Jeg ved godt at dette ikke er et marked...~
Fra : Ukendt

Dato : 03-06-03 21:58

Men alligevel vil jeg gerne skrive dette til jer.... Der er nogle der kender
min historie i forvejen...

Hej

Jeg er i den meget triste situation, at mine to katte (killinger fra sidste
år) snart går en trist skæbne i møde...
De bliver sandsynligvis aflivet, hvis jeg da ikke er så heldig at der er en
katteglad person derude, som får medlidenhed med mine katte...
De er begge to sorte med hvidt på bryst og foran på halsen (billeder fra de
var killinger kan ses på http://www.geocities.com/puskrama/Killinger.html -
og de røde killinger vil jeg også gerne af med, men det er bare min
brors=hans ansvar)
De har desværre ringorm - og jeg har ikke mulighed for at behandle det (da
de hurtigt ville blive smittet igen af de andre katte)
De er heller ikke neutraliserede.
Der er faktisk ikke så meget der taler for at du skal tage imod dem....
andet end at de ellers skal aflives, og at de er nogle dejlige katte.
Det ville umiddelbart være bedst hvis de kunne bo på landet (da det er
situationen nu...) og samlet (ikke krav)
Jeg har nogle gange set PetRescue på Animal Planet, håber der findes nogen
overbærende personer i DK også (som læser denne gruppe)
Jeg vil gerne give et lille økonomisk bidrag til behandlingen af ringorm og
evt. neutralisation....
Håber som sagt der er nogle derude som gerne vil have to dejlige katte...

Mvh. Anita, Tversted (Nordjylland)

Skriv gerne direkte til min mail, da jeg ikke ser NG så tit, tak.

Fra : maz

Dato : 03-06-03 22:22

Anita, har du kontaktet Dyrenes Beskyttelse og Kattens Værn ??
Hvis nej -vil du så ikke godt være sød! at gøre det pronto - de MÅ kunne
hjælpe dig på en eller anden vis - forklar dem din situation og klag din
nød...
Aflivninger skal i øvrigt foretages af autoriserede personer. Hils din
familie og sig, at det er forbudt ved lov af drukne killinger/katte !
Og så er jeg lige nødt til at påpege: din familie overtræder Dyreværnsloven
på det *groveste*, hvis de ikke behandler kattene, giver dem mad, sparker
til dem og i det hele taget ikke sørger for dem. Lov om Mark- og Vejfred
siger iøvrigt, at 'dyrene' betragtes som ens ejendom, hvis man vælger at
optage dem på sin grund - hvilket din familie har gjort! Derved SKAL de
overholde Dyreværnsloven.
Hvis du gerne vil have jeg skal forklare dem det, skal jeg meget gerne gøre
det. Men de katte skal *ikke* lide, som de gør hos din familie - det er i
hvert fald det indtryk du har givet i dine mails... :(
(og det er ikke dig, jeg anklager - men din familie, der handler groft
inhumant og uforsvarligt og IØVRIGT overtræder lovgivningen - sådan er det
bare....)
maria

"[9881] Anita Abildgaard Jensen" <puskrama_at_hotmail_dot_com> wrote in
message news:3edd0baa$0$24628$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-03 22:38

> Anita, har du kontaktet Dyrenes Beskyttelse og Kattens Værn ??
Jeg har kontaktet Kattens værn, om de ville tage imod killinger f.eks., og
hørt nærmere omkring genudsætningsaftalen (som jeg ikke har råd til
Men det er klart, at de ikke kan tage imod katte med ringorm Men jeg har
lige tænkt mig at høre dyrlægen om hvor meget det væske koster som de kan
kureres vha. af... Så evt. behandle dem og derefter give dem til Kattens
værn
Jeg har valgt at vores 3 gamle hunkatte skal aflives - den ene er
overhovedet ikke til at komme i kontakt med, og de to andre er meget lidt
kælne... Desuden har vi en gammel hankat som er blind på det ene øje og
desuden ser noget ramponeret ud - eller hvad det nu hedder...

