Blå PCI-slot på P4PE GL/F/SATA/GD-bundkort
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 03-06-03 23:46

Hej

Jeg har 5 hvide PCI-slot og 1 blå PCI-slot som sidder nederst under de 6
hvide PCI-slot som sdder øverst.
Men hvad bruges dette blå PCI-slot til og hvad er den i forskel i forhold
til de 5 hvide PCI-slot? For jeg ved det ikke.

Jeg har hørt om 32 og 64 bit PCI-slot er mine 5+1 PCI-slot med både 32 og 64
bit?

Jeg håber nogen kan fortælle mig hvad det blå PCI-slot er for noget og hvad
det bruges til.

På forånd mange tak for hjælpen!

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 04-06-03 10:30

> [...]
>Men hvad bruges dette blå PCI-slot til og hvad er den i forskel i forhold
>til de 5 hvide PCI-slot? For jeg ved det ikke.

Det er et ASUS påfund, de kalder "Blue Magic". Det er et specielt PCI
slot, som har understøttelse af deres eget "Wireless Card". Så med
mindre du har et sådan, fungerer det som et helt almindeligt PCI
slot...

/Crax

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-06-03 21:17

"Thomas Rokamp" <mail@crax.dk> wrote in message

> [...]
> slot, som har understøttelse af deres eget "Wireless Card". Så med
> mindre du har et sådan, fungerer det som et helt almindeligt PCI

Hm, jeg har vist hørt noget om at det skulle været et PCI slot som kunne
give meget strøm til strømkrævende PCI kort!

Fra : Jens Petersen

Dato : 08-06-03 13:14

On Sat, 7 Jun 2003 22:16:52 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>"Thomas Rokamp" <mail@crax.dk> wrote in message

>Hm, jeg har vist hørt noget om at det skulle været et PCI slot som kunne
>give meget strøm til strømkrævende PCI kort!

Det er vist ikke Asus der har visket dig det i øret, hvad?

Fra http://usa.asus.com/news/2002/20021118.htm

BlueMagic PCI Slot works as a normal PCI slot but with the capability
to accommodate ASUS’ SpaceLink B&W, the world’s first WLAN add-on card
supporting 802.11a, 802.11b and Bluetooth, for easy wireless
networking and more.

--
Jens

And here I go again.....