Privat import af grej
Fra : 7C

Dato : 03-06-03 12:57

Jeg har en kammerat der lige er kommer hjem fra USA. Derover kan man købe
"Bombers" (de sejeste woppler) til 35-40 kroner stykket.
Den slags ville her hjemme vel koste over 100 kroner pr. stk.

Er der nogen her der kender et godt sted på nettet, hvor man kan bestille
den slags hjem? Jeg ved godt, at der ryger noget moms und so weider på, men
hvor meget er det nu lige det er? Kan man evt. gøre det smartere (læs:
billigere)?

Pft.
Søren

Fra : Kim Hansen

Dato : 03-06-03 13:30

On Tue, 3 Jun 2003 13:57:14 +0200, "7C" <speax@speax.dk> wrote:

> [...]
>hvor meget er det nu lige det er? Kan man evt. gøre det smartere (læs:

Her har jeg bestilt fra et par gange, der er ingen problemer.
Ved ikke lige om de har det du søger, men siden er da et kig værd.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Kim Hansen

Dato : 03-06-03 14:35

http://www.gofishin.com/

Glemte lige adressen

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : 7C

Dato : 04-06-03 01:41

De har lige præcis den fætter jeg skal have fingrene i.
Når den kommer gennem de danske toldere, hvor meget skal jeg så regne med at
prisen ryger i vejret?

Vh.

Søren

Fra : Kim Hansen

Dato : 04-06-03 05:59

On Wed, 4 Jun 2003 02:41:20 +0200, "7C" <speax@speax.dk> wrote:

>De har lige præcis den fætter jeg skal have fingrene i.
>Når den kommer gennem de danske toldere, hvor meget skal jeg så regne med at
>prisen ryger i vejret?

Det kan jeg ikke huske, og dumme mig har fået smidt regninger og
fakturaer der fra væk.
Men jeg handler der igen, og har handlet både hjul , stænger og
endegrej der.
Det har sagtens kunne svare sig for mig.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Tobester

Dato : 04-06-03 09:01

Du skal betale told af varens amerikanske værdi, oftest 10-15%, der oveni
skal du betale moms af varens værdi + FRAGT. Så vælg den billigste fragt, og
se dig godt for.

Evt. kan du få en bekendt i USA til at sende dem hjem med angivelse af for
lav værdi, og nogen gange vil en sådan pakke, der ligner en gave, slet ikke
blive toldet, hvis værdien af indholdet ikke er stor.

Ring og snak med din skatteregion, i Århus er de vældigt hjælpsomme!

God fornøjelse!

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 16-06-03 17:45

Det er korrekt, man kan bare få afsender til at lave en "proforma faktura"
som angiver værdien af varen under fremstilling, som alt andet lige er meget
billigere end det du gav for varen, men det afhænger jo af om du kan få
afsender til at gøre det. Dette bruges til bl.a. vareprøver som sendes uden
beregning til modtager... håber at det kan hjælpe, men det er ikke helt
lovligt hvis det er at du køber varen :)

Med venlig hilsen
Lasse