Ram ???
Fra : MicJen

Dato : 03-06-03 15:27

Hej!
Lige et hurtigt ?

Hvordan kan PC-3200 (= 400 MHz) ram samtidig være 6ns, når det burde være 5
ns.

Hvis man kigger på både Samsung og selv Corsair ram på www.edbpriser.dk står
der at det er 6ns.

De Samsung PC-2700 jeg har nu er også 6 ns...

Nogen der har en forklaring?!??!

Mvh
Michael

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 04-06-03 14:55

MicJen wrote:
> [...]
> der at det er 6ns.
>
> De Samsung PC-2700 jeg har nu er også 6 ns...

EDBPriser tager fejl??

/Claus

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 04-06-03 20:31

MicJen wrote:

> Lige et hurtigt ?

Hurtigt hvad? - spørgsmålstegn?

> Hvordan kan PC-3200 (= 400 MHz) ram samtidig være 6ns, når det burde være 5
> ns.

Hvorfor skulle det være 5 ns ?

Man kan da også få 7 og 7,5 ns PC2700 RAM.
Sammenhængen mellem hvilken latency de har, og hvilken frekvens man kan
køre dem ved, er ikke så ligetil som du tror.

> Hvis man kigger på både Samsung og selv Corsair ram på www.edbpriser.dk står
> der at det er 6ns.
> De Samsung PC-2700 jeg har nu er også 6 ns...

Den eneste forskel er, at jo lavere latency de har, desto hidsigere
timings kan man bruge.

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 05-06-03 13:53

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Hurtigt hvad? - spørgsmålstegn?

Netop.
Det generer også mig at folk ikke kan skrive ordentligt.
Det er netop sådan noget, der er med til at forpeste det danske sprog.

--
/kenne
Why is a 0 slimmer than an O?

Fra : BorreBoy

Dato : 05-06-03 18:33

"Kenneth Kristensen" <kenne@IDontLikeSpam.control.auc.dk> skrev i en
meddelelse news:bbneer$nm0$1@sunsite.dk...
> Det generer også mig at folk ikke kan skrive ordentligt.

Også mig, men hvis vi skulle kommentere alle de sprogspassere, der er på
usenet, ville vi jo aldrig blive færdige

/Thomas.

Fra : MicJen

Dato : 06-06-03 08:54

Hej!

Jamen det er da rart at se en gruppe som går op i det danske sprogs syntaks.
Mon ikke der findes en anden gruppe at kommentere det i?
Men hvilket tegn kommer _altid_ efter et spørgsmål i skriftsprog? Ja, nemlig
et "?" spørgsmålstegn!
Nå, men det lader til at det er noget folk virkelig går op i, eftersom det
er blevet kommenteret mere end mit spørgsmål, og jeg vil så prøve at undlade
at trække opmærksomheden væk fra indholdet, ved at lave en korrekt sætning.

Nå, tilbage til det oprindelige.

Hvis man kigger længere nede i tråden er der et link til en gennemgang af
RAM på corsairs hjemmeside.
Det er på denne side jeg finder information i lektion 14 "DDR Speed Grades".
Der er "access time" defineret som 1/frekvensen. For 166/333 MHz Ram giver
det jo 6 ns og for 200/400Mhz giver det jo 5 ns.

Så vidt jeg kan se har CAS, RAS og hvad det ellers hedder ikke noget at gøre
med definitionen: 1/frekvensen = access time.

Desuden kan www.edbpriser.dk også sagtens tage fejl, det er jo sket før. Men
hvis man kigger på et XMS3200 DDR Memory på Corsairs hjemmside står der
under specifikationerne at det er "6.0 ns". Det er jo lidt mærkeligt når de
i deres præsentation skriver noget andet, altså 5,0 ns.

Håber der er nogen som vil give kommentarer til dette.

Mvh
Michael

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 06-06-03 11:27

MicJen wrote:

> Hvis man kigger længere nede i tråden er der et link til en gennemgang af
> RAM på corsairs hjemmeside.

Mener du tidligere i gruppen?

Det er ikke alle som sorterer så nye beskeder står øverst; jeg sorterer
så nye står nederst i min newsreader.

Her er linket, men jeg får bare en sort side..? (Mozilla 1.3)

http://www.corsairmicro.com/memory_basics/153707/

Fra : MicJen

Dato : 07-06-03 05:35

Hej!

http://www.corsairmicro.com/memory_basics/153707/
Virker fint med IE 6.0.

Mvh
Michael

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 07-06-03 12:05

MicJen wrote:

> http://www.corsairmicro.com/memory_basics/153707/
> Virker fint med IE 6.0.

Fortæl mig hvordan man installerer den i (Debian) Gnu/Linux, så skal jeg
kigge på den =)

Fra : MicJen

Dato : 07-06-03 15:57

Hej!