Scriptdebug i IE
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-06-03 23:47

Er der nogen mulighed for at forbedre javascriptfejlfinding i IE?
Følgende script virker fint i Mozilla - så jeg kan ikke rigtig
bruge de værktøjer der ligger her.

// opret.js:
   function opdaterFrieOver(){
var overskrift =
document.getElementById("overskrift").value.length;
var laengde = maxOver - overskrift;
document.getElementById("frieOver").value = laengde;
   }

IE melder om "Et objekt var ventet" og en henvisning til følgende
linje i html-filen:

// opret.aspx (som browserne ser den)
<input name="overskrift" type="text" id="overskrift" class="fed"
onFocus="opdaterFrieOver()" onBlur="opdaterFrieOver()"
onKeyUp="opdaterFrieOver()" onKeyDown="opdaterFrieOver()" />

Nogle forslag?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 03-06-03 08:46

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> [...]
> onFocus="opdaterFrieOver()" onBlur="opdaterFrieOver()"
> onKeyUp="opdaterFrieOver()" onKeyDown="opdaterFrieOver()" />

Jeg får en maxOver er ikke defineret. Hvad er maxOver ? Eller hva' med
et online eksempel ?

Hintzmann c",)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-06-03 10:00

Martin Hintzmann Andersen skrev:

> Jeg får en maxOver er ikke defineret. Hvad er maxOver ?

Øverst i js-filen står linjen her:

const maxOver = 60;

(det skulle jeg selvfølgelig have nævnt).

> Eller hva' med et online eksempel ?

Siden er desværre kun tilgængelig via login - og da man som
loginbruger har adgang til en hel del andre sider kan jeg ikke bare
lave en ekstraadgang. Men jeg vil prøve at lave en åben kopi til
gruppen her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-06-03 11:01

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> ...Men jeg vil prøve at lave en åben kopi til gruppen her.

Jeg havde netop lavet en åben kopi - så prøvede jeg med Opera, hvor
siden heller ikke virkede. Operas javascriptkonsol gav svaret: jeg
havde brugt const i stedet for var. Med den rettelse fungerer det
nu i Opera, IE og Mozilla.
--
Jens Gyldenkærne Clausen