Valg af Router
Fra : KaiserSoze

Dato : 04-06-03 15:48

Jeg skal have investeret i en router til en Tele2 ADSL (fast IP)
forbindelse, men hvilken?

Er der nogen der har et bud på en god og billig router der kan bruges til
formålet? Den må gerne være let at gå til da jeg ikke har specielt meget
forstand på opsætning af sådan en fætter

....Anders

Fra : jens

Dato : 04-06-03 15:55

"KaiserSoze" <kaisersoze_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> formålet? Den må gerne være let at gå til da jeg ikke har specielt meget
> forstand på opsætning af sådan en fætter

http://212.223.15.152/produkte/index.cfm?menu=produkte&CFID=637805&CFTOKEN=6
3057363

Se i pdf manualen hvor nem den er.
En anelse dyrere end de billigste, men det opvejes hurtigt.

Mvh Jens

Fra : KaiserSoze

Dato : 04-06-03 16:39

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 3057363
>
> Se i pdf manualen hvor nem den er.
> En anelse dyrere end de billigste, men det opvejes hurtigt.

//----

Den ser spændende ud, men jeg har lidt svært ved at finde en forhandler i DK
(andet end distributør). Kender du et sted der sælger til private?

....Anders

Fra : jens

Dato : 04-06-03 16:58

> Den ser spændende ud, men jeg har lidt svært ved at finde en forhandler i
DK
> (andet end distributør). Kender du et sted der sælger til private?

Nu er du ikke så meddelsom om hvor i landet det skulle være helst.

Men jeg tror du kan bruge :
http://www.scidata.dk/ i Vejle.

Han har dog kun den model med printserver, da den uden kun koster 100kr
mindre.

Den med printserver (FBR1403tx) koster 900kr.

Ellers forhør dig hos din lokale pcbutik (i Horsens vist).

Der er flere af de små som har Level One efter Bilka ophørte med at
forhandle dem.
(de skiftede til Topcom, som også er en fornuftig router, men uden de ret
fikse ting som er i level one`n)

Fra : Søren Emig

Dato : 04-06-03 15:59

> [...]
> formålet? Den må gerne være let at gå til da jeg ikke har specielt meget
> forstand på opsætning af sådan en fætter

D-Link DI-604....billig og nem

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 04-06-03 19:15

KaiserSoze wrote:
> [...]
> formålet? Den må gerne være let at gå til da jeg ikke har specielt meget
> forstand på opsætning af sådan en fætter

Jeg har ingen forstand på routere men jeg har været tilfreds med at
handle her :

http://www.jes-computer.de/catalog/advanced_search_result.php?keywords=router

Hilsen Claus

Fra : WE

Dato : 04-06-03 22:36

Jeg tror da, at priserner lavere i Jyl- end i Tyskland.

Fra : jens

Dato : 04-06-03 22:56

"WE" <pophaar@d.y> skrev i en meddelelse
> Jeg tror da, at priserner lavere i Jyl- end i Tyskland.

Ja jeg lurede også lidt da.

Mvh Jens

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 05-06-03 07:11

WE wrote:
> Jeg tror da, at priserner lavere i Jyl- end i Tyskland.

Såvidt jeg kan se koster den billigste i tyskland 61 ecu eller 457.5 kr.
( 1 ecu=7.5 kr)

Er den billigere i jylland?

Hilsen Claus

Fra : jens

Dato : 05-06-03 08:55

> Såvidt jeg kan se koster den billigste i tyskland 61 ecu eller 457.5 kr.
> ( 1 ecu=7.5 kr)

Du skal nok reservere en 50er ca til postmand Per

> Er den billigere i jylland?

http://www.xdata.dk/servlet/VisVare?vareID=43823

389 + 50 til postmand Per.

Om de så bor i Jylland har jeg ikke undersøgt nærmere.

DI604 er iøvrigt noget af det ringeste routerprodukt jeg har set, men det er
der jo nok en grund til, eller 389 grunde.

Dlink laver nogle gode dimser, men di604 er faldet udenfor den kategori.

Mvh Jens

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 05-06-03 09:31

jens wrote:

> Du skal nok reservere en 50er ca til postmand Per

Du har ret.

Tak for linket, det er hermed gemt.

Hilsen Claus

Fra : jens

Dato : 05-06-03 09:49

> Tak for linket, det er hermed gemt.

Tror du vil få mere glæde af dette link :

http://www.edbpriser.dk

Mvh Jens

Fra : Lars

Dato : 05-06-03 11:08

> [...]
det er
> der jo nok en grund til, eller 389 grunde.
>
> Dlink laver nogle gode dimser, men di604 er faldet udenfor den

Hvad er det, som gør den så ringe? Jeg har lige købt een, men overvejer
at returnere den igen på grund af den dårlige omtale. Kan du være lidt
mere specifik.

*/Lars

Fra : jens

Dato : 05-06-03 12:27

"Lars" <svend@bent.dk> skrev i en meddelelse news:3edf1630$0$5153

> Kan du være lidt
> mere specifik.

Helst ikke, det bliver en ret lang remse.
Dlink foreslår at gøre en port usynlig ved at forwarde den til en ikke
eksisterende ip på lokal nettet, det må betyde de er klar over at firewallen
ikke virker.

