Linieskift i textarea til database
Fra : Asger Jessen

Dato : 04-06-03 13:20

Daws

Hvis jeg indsætter et linieskift i mit textarea viser den det ikke, når jeg
udskriver fra min Access database.
Vil umiddelbart gætte på det er nowet med:

strindhold = Replace(strindhold, " ", "")

Men er ellers helt på bar bund.
Hvad kan jeg gøre?

mvh Asger.

Fra : pepss

Dato : 04-06-03 13:26

"Asger Jessen"
> [...]
> udskriver fra min Access database.
> Vil umiddelbart gætte på det er nowet med:
>
> strindhold = Replace(strindhold, " ", "")

ja noget i den stil

> Hvad kan jeg gøre?

du skal bare udskrive den sådan:
Response.Write replace(rs("noget"), vbcrlf, "<br>")

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-06-03 13:30

pepss skrev:

> du skal bare udskrive den sådan:
> Response.Write replace(rs("noget"), vbcrlf, "<br>")

Ja. Man kan se teknikken beskrevet i artiklen her:
<http://asp-faq.dk/article/?id=3>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 04-06-03 13:33

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev
> Ja. Man kan se teknikken beskrevet i artiklen her:
> <http://asp-faq.dk/article/?id=3>

den vil jeg da se om jeg kan huske til en anden gang! den kommer jo op en
gange imellem!
det er jo helt sjov når man også kan hjælpe nogen en gang imellem og ikke
kun stille spørsmål

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-06-03 12:32

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev:

>NB: Hvorfor har I ikke skrevet om disknedbruddet på siden? Hvis
det
>har betydning for funktionaliteten af siden bør det - efter min
>mening - også skrives offentligt.

Det har du faktisk ret i (det er såmænd ikke fordi det er en
hemmelighed) - så jeg har nu tilføjet en beskrivelse af
problemerne på sitet.

--
* Jesper Stocholm *
* http://stocholm.dk *

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-06-03 13:39

pepss skrev:

> den vil jeg da se om jeg kan huske til en anden gang!

Egentlig burde der sendes et link til OSS-siden (asp-faq.dk) for
gruppen med jævne mellemrum. Den står listet på usenet.dk, men
normalt sender man også en OSS (Ofte Stillede Spørgsmål - dss. FAQ)
i gruppen.

> den kommer jo op en gange imellem!

Det er altid en god ide at kigge på siden hvis man blot har
mistanke om at det spørgsmål man stiller er "almindeligt" (og
dermed relevant for en OSS).

> det er jo helt sjov når man også kan hjælpe nogen en gang
> imellem og ikke kun stille spørsmål

Bestemt. Jeg skal i øvrigt understrege at dit svar var ganske
eksemplarisk - den eneste grund til at jeg puttede oss-linket på,
var at give en lille reminder til alle læsere om oss-sidens
eksistens.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Asger Jessen

Dato : 04-06-03 13:46

> [...]
> eksemplarisk - den eneste grund til at jeg puttede oss-linket på,
> var at give en lille reminder til alle læsere om oss-sidens

Mange tak begge to - det virker!
Kendte desuden ikke siden http://asp-faq.dk

Fra : pepss

Dato : 04-06-03 19:01

> [...]
> gruppen med jævne mellemrum. Den står listet på usenet.dk, men
> normalt sender man også en OSS (Ofte Stillede Spørgsmål - dss. FAQ)

jeg ved ikke hvor meget du har med asp-faq.dk at gøre og det er bestemt
heller ikke for at kritisere siden (sys det er rigtig godt at nogen gider
bruge deres tid til at hjælpe ander) men jeg fant nogen fejl på siden og
ville så gøre opmærksom på det ved at trykke på "kontakt" men det virker
ikke....
som sagt ved jeg ikke om du har noget at gøre med det men jeg så bare at du
også har skrevede en artikl der

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-06-03 19:29

pepss wrote :

> [...]
> "kontakt" men det virker ikke....
> som sagt ved jeg ikke om du har noget at gøre med det men jeg så bare

Så kan jeg da svare ... jeg har nemlig noget med det at gøre.

For et par uger siden oplevede vores udbyder et diskcrash, der ødelagde
hele deres backup-system. Dette betød bla. at vores kode forsvandt - til
en backup de havde liggende fra februar. Vi havde naturligvis ikke selv
en backup liggende ... :(

Derfor forestår der i øjeblikket noget arbejde med at kode siderne igen -
eller i hvert fald restaurere de sider vi har liggende rundt omkring på
diverse computere.

