MS Windows
briani 27239
Tilføje mb til c-drevet
Fra : Olsen

Dato : 03-06-03 23:39

Hvis jeg uden for mange dikkedarer og uden for let at kløjs i det vil
tilføje ekstra mb til mit c-drev i XPpro (fra et af de 5 andre drev, har
10 gb i overskud) hvilket program anbefales da?

Norton Ghost, Partition Magic læser jeg ofte om her på siderne, men er
ved at dø af skræk over at komme til ødelægge noget.

--
Hilsen fra Olsen

snipnospam@olsen.mail.dk

ikke fjerne nospam

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 03-06-03 23:50

Olsen wrote:
> Norton Ghost, Partition Magic læser jeg ofte om her på siderne

Partition Magic bruges til den slags arbejde.

> , men er ved at dø af skræk over at komme til ødelægge noget.

Så lad være.

mvh
Henning

Fra : Jens

Dato : 04-06-03 06:42

Hej Olsen

Brug Partition Magic. Har selv haft problemet for noget tid siden og det
lykkedes mig uden problemer, at få mere plads på C:\

Jeg kan ikke se, der er noget at være bange for.
Er andre her i ng uenig, så meld ud!

Mvh Jens

Fra : M.Kay

Dato : 04-06-03 07:56

I know it's awful, but Jens wrote to everybody in dk.edb.system.ms-windows
saying:

> Brug Partition Magic. Har selv haft problemet for noget tid siden og det
> lykkedes mig uden problemer, at få mere plads på C:\
>
> Jeg kan ikke se, der er noget at være bange for.
> Er andre her i ng uenig, så meld ud!

Gør det ikke uden backup, og sørg for at bruge så ny en version af PM som
muligt http://fosi.da.ru kan vist være belejlig på den front.

Men backupen er vigtig for jeg har oplevet en 4-5 gange at resizing ødelagde
partitioner fuldstændigt.

--
So - just read teh obituaries as the first thing in teh morning and if
you're not in them, make breakfast...

MEow - MegaFroupie

Fra : Asle Bjerva

Dato : 04-06-03 18:27

"M.Kay" <G.i.n@ping.dk> skrev i melding
> [...]
> muligt http://fosi.da.ru kan vist være belejlig på den front.
>
> Men backupen er vigtig for jeg har oplevet en 4-5 gange at resizing

Det første spørsmål som må besvares er: Dine frev er de på samme fysiske
harddisk ?
Alle patrisjonsverktøy er ubruklige om du ønsker å legge sammen ledig plass
på flere harddisker !

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Olsen

Dato : 04-06-03 21:20

Asle Bjerva wrote:
> Det første spørsmål som må besvares er: Dine frev er de på samme
> fysiske harddisk ?

Ja, min harddisk er delt op i 6 drev.
Jeg kan sagtens tage 1 gb fra et af drevene.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 04-06-03 22:10

"Olsen" <snipnospam@olsen.mail.dk> skrev i melding

> Ja, min harddisk er delt op i 6 drev.
> Jeg kan sagtens tage 1 gb fra et af drevene.

Så er det Partition Magic, ETTER en FULL backup du skal til med !

Fra : Jens

Dato : 04-06-03 23:03

Ja, undskyld!
Nogen siger: "Backup er for tøsedrenge", men jeg tog selvfølgelig en backup
først!
Beklager, at jeg glemte, at nævne dette!!

Jens