Printer problem!! (HP PSC-2210)
Fra : Martin San.

Dato : 04-06-03 06:54

Hejsa

Er der nogen som kender til problemer med at tage HP printere i brug? Det
drejer sig om en helt ny HP PSC-2210 All In One
farveblækprinter/scanner/kopimaskine/fax hvor jeg ikke kan få monteret
farvepatronerne! Printerhovedet vil simpelthen ikke stoppe midt for, så jeg
kan montere patronen - den kører i stedet helt ud i den ene side hvor man
ikke kan komme til at sætte patronerne i. Dette er den 3. fabriksnye HP
printer som jeg oplever dette problem med!
HP kundeservice har prøvet at hjælpe over telefonen men uden held. Jeg
troede ved de første 2 printere, at det var hardwareproblemer men jeg er
begyndt at tvivle når dette er den 3. fejl-printer i træk jeg har fået!
Jeg har haft venner til at kigge på sagen, men de forstår heller ikke at
printerhovedet forsvinder helt ud i den ene side... den burde jo stoppe midt
på.

Håber at nogen kan hjælpe

MVH Martin
WinXP

Fra : Coach [4130]

Dato : 04-06-03 07:13

Ja, men så har du sikkert ikke monteret "layout" pladen over knapperne, som
tydeligt beskrevet i installations manualen.
Når du mont. denne i korrekt rækkefølge, så vil du se at det virker.

Der sidder nogle huller under pladen som SKAL dækkes før patronslæden vil
køre i stilling.
PÅ nogle HP printere er der en stregkode på bagsiden af "layout" pladen, som
printeren SKAL kunne læse.

Det er altid en rigtig god idé at læse manualen inden man går igang.

held og lykke
Bri@n

Fra : Martin San.

Dato : 05-06-03 11:47

"Coach [4130]" <coach_slet_@_fjern_tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tydeligt beskrevet i installations manualen.
> Når du mont. denne i korrekt rækkefølge, så vil du se at det virker.

Pladen er monteret, men det virker stadig ikke.

[...]
> Det er altid en rigtig god idé at læse manualen inden man går igang.

Den er skam blevet læst...

MVH Martin

Fra : Coach [4130]

Dato : 05-06-03 16:06

> Pladen er monteret, men det virker stadig ikke.

Har du så afinstalleret softwaren
og derefter startet forfra med installation af software.

Så vidt jeg kan huske er det ikke nok at montere pladen. Det skal gøres
under installationen af driveren.

Jeg troede jeg var smart og lavede det samme, med ikke at mont. pladen, og
slæden ville ikke køre i stilling.
Jeg prøvede så at gøre det hele om, og så virkede det.

mvh
Bri@n

Fra : Martin San.

Dato : 05-06-03 16:49

> [...]
> slæden ville ikke køre i stilling.
> Jeg prøvede så at gøre det hele om, og så virkede det.

Hej igen Brian!
Det vil jeg lige prøve at gøre, og så skriver jeg senere om det lykkes.

MVH Martin

Fra : Martin San.

Dato : 10-06-03 14:48

> [...]
> slæden ville ikke køre i stilling.
> Jeg prøvede så at gøre det hele om, og så virkede det.

Printeren står hos et familiemedlem, og der er tilsyneladende problemer med
at få pladen af igen!!
Men hvis fremgangsmåden er som du beskriver, så må jeg prøve og guide
vedkommende igennem igen.
Men tak for hjælpen foreløbig!

MVH Martin

Fra : Coach [4130]

Dato : 10-06-03 18:31

Du behøver ikke at afmontere pladen igen, bare lav installationen forfra.

Det er under installationen at softwaren checker om pladen er monteret.
Når den finder at pladen er mont. korrekt kører slæden til midterposition,
og patronerne kan monteres.

mvh
Bri@n

Fra : Martin San.

Dato : 10-06-03 20:09

> [...]
> Når den finder at pladen er mont. korrekt kører slæden til midterposition,

Så må pladen sidde skævt eller har dårlig kontakt, for vi har forsøgt at
installere forfra. Slæden kører frem og tilbage men stopper ikke midt i. Kan
det være andre ting end pladen der sidder forkert?

MVH Martin

Fra : Coach [4130]

Dato : 10-06-03 20:39

Se det lyder ret mærkeligt.

Jeg har en printer magen til, og hvis jeg lige kigger på Quick installations
guiden, står der:

at du skal følge anvisningerne ind til softwaren beder dig om at tilslutte
enheden.

dvs. montere pladen (som du har gjort), tilslutte usb-kablet (både i printer
og PC), tilslutte printeren til strøm, starte printeren, angive hvilket
sprog din printermenu skal levere, tryk dernæst på ENTER (på printeren).
Løft nu op i overdelen af printeren (åbner for hele den øverste printerdel,
så der bliver bedre plads) og slæden skulle køre i stilling.

Det er måske det der problemet: at du ikke åbner for overdelen???

når du har monteret patronerne skulle softwaren selv finde ud af at
installere færdig.

mvh
Bri@n

Fra : Martin San.

Dato : 10-06-03 22:42

> [...]
>
> Det er måske det der problemet: at du ikke åbner for overdelen???
>
> når du har monteret patronerne skulle softwaren selv finde ud af at

Ja, jeg gør præcis som der står i anvisningerne men jeg kan ikke få slæden
til at stoppe midt i. Og når slæden står helt ude i siden kan jeg jo ikke
montere patronerne. Men jeg tænkte på noget andet... mon der kan være noget
galt med selve USB-porten på bundkortet? Eller i BIOS? Det vil jeg lige
tjekke...

MVH Martin

Fra : Coach [4130]

Dato : 11-06-03 06:56

mon der kan være noget
> galt med selve USB-porten på bundkortet? Eller i BIOS? Det vil jeg lige
> tjekke...

Nåhh ja, det kunne måske være problemet??

Jeg hørte også ekspedienten i min lokale edb forretning sige til en kunde,
at usb kabler længere end 1,8m kunne skabe kommunikationsproblemer med en HP
printer.

Han var ikke specifik med hensyn til model osv.

Og ja, måske er din USB port ikke slået til i Bios'en?

mvh
Bri@n