Alger men hvilke ?
Fra : /

Dato : 03-06-03 18:59

Har et lite problem med noen alger(?) jeg vil ha fjernet fra mitt akvarie,
er det noen som kan identifisere disse :

http://home.no.net/~skogulv/aqua/langtraad.jpg

http://home.no.net/~skogulv/aqua/utsnitt1.jpg

Første bildet viser en lang tråd, disse vokser fra 1cm til 15-20cm på et
døgn. Hittils har jeg fjernet dem ved å "slamsuge" dem vekk, de er ikke
mange, kanskje 3-4-5 tråder pr døgn, men de er irriterende. Disse ser ut til
bite seg mest fast på Egeria densa kontra de andre plantene.

Det andre bildet viser sannsynligvis samme type men i tidlig stadium.

Har i akvariet 3 stk Ancistrus dolichopterus og 3 stk Caridina japonica
(Amano shrimp) men disse ser ikke ut til å bry seg om disse algene.

Noen som har noen gode råd ?

Tor

Fra : Rapper

Dato : 05-06-03 14:28

"/" <lordoven@hotmail.com> wrote in message
> http://home.no.net/~skogulv/aqua/utsnitt1.jpg

Hmm, jeg er slet ikke sikker om det har noget som helst med det at gøre, men
engang jeg kom til at komme for meget "pH-sænker" i mit akvarie så SAMTLIGE
planter sådan ud et halvt døgn efter, dog i lidt værre grad. Har du tjekket
dit vands pH-værdi? (Ikke noget jeg selv gider at gøre længere).

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619

Fra : /

Dato : 05-06-03 15:21

Jepp ingen pH problemer , men jeg skal se om det hjelper å sette ned tiden
lyset står på noen timer og se om det da bedrer seg i løpet av noen dager.

Tor

Fra : Rapper

Dato : 05-06-03 17:00

> Jepp ingen pH problemer , men jeg skal se om det hjelper å sette ned tiden
> lyset står på noen timer og se om det da bedrer seg i løpet av noen dager.

Det kan meget vel være. Har tidligere haft mange algeproblemer, som jeg er
sluppet 100% for nu. Tror faktisk at 12 timers lys fremfor 14-15 timer gør
en ret stor forskel.

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619