Di604 har Upnp.... til dels, Dlink tør ikke sige det er i den, for det
virker ikke helt, dog dukker den op i netværkstedder hvis man har upnp på
pcèn.

Men alligevel har de valgt at lave den så det ikke kan slås fra, det synes
jeg er ret uheldigt.

Den sprutter ved belastning, og dør helt ved fuld baelastning på switchen.

Wallen dur ikke...
Hvis du enabler outbound firewall, virker den ikke, men hvis du enabler den
og indsætter en ip i except listen, så eksisterer nettet ikke længere.

Samme problem med inbound delen.

Og der står vist stadig "statefull inspection firewall" på kassen.

Det kan have ændret sig med den nye firmware, den har jeg ikke prøvet, men
jeg har mistet troen på at den router kan forbedres, så havde de vel gjort
det for 1/2 år siden.

3 firmware udgaver kunne ikke rette på det, hvorfor skulle den 4 så kunne ?

Det skal siges at jeg lavede en test med 2 routere mod hinanden og zonealarm
på pcèrne, za gav udslag bag di604, ikke på dem bag den anden router. (som
på det tidspunkt var en topcom)

Jeg er nok lige ringe til at sætte begge routeres firewall op, så det burde
være nogenlunde ens for begge, det var det bare ikke.

Men hvis du søger i netværks gruppen i google i januar/ februar kan du finde
ret mange tråde om netop de problemer.

Omvendt kan man sige at di 604 kan bruges til folk som har en eller 2
maskiner som ikke skal køre lan eller anden betydelig trafik, så er den jo
billig, og de har måske ikke behov eller mulighed for at kunne følge med i
hvad der kommer ind gennem den.

Folk på antenne net med private ìpèr er jo ikke så udsat som dem med public
ip.

Det er bare ikke tilfredsstillende for mig.

Mvh Jens

Fra : Lars

Dato : 05-06-03 14:04

Tak Jens - med de beskrevne problemer kan jeg godt se, at DLink ikke er
et optimalt valg.

*/Lars

Fra : jens

Dato : 05-06-03 14:09

> Tak Jens - med de beskrevne problemer kan jeg godt se, at DLink ikke er
> et optimalt valg.

Der er ret mange som har problemer med di 614ere også.

Umiddelbart ser det ud til at det er de samme problemer.

Mvh Jens

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-06-03 13:57

On Wed, 4 Jun 2003 16:48:00 +0200, "KaiserSoze"
<kaisersoze_dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>formålet? Den må gerne være let at gå til da jeg ikke har specielt meget
>forstand på opsætning af sådan en fætter
"BenQ SOHO router"er et bud, jeg mener den hedder 307, men er ikke
sikker. De sidste jeg købte kostede omkring 360 kr ink moms.
Den er nem at konfigurerer. Men om den er god hvis man vil åbne og
lukke for alle mulige specielle porte ved jeg dog ikke.

/Hans

Fra : jens

Dato : 05-06-03 14:07

> "BenQ SOHO router"er et bud, jeg mener den hedder 307, men er ikke
> sikker. De sidste jeg købte kostede omkring 360 kr ink moms.

Link ?

Mvh Jens

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-06-03 14:47

On Thu, 5 Jun 2003 15:06:47 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:

>Link ?
Jeg har lige taget mig sammen og kigget i papirene, den hedder ESG 103
http://www.benq-eu.com/products/broadband/indexII.cfm?product=167

Men med røde øre må jeg tilstå at det er 360 +Moms
Jeg var lidt på jagt efter denne. Min ene leverandør kunne slet ikke
være med på denne lave pris, han ville sætte penge til på den.
Denne pris er indkøbspris hos en grossist.

/Hans

Fra : jens

Dato : 05-06-03 15:13

> [...]
> være med på denne lave pris, han ville sætte penge til på den.
> Denne pris er indkøbspris hos en grossist.

Hrmf...
Linket virker, men man kan ikke få fat i pdf manualen.
450kr.... det kan man få mange routere for.

Du virker til måske at handle lidt med dem, prøv en søgning på Surecom`s
importør.
Tror det kunne interessere.

http://www.surecom-net.com/pd-broadband-4504ax.htm

De sælges i udsalg fra butikker til 400kr.

Mvh Jens

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-06-03 07:45

KaiserSoze wrote:

> Jeg skal have investeret i en router til en Tele2 ADSL (fast IP)1
> forbindelse, men hvilken?

Jeg har netop købt mig en 3com 3c857 via Intercondata i Roskilde, til
prisen syntes jeg nok jeg havde råd til mærkevaren ....

> Er der nogen der har et bud på en god og billig router der kan bruges
> til formålet? Den må gerne være let at gå til da jeg ikke har
> specielt meget forstand på opsætning af sådan en fætter

Den *er* let at gå til, og ifølge dslreports.com's scan af mit system er
den også rimelig vandtæt som den kommer ud af krympefolien.

> ...Anders

Med venlig hilsen

Peter Larsen

* This posting handcrafted by Peter Larsen *
* My website is at: http://www.muyiovatki.dk *