to netkort på en pc
Fra : P.N.

Dato : 03-06-03 00:29

Jeg har en pc win98 som jeg vil sætte i forbindelse med en reciever,
dvs ikke en pc, men en modtager med ethernet indgang, hvor man taster
ip-nummeret ind i recieveren.
Jeg har to netkort på min pc, desværre er der kun et kort der virker.
Hvis jeg flytter mit adsl kabel som kører på det ene netkort over på
det andet netkort, så stopper adgangen til internettet.

Jeg har kørt IPconfig og set at de to kort har hver deres IP nummer.
det ene kort har samme ip som PCen, mens den anden har sit eget IP
nummer.
Når jeg skriver IP nummeret ind i modtageren som skal gå i netværk med
min pc skal jeg så skrive pc ens nummer ind eller netkortets ?

Fra : jens

Dato : 03-06-03 08:15

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Når jeg skriver IP nummeret ind i modtageren som skal gå i netværk med
> min pc skal jeg så skrive pc ens nummer ind eller netkortets ?

Ingen af dem.

Recieveren skal have sin egen ip, men hvilken reciever er det, og hvad skal
den kunne. ?

Hvordan hænger din netforbindelse sammen, er der en router i huset eller er
det noget tdc med public på pcèn. ?

Mvh Jens

Fra : P.N.

Dato : 03-06-03 14:08

"jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Ingen af dem.
>
> Recieveren skal have sin egen ip, men hvilken reciever er det, og hvad

Modtage data intet andet.

> Hvordan hænger din netforbindelse sammen, er der en router i huset eller
er
> det noget tdc med public på pcèn. ?

Jeg har ingen router, kun en pc og adsl forbindelse.

MVH Poul

Fra : jens

Dato : 03-06-03 14:30

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg tager den lige herfra efter dine svar så.

> [...]
> ip-nummeret ind i recieveren.
> Jeg har to netkort på min pc, desværre er der kun et kort der virker.

Dit projekt betinger at der er tale om win98 SE.
Er det sådan en w98se du har ?

> Hvis jeg flytter mit adsl kabel som kører på det ene netkort over på
> det andet netkort, så stopper adgangen til internettet.

Ja, indtil dhcpèn opdaterer ip adressen, det kan tage minutter eller 2
timer.

> Jeg har kørt IPconfig og set at de to kort har hver deres IP nummer.
> det ene kort har samme ip som PCen, mens den anden har sit eget IP
> nummer.

De netkort som sidder i pcèn har en ip.
Den til netforbindelsen er 194.255.162.2 hvis det er den du skriver fra.
Den anden er en 169.xxx.xxx.xxx som ikke kan ses af andre enhedder end
maskinen selv.

Hvis det er en SE skal du angive 192.168.0.1 i det netkort som recieveren
sættes til, og vælge at dele netforbindelsen via den.
Recieveren skal så have 192.168.0.2 med gatway adresse 192.168.0.1

Mvh Jens