download af pdf'er
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 04-06-03 10:13

Hej Alle!

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe til mit
spørgsmål...men nu prøver jeg alligevel!

Jeg har en side med 4 link , alle til pdf-filer

Problem:
Hvis man har Acrobat Reader og klikker på et af de pågældende
link så vil pdf-filen åbne i browseren...og dette kan tag et
stykke tid da et par af pdf'erne fylder lidt meget! Medmindre man
selvfølgelig Højreklikke og gemmer filen.

Har man ikke Acrobat Reader så får man bare den almindelige
dialog-boks om man vil downloade filen!

Findes der et smart lille script således man får
download-dialogboksen frem uanset om man har Acrobat Reader eller
ej når man klikker på det pågælgende link?

Med venlig hilsen

Jimmy Snedker

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-06-03 10:48

> [...]
> download-dialogboksen frem uanset om man har Acrobat Reader eller
> ej når man klikker på det pågælgende link?

Du kan I de fleste tilfælde løse det ved at smide en "forkert" header
til filen. Men det skal gøres serverside.
Eksempel i php..

<?php
header("Content-type: application/pdf");
header("Content-Disposition: attachment; filename=DIN_PDF_FIL.pdf");
readfile("DIN_PDF_FIL.pdf");
?>

Virker I de fleste browere... nogle er dog lidt buggy... så du kan ikke
være 100% sikker.

Ellers prøv med:

<?php
header("Content-type: application/octet-stream");
readfile("DIN_PDF_FIL.pdf");
?>

mvh
Johan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-06-03 11:05

"Jimmy Snedker" <jsnedker@hotmail.com> skrev

> Findes der et smart lille script således man får
> download-dialogboksen frem uanset om man har Acrobat Reader eller
> ej når man klikker på det pågælgende link?

Hvis du zipper dine pdf-filer, vil alle blive sendt til funktionen download.
du skal så selvfølgelig rette i dine links, så de henviser til zip-filer.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin