Logout
Fra : JayeL

Dato : 04-06-03 14:13

Hej.
Jeg skal have lavet et login/logout system, så det ikke er muligt at komme
tilbage til siden vha adressehistorien. Hvordan skal jeg gøre? Hvor skal jeg
begynde? Det ville være rart med kode eksempel til både login og logout.

JayeL

Fra : Michael

Dato : 04-06-03 16:19

Hej...

Det nemmeste ville nok være at lave en login-fil, som laver en session.

På hver side du vil have beskyttet, checker du om den session eksisterer.

Ved logout sletter du den session igen..

F.eks. på login

if ($_GET['Action'] == "Login") {
$_SESSION['Brugernavn'] = $_POST['Brugernavn'];
$_SESSION['Adgangskode'] = $_POST['Adgangskode'];

header("location: side1.php");
}

F.eks. på check:

if ($_SESSION['Brugernavn'] == "Ditbrugernavn" &&
$_SESSION['Adgangskode'] == "Dinadgangskode") {

} else {
header("location: login.php?fejl=1");
}

F.eks. på logout:

session_destroy();

Og så lige en session_start() på alle sider...

--
Mvh.
Michael Bested