Fra PC -> TV & TV -> PC
Fra : JR

Dato : 03-06-03 12:48

Hej NG

Jeg er interesseret i at købe et trådløst netværk der kan følgende:

- Når jeg sætter en DVD i PC'en skal den vises i mit TV "afstand 20m". Lyd
skal også overføres.

- En TV-udsendelse på mit TV skal sendes til min PC. Lyd skal også
overføres.

Kan det lade sig gøre?

Hvad vil i foreslå og til hvilken pris?

En alternativ løsning vil være at købe et TV-kort men så kan jeg jo ikke få
set min DVD på mit TV.

Tak
JR

---

Fra : jens

Dato : 03-06-03 13:30

"JR" <jr@jr.jr> skrev i en meddelelse

> - Når jeg sætter en DVD i PC'en skal den vises i mit TV "afstand 20m". Lyd
> skal også overføres.

Det kan man med en sender og modtager fra feks tdc eller brugsen til ca 500
kr.

> - En TV-udsendelse på mit TV skal sendes til min PC. Lyd skal også
> overføres.

Det bliver værre, for dit tv sender et antennesignal eller st svhs signal.
Det kræver derfor et grafikkort med indgang for en af de to.

> En alternativ løsning vil være at købe et TV-kort men så kan jeg jo ikke

> set min DVD på mit TV.

Du får brug for begge dele, og det er et krav at dit grafikort har tvout
foruden ved.

Tvkort fås i Bilka for ca 250-300 og sender/modtageren også til omkring 500.

Billigste grafikkort med tvout er vist et G2 eller TNT til 250 kr hvis du
ikke har det.

Mvh Jens

Fra : JR

Dato : 03-06-03 13:51

> [...]
500.

> Billigste grafikkort med tvout er vist et G2 eller TNT til 250 kr hvis du

Tak Jens.

Jeg tror bare jeg holder mig til et TV-kort, så jeg via et antennestik får
billede og lyd på min PC.

Kan du foreslå nogen kort og er der noget jeg skal være opmærksom på?

Tak
JR

---

Fra : jens

Dato : 03-06-03 14:23

> Kan du foreslå nogen kort og er der noget jeg skal være opmærksom på?

Fjernbetjening ?

Du kan måske få et tvkort som har en udgang der kan bruges til tvèt, men
det er jo et spørgsmål om kroner sikkert.

Jeg bruger selv et wintv af de billigste,fra haupauge og det er da ikke så
godt et billede som man kan få med de dyre, der er heller ingen
fjernbetjening.

alt efter hvilken pc du har ville jeg overveje hvor meget den kan trække, tv
er jo billeder og dermed tungt arby til en pc og især til discen.

Mvh jens

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 04-06-03 15:37

"jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message
> alt efter hvilken pc du har ville jeg overveje hvor meget den kan trække,
tv
> er jo billeder og dermed tungt arby til en pc og især til discen.

Det er så kun hvis vi taler om at optage udsendelser på PC'en. Skal der blot
"ses" TV på PC-skærmen kræver det så godt som ingenting af maskinen, sålænge
der benyttes et overlay af kortet, hvilket er ret sandsynligt.

--
Jimmy Nielsen

Fra : jens

Dato : 04-06-03 15:48

"Jimmy Nielsen" <jimmy@SLETDETTEnork.auc.dk> skrev i en meddelelse

> der benyttes et overlay af kortet, hvilket er ret sandsynligt.

Tjae, min plan var at se tv over rdp fra en anden maskine.
Det duede ikk lige.

Mvh jens