> Aflivninger skal i øvrigt foretages af autoriserede personer. Hils din
> familie og sig, at det er forbudt ved lov af drukne killinger/katte !
Jeg understreger vi har ALDRIG druknet katte eller killinger.
Desuden satser jeg på at få dyrlægen til at ordne det (det burde jeg da
kunne få gennemtrumfet)

> Hvis du gerne vil have jeg skal forklare dem det, skal jeg meget gerne
gøre
> det.
Vores familie har nok et noget andet syn på dyr end de fleste her i gruppen.
I vores familie er dyrene brugsdyr, og dvs. at katten i sin tid blev
anskaffet til at tage mus. Hvis en ko havde stået i vejen for min mor, så
havde hun jo sandsynligvis også puffet til den...!

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-06-03 08:22

Anita skrev
<Vores familie har nok et noget andet syn på dyr end de fleste her i
gruppen. I vores familie er dyrene brugsdyr>

Jeg ved godt at der er stor forskel på brugsdyr og kæle-
dyr, men det ændre ikke på at selv brugsdyr har krav
på en ordentlig behandling, foder, dyrelægebehandling
o.s.v. dyreværnsloven gælder også for brugsdyr.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-06-03 22:59

Anita skrev
[...]

Jeg vil blot citere Niels Hausgårds meget kloge ord,
*Det er ikke synd for et dyr at være død. Det kan
være synd at være levende, men aldrig død.*

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 03-06-03 23:12

Meget trist historie

Håber du finder et hjem til killingerne & hvis ikke, at de så får en
ordentlig ende på deres liv...

Mht. Ringorm, har jeg ladet mig fortælle at en dobbel dosis af Program Vet
skulle kunne tage ringormen..
Jeg vil ikke opfordre dig til at eksperimentere med behandlingen selv, men
måske kunne du førhøre dig hos dyrlæger om Program Vet måske var en løsning.
Jeg har teorien fra www.dekatten.dk
Direkte link; http://shor.ter.dk/334190311

Tanker fra Mette

Fra : Jonas

Dato : 04-06-03 13:37

Hej Anita

Kan du ikke prøve at ringe til Dyrenes Beskyttelse i Nordjylland.

Frederikshavn afdelingen ved Carina Thomsen på tlf. 98 43 40 69.
Carina er til at snakke med :)

Hjørring afdelingen ved Johnna Fals på tlf. 98 91 15 08.

Håber du ringer til en af de nævnte snarest muligt!

Jonas :)

"[9881] Anita Abildgaard Jensen" <puskrama_at_hotmail_dot_com> skrev i en
meddelelse news:3edd0baa$0$24628$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-03 20:31

Jeg vil bare lige fortælle at kattene nu alle sammen er begyndt at blive
behandlet for ringorm
Ringormene er næsten væk på killingerne, men de får behandling alligevel for
en sikkerheds skyld *s*
Så de skulle være fri for det om 2 uger...

Jonas skrev:
> Kan du ikke prøve at ringe til Dyrenes Beskyttelse i Nordjylland.

Hvad skal jeg sige til dem? Tager de imod kattene og giver dem et godt liv?
For ellers har jeg ikke noget at bruge det til...

Fra : maz

Dato : 04-06-03 20:44

> [...]
for
> en sikkerheds skyld *s*
> Så de skulle være fri for det om 2 uger...
Det var dog dejligt at høre, Anita.. :)

> Hvad skal jeg sige til dem? Tager de imod kattene og giver dem et godt
liv?
> For ellers har jeg ikke noget at bruge det til...
JEP, - hvis kattene ikke varetages ordentligt, kan Dyrenes Beskyttelse
hjælpe og også formidle nye hjem. Du skal ringe til kredsformanden i dit
område og forklare situationen, som den er. Hun vil så komme ud og snakke
med dig - givetvis, og se hvad hun kan gøre (mener det er en 'hun').... DB
har også internater, der formidler katte og hunde, så prøv at ringe til dem,
Anita.. please! for kattenes skyld.... Det er under alle omstændigheder et
forsøg værd - DB kan muligvis hjælpe mere end Kattens Værn kan.....
maria

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-03 21:04

> [...]
> Anita.. please! for kattenes skyld.... Det er under alle omstændigheder et
> forsøg værd - DB kan muligvis hjælpe mere end Kattens Værn kan.....

