Delphi5. Hvordan input til BLOB-felt
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 03-06-03 21:15

Hej!
Jeg er nybegynder med D5, men har da med møje fået opbygget et program til
registrering vha nogle databaser.
I disse databaser bruger jeg nogle felter af 'typen' BLOB til større
tekstmængder og billeder.
Men jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan jeg bærer mig ad med at fylde
data ind i disse felter, hverken billeder eller tekst! Jeg har forgævest
ledt i hjælpen uden at have fundet noget som sagde mig noget.
Er der nogen her, der kan hjælpe; meget gerne med eksempeler.

Kurt Guldbæk
kurt@guldbaek.net
www.guldbaek.net

Fra : Thor

Dato : 06-06-03 07:22

Hej Kurt

Her er et eksempel:

table1.Insert;
table1Image.Assign(Image1.Picture.Bitmap);
table1.Post;

// Thomas

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 06-06-03 11:29

Hej Thor!
Tak forsvaret. Det vil jeg arbejde videre med!

Kurt Guldbæk
kurt@guldbaek.net
www.guldbaek.net