.. Måske ikke så meget på gamle kabler.. men på nyere kabler
med mange par. kan snoningen jo være rimeligt opsnoet.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-06-03 15:39

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3edf5317$0$48908$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg forstår fx ikke hvorfor TDC er begyndt at levere SDSL.....

Snakker du om SHDSL?

> hvorfor ikke
> have begyndt med VDSL allerede

For det første er VDSL stadig ikke fuldt standardiseret og for det andet
er det en noget andet målgruppe end SHDSL

>, istedet for at tage en forældet dsl
> teknologi i brug...

Snakker du om SDSL eller SHDSL her? Det er altså to vidt forskellige
ting.
De er næppe nogen mere moderne dsl pt end SHDSL

> Er det fordi den kører på 2 tråde istedet for 4?

VDSL, SHDSL og SDSL kører alle på 2 tråde

> Det må
> jo siges at gå rigtigt godt, at man kan have en symetrisk forbindelse

> omkring 10Mbit ved VDSL... bostream skriver 13Mbit sysmetrisk med en
> linielængde på max 1Km...

Det reducerer din kundemængde dramatisk

> MEn der er vel forholdsvis mange der bor inden for
> 1km fra centralen, når man tænker på kabelstrækningen også....

Nej

> Men når man snakker om længde er det så selve kabellængden man snakker
om..
> Eller den fysiske længde på tråden, da den jo er snoet..

Det er lidt svær at se hvad du mener med den relativt alternative
sætningsopbygning, men når man snakker kabellængder så er det ikke den
opsnoede tråds længde man regner med.

> så er den jo
> væseligt længere.. Måske ikke så meget på gamle kabler.. men på nyere
kabler
> med mange par. kan snoningen jo være rimeligt opsnoet.

Nej, de enkelte par er ikke snoet om hinanden. Ihvertfald ikke "by
choice"

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-06-03 15:51

> For det første er VDSL stadig ikke fuldt standardiseret og for det andet
> er det en noget andet målgruppe end SHDSL

Hvorfor er målgruppen anderledes? Når VDSL kan køre 26Mbit symetrisk, kan
del vel også køre 2,3Mbit symetrisk.. Altså lave alle mulige produkter der
kunne være interresante.... Om man ikke har 26Mbit til rådighed ud på
nettet. SYnes jeg nu heller ikke lige er relavandt for en privatperson.. Men
så kunne ens forbindelse da holdes lav i ping, selvom man downloader...

Jeg ved så ikke om selve opbygningen af VDSL gør at delay er lavt. fx noget
i retning af 2-3ms

> VDSL, SHDSL og SDSL kører alle på 2 tråde

Okay, jeg synes bare der står hos bosstream:

Avstånd till telestationDownstreamUpstreamTeknik
<300mUpp till 26 MbpsUpp till 26 Mbps4-bands VDSL

4-bands forstår jeg så som 4-tråds

> Det reducerer din kundemængde dramatisk

Ja, og hvad så.. så kan de levere 26Mbit til 4000 kunder, og 10Mbit til
10.000 kunder eller noget i den retning....

Der hvor jeg boede før, boede jeg 480 meter fra centralen ifl TDCs
kabeloversigt.. og det var enddag i udkanten af byen, og centralen var
placeret på hovedgaden.... Ca. halvdelen af beboerne boede da inden for en
radius af 500 meter.

> [...]
> opsnoede tråds længde man regner med.

> kabler
>
> Nej, de enkelte par er ikke snoet om hinanden. Ihvertfald ikke "by

Nej det ved jeg da godt... Men i et telekabel hvor der fx er 500trådpar.. Er
opsnoningen jo nød til at være forskellig, og nogle leder-par er jo så mere
opsnoede end andre par... Nogle par har vel en opsnonignslænge på 26cm, mens
andre har en opsnonignslænge på 2cm

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-06-03 15:58

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3edf58b4$0$48896$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvorfor er målgruppen anderledes? Når VDSL kan køre 26Mbit symetrisk,
kan
> del vel også køre 2,3Mbit symetrisk..

Indtil videre så er VDSL kun noget som diverse sugende gamere har læst
om på internettet.
Ikke noget seriøse firmaer går efter.

> Men
> så kunne ens forbindelse da holdes lav i ping, selvom man
downloader...

Og jeg som var bange for ikke at have rygdækning for at skrive "sugende
gamere"

> Jeg ved så ikke om selve opbygningen af VDSL gør at delay er lavt. fx
noget
> i retning af 2-3ms

Jeg forestiller mig at det er mere sammenligneligt med ADSL end SHDSL på
det punkt.

> 4-bands forstår jeg så som 4-tråds

Det ved jeg ikke.

> Ja, og hvad så.. så kan de levere 26Mbit til 4000 kunder, og 10Mbit
til
> 10.000 kunder eller noget i den retning....

Du har belæg for dine tal eller er det charbax-retorik?

> Men i et telekabel hvor der fx er 500trådpar.. Er
> opsnoningen jo nød til at være forskellig

Hvorfor det?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-06-03 16:06

> Hvorfor det?

Har du hørt om interferens? Hvis alle par havde samme opsnoning ville meget
trådene ligge for meget parallelt op af hinanden ... også fx bare i et
netværkskabel er der 4 forskellige opsnoningslængde...Det Orange par er
meget opsnoet, mens det brune ikke er.. Jo flere par der har samme
opsnoningslænge, jo mere interferens imellem lederne...

Fra : Thomas H.

Dato : 11-06-03 09:54

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> [...]
> meget opsnoet, mens det brune ikke er.. Jo flere par der har samme
> opsnoningslænge, jo mere interferens imellem lederne...

Du kan ikke rigtigt sammenligne et netværkskabel og så et telefon kabel.

Et telekabel er balanceret, og derfor behøver du ikke at have forskellig
stigning på trådparene i kablet.. Desuden er bithastigheden i telekablet
kontra netværkskablet også væsentlig mindre, og det vil så sige at
telekablet ikke er så overfølsomt over for støj..

--
Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-06-03 15:16

> [...]

> De svenske ADSL-brugere svælger i høje hastigheder til lave priser.
> Senest er firmaet Bostream kommet på banen med et tilbud om 26 Mbit/s

Hvorfor er de der nyheder altid så elendigt fremlangt? Det er jo ikke noget
med ADSL at gøre... men VDSL

De skriver på udbyderens hjemmeside:

Bostream lanserar nu en helt unik anslutning till internet för
privatpersoner som ger dig upp till 26 Mbps till internet. För endast 398 kr
i månaden kan du få Sveriges snabbaste DSL-anslutning, scream! Tack vare
snabb teknikutveckling, flera års erfarenhet av DSL-produkter och bra
samarbetspartners kan Bostream idag erbjuda en internetanslutning med ända
upp till 26 Mbps i båda riktningarna via telefonjacket. Först ut är centrala
Stockholm och Göteborg där Bostream kan leverera den nya bredbandsprodukten
omedelbart till 100 000 hushåll. Inom de närmaste två till tre månaderna
öppnas ytterligare telestationer i Stockholm, Göteborg och Malmö och
Bostream planerar att hela 830 000 hushåll då ska få tillgång till scream.
Scream erbjuds med flera fasta IP-adresser och, som med alla Bostreams
produkter, finns givetvis ingen tvingad inloggning eller förstasida. Scream
erbjuds i flera hastigheter och det som avgör hur hög hastighet kunden kan
få är avståndet till telestationen samt kvaliteten på kopparledningarna från
telestationen,

<300mUpp till 26 MbpsUpp till 26 Mbps4-bands VDSL
300-1000mUpp till 13 MbpsUpp till 13 Mbps4-bands VDSL

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-06-03 15:21

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> wrote in message
> Så det kan altså lade sig gøre til rimeligere priser ! - Nogen må score
> for meget herhjemme....

Nu er det jo genneralt også længere fremme i udviklingen i Sverige.... Men
jeg synes nu også man godt kunne skrue lidt op for hastigheden...

Det dyreste for udbydere, er jo nok at leje kobberlinien... og det tager TDC
sig vist ret godt betalt for.... Så kunne man jo lige så godt udnytte
hastigheden på linien..

Selv sidder jeg med en 256/128 forbindelse... og det er nu altså lidt af en
modem opkobling i hastighed.. men lige PT er der ikke råd til mere end
det...

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 04-06-03 17:09

On Wed, 4 Jun 2003 17:42:30 +0200, "Dan" <xxx@mirage.dk> wrote:

>http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=19381

Med CC's udtalelse om, at eksisterende hastigheder allerede tilbydes
til aggressive priser, og de ikke håber det får indflydelse på de
nuværende priser, skal man være godt afhængig af hastighed for at
overhovedet overveje produktet.

Det vil jo komme til at koste i tusindekroners-klassen, og det må da
være de færreste private der gider betale den sum.

--
Jacob