Børn med store fødder
Fra : Linda og Jan

Dato : 03-06-03 21:17

Har hørt at der skulle findes en forening, for folk med store fødder. Min
søn på 14, bruger størrelse 48, det er faktisk umuligt at finde kondisko i
den størrelse, da han samtidig, har en meget bred fod. Det skal siges at vi
godt kan få "pæne" sko, men det er jo ikke dem han vil bruge til hverdag. Er
der nogen herinde, der har hørt om sådan en forening????

Fra : Lykke

Dato : 05-06-03 12:43

jeg mener at ha´ hørt om en speciel skobutik i nærheden af støget -kbh.
din egen skobutik må kunne henvise til nærmeste specielforretning,
som igen skulle ha´ hørt om en evt. forening.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-06-03 19:03

Hej

Linda og Jan skrev:
> [...]
> godt kan få "pæne" sko, men det er jo ikke dem han vil bruge til hverdag. Er
> der nogen herinde, der har hørt om sådan en forening????

Du skal have fat i New Balance løbesko. De fås i ekstreme størrelser og
i flere bredder (hvilket er deres speciale).

Her er et størrelseskonverteringsskema og størrelse 48 er en engelsk 13
eller amerikansk 13½.
http://www.dancesport.uk.com/shoes/conchart.htm

New Balance forhandles enten af Intersport eller Sportsmaster i Danmark,
men det husker jeg ikke helt. Ellers kan de sikkert findes i
specialforretninger for løbere eller købes igennem en løbeklub.

Et eksempel på en sko i op til engelsk størrelse 16 eller 15 i bredeste
udgave er:
http://www.newbalance.co.uk/Site%202002/MenRunning-M855NW.htm

D = Normal bredde
E2 = Bred model
E4 = Ekstra bred model

Der findes enkelte modeller fra New Balance der går helt op til E6 i bredde.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk