Hente andet end field.value ud fra Excel?
Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 28-03-01 15:17

Hejdav..

Jeg leger lidt med at hente noget data ud fra Excel, og selve værdien i et
felt
henter man jo ud vha. field.value - men kan man ikke hente andet ud end
feltets
værdi? F.eks. baggrundsfarve m.m.?

Og kan jeg adressere et felt direkte, f.eks. sådan: rsHej("A2") hvor A er
kolonnen og 2 er rækken?

Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-03-01 15:38

"Kim Søvsø Pedersen" <ksp@diaphoni.dk> wrote in message
> [...]
> værdi? F.eks. baggrundsfarve m.m.?
>
> Og kan jeg adressere et felt direkte, f.eks. sådan: rsHej("A2") hvor A er

Normalt definerer du et dataområde du så adresserer vha en ODBC driver

Du kan også bruge Excel objekterne direkte (hvis Excel er installeret på
serveren)
Men det er vist ikk lige best practice

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 28-03-01 17:36

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Normalt definerer du et dataområde du så adresserer vha en ODBC driver
>
> Du kan også bruge Excel objekterne direkte (hvis Excel er installeret på
> [...]

Så langt er jeg også med, men kan man ikke - i det angivne dataområde -
adressere felterne hver for sig?

Dataområdet svarer vel til en tabel i Access, og her kan du jo også
adressere et felt ad gangen...?

Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-03-01 07:09

"Kim Søvsø Pedersen" <kim@kimpedersen.dk> wrote in message

> [...]
> adressere felterne hver for sig?
>
> Dataområdet svarer vel til en tabel i Access, og her kan du jo også

SELECT FieldName FROM TableName
Hvor fieldname er din kolonne og tablename dit dataområde

Prøv at lege lidt med det
Jeg bruger det ikke selv i praksis, men har "leget" med det et par gange i
forb med noget support

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 29-03-01 08:01

> [...]
>
> Prøv at lege lidt med det
> Jeg bruger det ikke selv i praksis, men har "leget" med det et par gange i

Men jeg kan altså ikke hente andet ud en den data der står i feltet? Ikke
nogle af feltets "properties"?

Kim

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 29-03-01 08:10

> SELECT FieldName FROM TableName
> Hvor fieldname er din kolonne og tablename dit dataområde

Det virker ikke... Fieldname er min kolonne - f.eks. A, ikke?

Set hej = connect.execute("Select A from Data")

Er jeg helt galt i byen, eller hvad..?

Kim

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 29-03-01 09:00

> Prøv at lege lidt med det
> Jeg bruger det ikke selv i praksis, men har "leget" med det et par gange i
> forb med noget support
>
> mvh/Peter Lykkegaard

Ok - nu har jeg luret det :)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-03-01 11:51

> Ok - nu har jeg luret det :)

Jeps

- Peter

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 29-03-01 11:55

> Jeps
>
> - Peter

Men hvordan og hvorledes med at hente baggrundsfarven i en celle ud?

Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-03-01 13:21

> Men hvordan og hvorledes med at hente baggrundsfarven i en celle ud?

Vha Excels objekter

- eller overførsels manuelt
Dvs åbn regneark - læs værdi for baggrundsfarven
åbn asp dokument - tast tilnærmet værdi for baggrundsfarven
Og så håbe at det er rimeligt statisk

mvh/Peter Lykkegaard