Flere variabler i en
Fra : Kasper Johansen

Dato : 03-06-03 17:14

Hej gruppe.

Et lille nybegynder spørgsmål.

I PHP er det muligt at lægge flere variabler ned i en:

$var[1] = "test";
$var[2] = "hallo";

Jeg har prøvet med nogenlunde samme metode med [1] og [2] i JavaScript men
dette ser ikke ud til at virke. Er der en måde at gøre det på?

----
Mvh Kasper

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-06-03 18:08

Kasper Johansen wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet med nogenlunde samme metode med [1] og [2] i JavaScript men
> dette ser ikke ud til at virke. Er der en måde at gøre det på?

Fordi man SKAL definere typen først :)
var myArray = new Array();
myArray[0] = 'Jeg';
myArray[1] = 'Er';
myArray[2] = 'Et';
myArray[3] = 'Array';
document.write(myArray[0]+' '+myArray[1]+' '+myArray[2]+' '+myArray[3]);

Reelt burde ud gøre det samme i PHP (for at det er pæææn kode ;)).

<?php
$var = array();
$var[1] = "test";
$var[2] = "hallo";