Hvordan befris man for Tiscali's rykkerbre~
Fra : Henrik Enk

Dato : 03-06-03 20:29

Det er åbenbart ikke nok tidligere, at have modtaget et brev om at sagen
frafaldes fra den advokat Intrium Justitia belaster en med, når man ikke vil
anerkende at skylde noget. Ikke andeledes end enhver anden ville gør ved
modtagelse af en faktura på et produkt de aldrig har haft eller købt.

Næh, nu sendes en ny inkassoskrivelse med samme sagsnummer og de sædvanlige
trusler, og det 1½ år efter brevet fra deres advokat om, at man ikke skylder
noget.

Suk, hvor længe skal man plages med det firma og deres stadige rod ... har
det da ingen ende?

Ja, jeg tør slet ikke tænke tanken om, hvad der nu sker efter opsigelsen af
læs
gamle ADSL forbindelse hos dem. Det vælter vel ind med rykkerskrivelse om et
par år ?

De ville ikke lave reverse lookup for en enkelt IP adresse med en
mailserver, så et firma igen kunne sende mail til deres største kunde i
Canada (Det canadiske firma har en tåbelig spamfiltrering). Tiscali mente,
at det var for besværligt, tidskrævende og kun noget de tilnød ville gøre
ved mindst et helt C net. Åbenbart har de bedre tid til at nedtage ADSL
forbindelsen for 3 firmaer og samtlige hjemarbejdspladser end rette reverse
lookup for en enkelt IP adresse. Noget som man kan få på under 1 time hos
f.eks. TDC.

Hvem mon Tiscali vil have som kunder ? Det er åbenbart ikke
erhvervsvirksomheder og private flygter formentlig efter de første
uforståelige regninger eller rykkerskrivelser.

Suk - sjældent har man set en så selvdestruktivt virksomhed...........

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 03-06-03 21:23

On Tue, 3 Jun 2003 21:29:07 +0200, "Henrik Enk" <news@enk.dk> wrote:

> [...]
>noget.
>
>Suk, hvor længe skal man plages med det firma og deres stadige rod ... har

Nej. De middelmådige har magten.
--
Svend Olaf

Fra : Thomas Corell

Dato : 04-06-03 00:17

Henrik Enk wrote:

> De ville ikke lave reverse lookup for en enkelt IP adresse med en
> mailserver, så et firma igen kunne sende mail til deres største kunde i
> Canada (Det canadiske firma har en tåbelig spamfiltrering). Tiscali mente,

Der skal altid være reverse dns på kundens ip (og tilsvrende den anden
vej). Derimod vil det ikke være et kundespecificeret hostnavn der peges
på.

Så hvis du har (haft?) et ip uden rdns, så er det en fejl der bare skal
rettes.

> [...]
> forbindelsen for 3 firmaer og samtlige hjemarbejdspladser end rette reverse

Lyder som om i har snakket forbi hinanden. D.o. er den normale politik for
redelegering af rdns til en kundes dns-server.

> Noget som man kan få på under 1 time hos f.eks. TDC.

Det er ikke nu man skal sige, at der ikke er rdns på det IP du postede
indlægget fra ? ;)

P.S. beklager jeg ikke kan svare på resten af dit indlæg.

--
Don't waste space

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-06-03 07:33

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> wrote in message

> [...]
> på.
>
> Så hvis du har (haft?) et ip uden rdns, så er det en fejl der bare skal

Da vi fik en spandfuld ekstra IP'er i firmaet fra der var ingen rdns på,
efter en måned og talrige mails/samtaler til support opgav jeg simpelthen at
få rdns på og flyttede til TDC.
Nu efter noget tid viser det sig tilmed at vi havde fået oplyst et forkert
kundenummer i tidernes morgen(efter skiftet til e-care) og opsigelsen derved
ikke var blevet kørt igennem (på trods af adsl
brugernavn,adresse,ordrenummer etc var klippe klisteret fra org.
oprettelsesbrev).
Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det kommer til at gå med den kreditnota
vi skal modtage (.....)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Hans Majlinder

Dato : 05-06-03 18:46

On Wed, 4 Jun 2003 08:33:14 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> wrote in message
>> >

>Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det kommer til at gå med den kreditnota
>vi skal modtage (.....)

God fornøjelse med den, jeg har ikke fået min endnu, siden jeg opsagde
mit abbonement 31-12-2002.

Til gengæld har jeg flere e-mails om at nu kommer der en afregning
indenfor 14 dage.

Det eneste lyspunkt er dog at de ikke har sent nye regninger til mig.

Hans.

Fra : Martin Møller

Dato : 04-06-03 12:09

"Henrik Enk" <news@enk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uforståelige regninger eller rykkerskrivelser.
>
> Suk - sjældent har man set en så selvdestruktivt virksomhed...........

Hvad med at true dem med advokat?

