Rulletekst
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 04-06-03 09:59

Hej,

Hvordan laver man en rulletekst (højre->ventre), som kun kører inden for en
bestemt tabelcelle og gentages?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Marchwitz

Dato : 04-06-03 11:09

Hej dav

Umiddelbart ville jeg mene det skulle være nok at skrive sådan her:
<marquee>Dette er et rullefelt, eller lysavis kunne man kalde
det</marquee>
inde i det felt du vil benytte

Men ellers kan jeg anbefale Dynamic Drive.
Prøv f.eks. denne side:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/cmarquee.htm
Eller find en af de andre på Dynamic Drive

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-06-03 18:03

"Marchwitz" <Marchwitz.news@kandu.dk> writes:

> [...]
>
> Umiddelbart ville jeg mene det skulle være nok at skrive sådan her:
> <marquee>Dette er et rullefelt, eller lysavis kunne man kalde

Det vil så kun virke i Internet Explorer (gud ske tak og lov).

> Men ellers kan jeg anbefale Dynamic Drive.
> Prøv f.eks. denne side:
> http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/cmarquee.htm
> Eller find en af de andre på Dynamic Drive

Det kan virke.
Begynd dog med at overveje hvorfor det er vigtigt at brugeren ikke
kan se al informationen på en gang.

/L

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-03 18:15

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> skrev :

>Det vil så kun virke i Internet Explorer (gud ske tak og lov).

Nope - marquee virker også i Mozilla fra en eller anden version,
det var vidst nok i 1.21 jeg opdgaede dette grufulde.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 04-06-03 19:09

> Umiddelbart ville jeg mene det skulle være nok at skrive sådan her:
> <marquee>Dette er et rullefelt, eller lysavis kunne man kalde
> det</marquee>
> inde i det felt du vil benytte

Tak for det! Hvordan får jeg den til at køre fra højre mod ventre (ikke
ventre->højre, som den gør nu...)?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-03 19:43

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev :

>Tak for det! Hvordan får jeg den til at køre fra højre mod ventre (ikke
>ventre->højre, som den gør nu...)?

<marquee direction="left">rulletekst</marquee>