Form - Session problem
Fra : Tommy

Dato : 03-06-03 18:19

Hej

Jeg har en dynamisk tabel der udskriver fra en Access 2000 database . Jeg
har indsat en form i tabellen hvor man kan indtaste bestilt antal af et
givent produkt. Der vil være flere indtastningsfelter efterhånden som
databasen vokser. Jeg fik min global asa til at virke den ser ud som her :

Sub Session_OnStart ( )
Session ("id") =""
End Sub

Sub Session_OnEnd ( )

Session ("id")=Nothing
End Sub

Mit indtastnigsfelt ser således ud ;

<input type="text"" name=""varenr"" id=""varenr""value="" & objRS("id") &""
size="5">

og endelig min session på den side der skal vise det bestilte :

Session("id")=Request.Form("varenr")

"id" er feltet i databasen der er bestillingsnr. og primærnøgle felt. Se
jeg er nok klar over at jeg har lavet noget forkert men jeg er kørt fast
her. Er der mon en der kan give et los så jeg kan komme videre ?

På forhånd tak

Tommy

Fra : jensop

Dato : 04-06-03 10:20

> Session("id")=Request.Form("varenr")

prøv med noget lignende
Session("id")=Session("id")&","&Request.Form("varenr")
Så kunne det blive en array med flere

/Jensop

Fra : jensop

Dato : 04-06-03 11:07

> prøv med noget lignende
> Session("id")=Session("id")&","&Request.Form("varenr")
> Så kunne det blive en array med flere
>
> /Jensop
Hov jeg glemte vist lige det med antallet af varer:

Session("id")=Session("id")&","&Request.Form("varenr")&","&Request.Form("val
ue")

Så får du en array der hedder:
vare,1,vare2,300,vare47,912
som du så kan splitte bagefter når det skal vises for kunden

Fra : Tommy

Dato : 05-06-03 18:34

Hej

Jeg har prøvet dit råd, jeg kan stadigvæk ikke få dert til at skrive noget
som helst ud. Er der noget jeg (igen) har misforstået ?

Tommy

Fra : Tommy

Dato : 06-06-03 11:18

Session("id")=Session("id")&","&Request.Form("varenr")&","&Request.Form("val

Ok , Jeg har prøvet denne men uden resultat, skulle jeg vælge at skrive
bestillingerne til databasen og så slette dem bagefter?

Tommy

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-06-03 09:51

Tommy skrev:

> Jeg har prøvet dit råd,

Hvis råd?

Det er langt lettere at følge en tråd hvis man citerer lidt af det
indlæg man kommenterer - husk at angive ophavsmanden til citatet.
Nogle af os ser kun nye indlæg i gruppen, andre hopper automatisk
frem til næste ulæste indlæg. I begge tilfælde er det besværligt
hvis man skal bruge ekstra tid på at finde ud af hvilken tekst en
kommentar er knyttet til.

Se evt. linket i min signatur vedr. citatteknik.
--
Jens Gyldenkærne Clausen