Derfor må jeg beklage, at der er ting på asp-faq.dk, der pt. ikke virker.
Jeg kan ikke give et præcist tidspunkt for hvornår vi regner med at være
tilbage 100%, men vi har bestemt ikke glemt det.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
if you are competing with the darknet, you must compete on the darknet's

Fra : pepss

Dato : 04-06-03 19:47

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev

> Så kan jeg da svare ... jeg har nemlig noget med det at gøre.

ja det står der endlig også når man kikke rigtig efter! så vil jeg da
lige rose dig!

> [...]
> hele deres backup-system. Dette betød bla. at vores kode forsvandt - til
> en backup de havde liggende fra februar. Vi havde naturligvis ikke selv

murphy´s lov om it 7§ den der ler sisdt, har formentilg lavet en backup

> Derfor forestår der i øjeblikket noget arbejde med at kode siderne igen -
> eller i hvert fald restaurere de sider vi har liggende rundt omkring på
> diverse computere.

når jeg er blevet en "skrab" webdesingner er jeg da med på at hjælpe

> Derfor må jeg beklage, at der er ting på asp-faq.dk, der pt. ikke virker.
> Jeg kan ikke give et præcist tidspunkt for hvornår vi regner med at være
> tilbage 100%, men vi har bestemt ikke glemt det.

i stor trak køre det da også rigtig godt!

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-06-03 20:48

pepss wrote :

> "Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev

> ja det står der endlig også når man kikke rigtig efter! så vil jeg
> da lige rose dig!

mange tak ... men selvom det nok reelt er mig, der er tovholder på
projektet [1], så er jeg ikke ene om det - der står jo også andre på
siden.

> murphy´s lov om it 7§ den der ler sisdt, har formentilg lavet en
> backup

jeps ... eller i det mindste tænker langsomst ...

> når jeg er blevet en "skrab" webdesingner er jeg da med på at hjælpe

Du kan jo sige til, når du synes du har noget at bidrage med. Du skal dog
være opmærksom på, at hele applikationen er kodet i .Net, så du skal
kunne noget mere end "blot" ASP.

> i stor trak køre det da også rigtig godt!

Det synes vi da sådan set også ... jeg trak lige lidt statistik ud af
djævelskabet, og artiklerne er i alt blevet vist flere end 7000 gange
(pluds det løse), så det er åbenbart noget folk har nytte af. Suveræn
topscorer er artiklen "Hvordan får jeg bedst hjælp i gruppen" med næsten
dobbelt så mange visninger som nummer 2. Det kan jo dog være at dette
mest skyldes at den ligger øverst i oversigten og ikke at den er specielt
godt skrevet :)

[1] Det kom jeg jo til at love ... :)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
Skriv venligst under det du svarer på og skær det overflødige væk.

Fra : pepss

Dato : 04-06-03 22:54

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev
> mange tak ... men selvom det nok reelt er mig, der er tovholder på
> projektet [1], så er jeg ikke ene om det - der står jo også andre på
> siden.

det var såmen oså ros til jer alle men nu var det jo lige dig jeg havde fat
i!

> Du kan jo sige til, når du synes du har noget at bidrage med. Du skal dog
> være opmærksom på, at hele applikationen er kodet i .Net, så du skal
> kunne noget mere end "blot" ASP.

jeg tar lige ASP først men så er jeg også klar!

> [...]
> dobbelt så mange visninger som nummer 2. Det kan jo dog være at dette
> mest skyldes at den ligger øverst i oversigten og ikke at den er specielt

måske også fordi der komme mange link til "Hvordan får jeg bedst hjælp i
gruppen" her i gruppen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-06-03 13:49

Asger Jessen skrev:

> Mange tak begge to - det virker!

Velbekomme.

> Kendte desuden ikke siden http://asp-faq.dk

Det gør du så nu ;) - den er ikke så tosset endda.

NB: Det ser ud til at du heller ikke kender siden her:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>. Den kan også
anbefales.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-06-03 12:04

pepss skrev:

> måske også fordi der komme mange link til "Hvordan får jeg
> bedst hjælp i gruppen" her i gruppen

Helt sikkert. Jeg har desværre ikke redskaber til at lave
usenetstatistik, men jeg er ret sikker på at fordelingen af
henvisninger til faq-artikler i gruppen her følger det samme
mønster - det vil sige at der er en stor overvægt af henvisninger
til startartiklen (som i øvrigt *er* godt skrevet - der er ingen
grund til falsk beskedenhed Jesper).

Fra : N/A

Dato : 05-06-03 12:32