Okie, jeg havde ellers tænkt på at give kattene til Kattens værn, hvis der
ikke var nogle barmhjertige mennesker herinde, men vil da lige undersøge
muligheden i DB også...
Såeh, tak *s*

Mvh. Anita, Tversted (Nordjylland)

Fra : Jonas

Dato : 04-06-03 21:56

> Hvad skal jeg sige til dem? Tager de imod kattene og giver dem et godt
liv?
> For ellers har jeg ikke noget at bruge det til...

Hej Anita

Du skal bare ringe til Johnna eller Carina og fortælle dem om den situation
du står i.
De vil herefter kunne rådgive dig og finde en god løsning for kattenes
fremtid.
Det koster ikke så meget at ringe for hjælp og vejledning :)

Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-03 20:45

Jeg har fået nye billeder af mine dejlige katte på

Fra : Lisbeth Kiel Larsen

Dato : 09-06-03 00:53

"[9881] Anita Abildgaard Jensen" <puskrama_at_hotmail_dot_com> skrev i en
meddelelse news:3ee3924f$0$24674$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg har fået nye billeder af mine dejlige katte på
> http://www.geocities.com/puskrama/Killinger.html
>
> Mvh. Anita, Tversted (Nordjylland)

De er godt nok bare søde Anita :)

Held og lykke med at finde nye ejere til dem - har du prøvet www.dba.dk -
der kan du jo sætte gratis annoncer i både avisen og på nettet.
Der er også www.gulgratis.dk - www.pulterkammeret.dk - samt flere andre
steder, som du kan finde ved at søge på nettet.
Mvh Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-03 21:41

Jeg ville bare lige fortælle at jeg er kommet af med alle de 4 røde
killinger, og en enkelt sort kat De er kommet af sted i dag, så jeg
håber de får et godt hjem hvor de ender *ss*
Nu mangler jeg så bare at se om jeg kan komme af med den sidste sorte - vil
prøve at sætte den i gul og gratis, hvor jeg også havde killingerne i (og
det virkede i hvert fald *ss*)

Tak for de mange gode råd...

Mvh. Anita, Tversted (Nordjylland)

Fra : Jynis

Dato : 13-06-03 22:56

"[9881] Anita Abildgaard Jensen" <puskrama_at_hotmail_dot_com> skrev i en
meddelelse news:3eea36e4$0$32509$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
vil
> prøve at sætte den i gul og gratis, hvor jeg også havde killingerne i (og

Er det da ikke blevet tomt og stille uden misserne. Vores killinger er 6
uger nu og er fulde af narestreger . Det er bedre at se på dem end at gå i
cirkus.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : AEK

Dato : 13-06-03 22:45

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Vores killinger er 6 uger nu og er fulde af narestreger . Det er bedre at
se på dem end at gå i
> cirkus.

Øv, havde håbet på, at der nye billeder af rødderne ...

Jytte : Det foder I har, Er der kun indholdsfort. til Aktiv kat ?
Hvad med Natur foder og Naturline ?

/ Anya og de lokale rødder

Fra : Jynis

Dato : 14-06-03 14:13

"AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Øv, havde håbet på, at der nye billeder af rødderne ...
>
> Jytte : Det foder I har, Er der kun indholdsfort. til Aktiv kat ?

Hej Anya
Desvære har vi ikke fået skrevet alle deklarationerne på vores hjemmeside
endnu. Jeg er meget tungnem hvad computer angår. Min søn hjælper mig , når
han har tid. Fældes for alt kattefoderet er : ingen konservering og ingen
farvestoffet. Det er lavet af frisk slagtede fisk og fjerkræ.Altså ikke
noget ubestemmeligt kød og ben mel.
De produkter vi handler med er nogle vi 100 % kan gå ind for.
Aktiv og natur foder er lavet i Danmark. Natura Line i Tyskland.
Hvis du bor i nærheden er du velkommen til at komme og få et par prøver, jeg
sender ikke prøver ud.
Jeg vil be min søn om at ligge nye billeder ind af de 5 dejlige "unger" . Nu
mangler jeg kun nyt / nye gode hjem til 2 misser.
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-03 18:30

Jynis> Jo, der lidt stille, men har da stadig missmor og den ene sorte kat
fra sidste år + det løse som løber rundt.
AEK> Den ene af dem som har fået en killing sender mig sikkert billeder en
gang imellem, så kan jeg da sætte dem på min hjemmeside og informere om det
herinde når jeg gør

Mvh. Anita, Tversted (Nordjylland)