Hjælp...!
Fra : Holm

Dato : 03-06-03 10:23

Kære hundefolk

Jeg har virkelig et meget stort problem og jeg har brug for jeres meninger.
Jeg har to hunde , far og søn.
Far er 12 år men har det nogenlunde , alderen taget i betragtning......Men !
Jeg har haft sådan en rodet tilværelse på det sidste med flere flytninger ,
og personlig uro , og min gamle hund har være i pleje forskellige steder, og
det er han blevet noget nedstemt og deprimeret over.
Pt. har jeg begge hunde , men kun i denne uge hvor jeg har lånt et hus,
derefter er alting usikkert igen.

Jeg overvejer at lade ham få fred , jeg synes det er urimeligt at han skal
flyttes sådan med.......
men på den anden side , hvis jeg nu om et par dage finder et sted hvor jeg
må holde hund , så vil jeg jo fortryde det bitterligt , for jeg vil så gerne
give ham en fredelig alderdom , til den rette "aflivningstid" kommer, og
ikke bare tage den i hast , pga. mit forvirrende liv.

Jeg føler også at han har opgivet ævret som førerhund og han lader mere
eller mindre hans søn bestemme , er det ikke også et tegn på opgivelse ?
Jeg vil så gerne gøre det rigtige for min gamle ven , men hold da op hvor
jeg føler det er en hård beslutning..og tung at bære.

Er der nogen af jer der har været i lignende situation , og hvad mener I ?

Venlig hilsen Holm

Fra : BN

Dato : 03-06-03 12:32

Hejsa

Det er jo noget værre rod.
Har du meldt dig ind i nogle boligforeninger? Der findes mange hvos man mo
holde hund, dog færre hvor man må holde to hunde. Ellers prøv på det private
marked, der er ofte mange udbydere.
Sørg for at du er normal overfor hundene og brug meget tid på dem, så
"glemmer" de nemmere alt det hurlumhej som der er omkring jer i øjeblikket.
Jeg synes ikke, at du skal skille dig af mid din ældste hund, hvis du mener,
at der er god chance for, at I finder et sted at bo.
Er der ikke nogle som I kan bo hos, indtil I finder noget andet?

Hilsen BN

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 03-06-03 15:08

"Holm" <timber@stofanet.dk> wrote in message
> Kære hundefolk
>

> Er der nogen af jer der har været i lignende situation , og hvad mener I ?
>
> Venlig hilsen Holm

Hej

Jeg har ikke helt været i lignende situation, så råde dig til, hvad du skal,
kan jeg ikke.... det tror jeg faktisk ikke, der er nogen, der kan! Du må
lytte til mavefølelsen.....
Men et lille råd kunne være, at låne en campingvogn for sommeren, og så bo i
den med hundene, mens du finder et permanent sted at bo - det vil i hvert
fald købe dig lidt tid.

Håber du finder en løsning

-Trine

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 04-06-03 12:09

Hej

Jeg har indtil for 6 mdr. siden haft en gammel rottweiler blanding, som
indtil hun var ca. 12 år var fører. Men der skete det samme som i dit
tilfælde, at hun fandt ud af, at de to andre hunde jeg har er stærkere end
hun, og at hun derfor trak sig som leder. Det er helt naturligt, og der er
ikke noget man kan gøre for at blande sig i deres rangorden. Jeg havde
opfattelsen af, at min gamle tæve var ganske tilfreds, på trods af, at hun
havde opgivet hendes rang.

Held og lykke, jeg håber at du får løst dine problemer.

Mange hilsener fra Carina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-06-03 23:30

"Holm" <timber@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg føler det er en hård beslutning..og tung at bære.
>
> Er der nogen af jer der har været i lignende situation , og hvad mener I ?

Hej Holm

Der er intet usædvanligt i situationen, altså med at den unge hund tager
over. Den gamle har jo selv opdraget den til det. Så situationen er helt
som den skal være, den gamle er bare gået på pension. Det kræver en stærk
hund at være lederen, men ikke nødvendigvis fysisk styrke. Du vil jo nok,
hvis du kigger godt efter, se at den unge hund, ofte lige prøver at få den
gamle hunds accept, hvis der er noget den er i tvivl om, og den gamle
overtager måske lige føringen i nogle få minutter. Den gamle lider ikke
under, at den unge tager over, så jeg ville ikke ty til det drastiske skridt
med aflivning, før det er absolut nødvendigt. Der er jo ingen
fortrydelsesret på denne beslutning, og både du og hunden(e) har vel lov at
være heldige, måske finder i en bolig, hvor i kan være sammen.

M.V.H.....Benny..