Tele2's Gør Det Selv-pakke
Fra : Dennis Nielsen

Dato : 03-06-03 11:52

Hej alle... jeg er ny her i gruppen, men jeg kan se, at I giver gode
svar til andre, så jeg prøver lige, om I også kan hjælpe mig!

Jeg overvejer at skifte mit adsl fra Tiscali til Tele2 med deres gør
det selv-pakke, men hvor besværligt er det selv at installere
skillefiltret?

Jeg har flere telefonstik i min lejlighed, kan det lade sig gøre at
klippe kablet over, sætte et stik på og tilslutte det til
skillefiltret, så alle mine telefonstik stadig fungerer?

På forhånd tak!

Hej fra
Dennis Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-06-03 12:08

Dennis Nielsen skrev Tirsdag den 3. juni 2003 12:52 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg overvejer at skifte mit adsl fra Tiscali til Tele2 med deres gør
> det selv-pakke, men hvor besværligt er det selv at installere
> skillefiltret?

Jeg kan ikke svare på det spm. men har et råd.

Lad om muligt Tele2 opsige dit Tiscali, eller sikre dig dok. på at du
har opsagt det, ved at aflevere et brev og få en kvitering på at du
har postet det.

Det allerbedste er et anbefalet brev med svar kort, så har du også
bevis på hvem hos Tiscali der har modtaget din opsigelse,,, Men det er
så også noget dyre,,,

Ivar Madsen

Fra : Why

Dato : 03-06-03 12:36

On Tue, 03 Jun 2003 13:08:17 +0200, Ivar Madsen <news-@milli.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det allerbedste er et anbefalet brev med svar kort, så har du også
>bevis på hvem hos Tiscali der har modtaget din opsigelse,,, Men det er
Men Du slipper For en masse rod med Tiscale om du har sagt op or not.

Mvh.
en CC bruger@så_længe_det_vare

Fra : Claus O

Dato : 03-06-03 13:04

"Why" <skyrider19@hotmail.com> wrote

> Men Du slipper For en masse rod med Tiscale om du har sagt op or not.

Skulle der ikke have stået:
Men Du slipper IKKE For en masse rod med Tiscale om du har sagt op or not.

Sørg ALTID for at sende noget skriftligt (brevligt/(rekomanderet evt)) til Tisfirmaet!!

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 03-06-03 13:14

On Tue, 3 Jun 2003 14:04:13 +0200, "Claus O"
<ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Sørg ALTID for at sende noget skriftligt (brevligt/(rekomanderet evt)) til Tisfirmaet!!

Ok, tak for advarslerne om Tiscali! Måske skal jeg bare blive hos
dem... hvis ingen kan fortælle mig, at det faktisk er nemt at
installere Tele2's gør det selv-skillefilter og få mine telefoner til
at virke bagefter.....

Mvh
Dennis Nielsen

Fra : Claus O

Dato : 03-06-03 13:40

"Dennis Nielsen" <dhbn@tiscali.dk> wrote

> [...]
> dem... hvis ingen kan fortælle mig, at det faktisk er nemt at
> installere Tele2's gør det selv-skillefilter og få mine telefoner til

"Kan" man slippe fra Tisfirmaet [1] ja, så er Tele2 da oplagt pt.
Tele2 skriver jo netop hvis man har flere stik ja så skal man
betale for tekniker til 495, men hvis du er lidt fiks på fingerne
tror jeg godt du kan få det til at virke og hvis ikke ja, så har
du _et_ stik der virker (foruden billigt adsl) og kan vel så få en tekniker
forbi og få resten til at virke nogle uger senere ellers må du bestille med
teknijker i første omgang og sluge de 495 hvis du vil være helt sikker.
[1] det har ihvertilfælde vist sig svært at få gjort "boet op" selv
efter man har opsagt "rigtigt".

Fra : Peter Z

Dato : 03-06-03 15:37

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in

> "Dennis Nielsen" <dhbn@tiscali.dk> wrote

det kommer helt an på hvordan dine telefoner er forbundet !

hvis det bare er med forlænger ledninere rundt i "hytten" er der ingen
problemer - de skal bare forbindes til skille filteret - men hvis dine
telefon forbindelser er samled inde i væggen så er det en lidt anden
snak, hvis du ikke er fortrolig med "gør det selv" el arbejde

mvh

Peter Z

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-06-03 16:45

Hej Dennis Nielsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> hvis ingen kan fortælle mig, at det faktisk er nemt at installere
> Tele2's gør det selv-skillefilter og få mine telefoner til at
> virke bagefter....

Ellers har de da det med startpakken, hvor de for ca. 500 kr. sender en
montør til at sætte det op, så alle gamle stik og kabler virker som
hidtil.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-06-03 22:42

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Sørg ALTID for at sende noget skriftligt (brevligt/(rekomanderet evt)) til

.....og HUSK! at følg op om du har penge til gode ved dem / din opsigelse er
registrerret.

/Dennis

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 03-06-03 15:40

Hvis skille filteret minder bare lidt om TDC's så er det let at sætte op.
Man klipper ledningen inden den første udgrening (til stik) og så montere
man skille filteret der.
Her efter sætter man "modem" og telefoner til som anvist.

Fra : JL

Dato : 03-06-03 18:58

"Dennis Nielsen" <dhbn@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg overvejer at skifte mit adsl fra Tiscali til Tele2 med deres gør
> det selv-pakke, men hvor besværligt er det selv at installere

Men har du ikke et skillefilter siddende i forvejen?
Det tilhører jo i så fald Tiscali, men selve CAP stikket (et RJ11 stik) kan
jo bruges til det nye Tele2 skillefilter, så vidt jeg kan regne ud... og det
skal jo ikke nedtages
Mvh
JL

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-06-03 20:35

Hej JL, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Men har du ikke et skillefilter siddende i forvejen?

Det har han kun, hvis der ikke var ledigt kobber, da han fik ADSL.

Tiscalis ADSL var indtil ca. 1. maj den, de nu kalder "Bredbånd Plus",
hvor skillefilter kun benyttes, hvis der ikke er ledigt kobber på
adressen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 03-06-03 22:20

On Tue, 3 Jun 2003 19:57:47 +0200, "JL" <drlorenzo@hotmail.com> wrote:

>Men har du ikke et skillefilter siddende i forvejen?

Nix, for med Tiscali får man (eller fik, da jeg blev kunde hos dem) en
helt ny ledning lagt ind. Lige nu har jeg med andre ord et specielt
stik kun til ADSL foruden mine gamle stik til telefon. Så derfor!

Mvh
Dennis Nielsen

Fra : JL

Dato : 03-06-03 22:43

> Nix, for med Tiscali får man (eller fik, da jeg blev kunde hos dem) en
> helt ny ledning lagt ind. Lige nu har jeg med andre ord et specielt
> stik kun til ADSL foruden mine gamle stik til telefon. Så derfor!

Ok, jeg forstår
Her er et par links til hvordan du kan opsætte et cap stik, som du så kan
forbinde dit skillefilter til:
http://cubus.adsl.dk/elteknik/opslag/kapstik.php
http://www.kandu.dk/dk/news/207269/groupid/30102
- JL