Martin

Fra : D. Truberg \(4100\)

Dato : 12-06-03 12:15

Jeg kæmper også en kamp med dem, jeg havde tilbage i 2001 et World Super
Surfer abb. som blev opsagt til 10/10-2001, jeg fik også den sidste regning,
og hørte så ikke mere fra dem.(jeg blev efterfølgende kunde hos Tele2)
D. 17/1-2003 modtager jeg en faktura på Tiscali Net Plus for perioden
12/10-02 - 11/10-03 på 298,00, her ringer jeg til dem og snakker med en
Jakob som beklager at de desvære kom til at sende fakturaer ud til deres
gamle kunder, han siger jeg blot skal glemme det og vil ikke høre mere fra
dem.

D. 23/4 modtager jeg så en rykker med 100 kr gebyr oveni, her opgiver jeg at
komme igennem til dem pr. tlf. efter at have ventet 40 min. JEg finder en
mailadresse på deres hjemmeside og sender en mail med historien fra sidst og
siger også at jeg ikke vil have flere breve fra dem (naivt måske).

Idag d. 12/6 modtager jeg en ny rykker med ekstra 100 kr gebyr plus trudsel
om inkasso.

JEg tænker bare hvad gør man?
JEg her jo ikke gemt den opsigelse tilbage fra 2001.
Jeg kan se via deres kontoservice at Tiscali Net Plus skulle være noget der
var bestilt i april 2002, men ikke af mig.

SKal man bare lade dem sejle deres egen sø eller er der nogen der har andre
bud?
----------------
Dannie

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 12-06-03 16:45

On Thu, 12 Jun 2003 13:14:47 +0200, "D. Truberg \(4100\)"
<FJERN_DETTEdan9e@hotmail.com> wrote:

> [...]
>var bestilt i april 2002, men ikke af mig.
>
>SKal man bare lade dem sejle deres egen sø eller er der nogen der har andre

Hvis både kunde og leverandør fumler går det galt. Tingene skal være
præcise. Det hedder ikke "som blev opsagt til 10/10-2001", men
eksempelvis "som blev opsagt per brev den 3/9-2001 til ophør per
10/10-2001" jævnfør den og den bestemmelse i de daværende
abonnementsbetingelser.

I princippet er breve noget man skriver på maskine med gennemslag, men
i det mindste bør man udskrive 2 eksemplarer, mærke det ene "kopi"
eller "afskrift" og gemme det i 5 år.

Hvis nogen er sikker i sin sag, og har papirerne i orden, kunne man
overveje om man skulle blive en af de første der går en anden vej end
"virksomhederne har altid ret" juristerne foreslår, og undersøge om
man kan medvirke til at der efter en eller anden bestemmelse kan
sættes en stopper for udsendelse af regninger, som virksomheden bør
vide ikke er korrekte.
--
Svend Olaf

Fra : D. Truberg \(4100\)

Dato : 14-06-03 20:27

> [...]
> eksempelvis "som blev opsagt per brev den 3/9-2001 til ophør per
> 10/10-2001" jævnfør den og den bestemmelse i de daværende

Nu skrev jeg ikke præcis hvad der stod i opsigelsen, men det er også
ligegyldigt da den er ude af verden, problemet er blot at Tiscali har
oprettet et nyt produkt til mig som jeg ikke har bedt om.

Efter en tlf. samtale med dem (jeg ventede "kun" 20 min) fandt de frem til
at det var et produkt der var oprettet samme dag jeg fik konverteret mit
daværende dialin abb. til et super Surfer abb. (10 mdr. 2000)
Nu siger manden jeg snakkede med bare at man kan ikke konvertere produkter?
Det var jo det jeg fik at vide tilbage i 2000 da jeg fik lavet det om, jeg
fik jo også mit gamle brugerid flyttet med!
Til det svarer han blot "sådan er det bare"
Jeg spørger så , hvorfor jeg først får en regning for 10 mdr. 2002 til 10
mdr. 2003 og ikke har fået nogen fra 10 mdr. 2000 og frem.
Hertil siger han blot at det første år er gratis, og derefter skal man
betale. Ok men det første år går jo til 10 mdr. 2001, hvad så derfra og til
2002? Hertil svarer han "sådan er det bare"!

Jeg har nu fremsendt et klagebrev til Tiscali og har i sinde at trække dem
hele vejen igennem manegen såfremt de ikke trækker deres krav tilbage. Så må
vi se hvad der sker.

Dannie

Fra : D. Truberg \(4100\)

Dato : 24-06-03 10:29

Har lige snakket med juridisk afd. i Forbrugerstyrelsen, og de får mange
henvendelser fra utilfredse Tiscali-"kunder", men de kan desvære se et
mønster i at regningerne ikke overstiger 500 (hvilket er grænsen for hvornår
forbrugerstyrelsen kan tage sagen ind).
Det er sørgeligt at de slipper afsted med det, men juridisk afd. foreslog
mig at trække sagen hele vejen og evt. slå mig sammen med andre med samme
problem.

Dannie