MS Windows
briani 27239
ø i engelsk XP
Fra : Steen Jorgensen

Dato : 03-06-03 21:21

Efter en installation af en engelsk XP står jeg pludselig
med det klassiske problem, som jeg egentlig troede var
overvundet, at jeg ikke kan få systemet, fx. en dos-prompt,
til at skrive "ø" og "Ø".
Standardprogrammerne - fx. word - har heldigvis ikke
problemet, men ...

Jeg har rodet med diverse charset og language-opsætninger,
men har endnu ikke fundet en løsning.

Forslag?

Mvh. Steen

Fra : Madsen

Dato : 03-06-03 22:02

Steen Jorgensen skrev:

> Efter en installation af en engelsk XP står jeg pludselig
> med det klassiske problem, som jeg egentlig troede var
> overvundet, at jeg ikke kan få systemet, fx. en dos-prompt,
> til at skrive "ø" og "Ø".

Prøv for det første at gå ned i Start > Kør og skrive: regedit
Tryk så Ctrl + F3 inde i Regedit og søg på ordet OEMCP.
Der skulle være 3 af slagsen og en eller flere af dem står måske
til 437. Ret dem til 850 og genstart derefter PC'en.

Hvis det ikke hjælper så prøv at stille kommandoprompten til
skrifttypen 'Lucida Console' i stedet for 'Raster Fonts'.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-06-03 22:04

Madsen skrev:

> Tryk så Ctrl + F3 inde i Regedit

Ctrl + F. Undskyld.

Madsen.

Fra : Steen Jorgensen

Dato : 03-06-03 22:50

De tre oemcp var alle 850, men det hjalp da jeg skiftede
fonten.
Tak.

Mvh. Steen

Fra : arc@na

Dato : 04-06-03 23:12

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Hvis det ikke hjælper så prøv at stille kommandoprompten til
> skrifttypen 'Lucida Console' i stedet for 'Raster Fonts'.

For helvede, Madsen, du har bare tjek på det der gylle.

Tak for tippet!

arc@na