jeg er total hjælpeløs
Fra : Jan

Dato : 03-06-03 17:16

jeg har en compaq presario 7950 her følger et link
http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/7950.asp

Hvordan ser jeg hvilket bundkort der er i maskinen?
hvor stor processor kan der sættes på?
På forhånd tak
Venlig hilsen
Jan V.

Fra : Geir Klemetsen

Dato : 03-06-03 17:52

"Jan" <jan_l_villadsen@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
> http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/7950.asp
>
> Hvordan ser jeg hvilket bundkort der er i maskinen?

Har du prøvd å ringt compaq ?
tlf: 7012 0010 (står nederst på siden)

Fra : JK

Dato : 03-06-03 21:17

On 03 Jun 2003 16:15:34 GMT, Jan <jan_l_villadsen@hotmail.com> wrote:

>jeg har en compaq presario 7950 her følger et link
>http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/7950.asp
>
>Hvordan ser jeg hvilket bundkort der er i maskinen?
>hvor stor processor kan der sættes på?

SlotA cpu'er forhandles ikke mere: nyt bundkort, men regn ikke for
givet at Compaq kabinetet er kompatibelt med standarden.

Hvis ram er sdram (hvad det nok er), så bruger man meget sjældent det
nutildags. Man bruger DDR ram (een slidse, sdram har 2).

mvh

John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-06-03 22:14

På denne side
http://www.compaq.dk/Derhjemme/support/default2.asp?selModel=Presario+7900&s
elType=model+7950
kan du se, hvilke drivere m.m. som er lavet til denne pc. Bemærk herunder,
at der intet står om bios flash, som normalt er nødvendig før en compaq kan
bruge en større processor, så umiddelbart kan du ikke sætte en større
processor i.

Kurt

Fra : -= T Rex - 6400 =-

Dato : 04-06-03 00:07

Dit bundkort er af typen FIC SD 11 med en AMD K7 650 MHz
Den kan anvende CPU størrelser op til 1200 MHz, som dog er
enormt sjælen og dyr.

Men du kan udskifte bundkortet med
alle nyere ATX Form bundkort, men tjek lige din strømforsyning om den også
skal udskiftes.

/ T Rex

Fra : john drop it

Dato : 04-06-03 01:46

"-= T Rex - 6400 =-" <5171053m001@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> enormt sjælen og dyr.
>
> Men du kan udskifte bundkortet med
> alle nyere ATX Form bundkort, men tjek lige din strømforsyning om den

Tak for dette svar T Rex
Kan du fortælle mig hvordan jeg regner ud hvilken processor jeg kan bruge
på et nyt bundkort?
Er det noget ikke noget med chipset og socket?

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-03 06:39

"-= T Rex - 6400 =-" <5171053m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> enormt sjælen og dyr.
>
> Men du kan udskifte bundkortet med
> alle nyere ATX Form bundkort, men tjek lige din strømforsyning om den

Er du nu også sikker på at det er et alm. ATXkabinet og ikke en specielt
Compaq standard indvortes. Jeg har haft nogle uheldige episoder, men ok
det var nogle år siden, og da kunne man ikke just regne med at man bare
kunne skifte mobo eller lign. ud da Compaq havde sine egne mål.. Men det
kan jo være de har skiftet trend. :D

MArtin S

Fra : webfactor

Dato : 04-06-03 10:14

"Jan" <jan_l_villadsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/7950.asp
>
> Hvordan ser jeg hvilket bundkort der er i maskinen?
Så du ligeså hjælpeløs som computeren.
Chipset:
AMD-751T Northbridge VIA VT82C686A Southbridge

www.webfactor.dk