filehandles og classes ?
Fra : Mads Jensen

Dato : 02-06-03 21:03

Hej

Jeg er igang med at prøve at lave en simpel adressebog til noget webmail,
som dog ikke virker helt efter hensigten.
Adressebogen kommer med følgende errors:

Warning: file("") - No error in C:\website\mail\contacts.php on line 41
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in
C:\website\mail\contacts.php on line 43
Warning: fclose(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in
C:\website\mail\contacts.php on line 55
Notice: Could not close the file in C:\website\mail\contacts.php on line 55

Kilden til klassen kan findes her:
http://www.disney-comics.dk/php/contacts/contacts.phps
Kilden til siden, som skulle have brugt indexet ses her:
http://www.disney-comics.dk/php/contacts/contacts.phps

Har adgang til mySQL, men vil gerne prøve at lave det med plaintex filer, da
det også kan bruges i andre sprog

mvh.
Mads
--
Mads Jensen
http://www.ddfr.dk Dansk Donaldist-Forening

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 02-06-03 22:02

On Mon, 2 Jun 2003 22:03:18 +0200, "Mads Jensen"
<astrup_jensenNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Kilden til klassen kan findes her:
>http://www.disney-comics.dk/php/contacts/contacts.phps
>Kilden til siden, som skulle have brugt indexet ses her:
>http://www.disney-comics.dk/php/contacts/contacts.phps

Næ, det er nu ikke meget kilde der er at se?
MVH Martin S

Fra : Mads Jensen

Dato : 03-06-03 10:52

> Næ, det er nu ikke meget kilde der er at se?
Ja, en lille bommert fra min side, det virker nu

mvh
/mads

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 02-06-03 22:09

Mads Jensen wrote:
[snip]
> Kilden til klassen kan findes her:
> http://www.disney-comics.dk/php/contacts/contacts.phps
> Kilden til siden, som skulle have brugt indexet ses her:
> http://www.disney-comics.dk/php/contacts/contacts.phps

Linksene er de samme, og ingen af dem fungerer efter hensigten,
men det ser ud til at alle dine problemer skyldes at den fil du angiver
til åbning, ikke kan åbnes.
Check den evt. med is_file() (http://dk2.php.net/is_file)
og is_readable() først. (http://dk2.php.net/is_readable) før du forsøger
at åbne den.

Mvh.
   Madsen

--
"There are 10 types of people in the world...
Those who understand binary, and those who doesn't."

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 03-06-03 13:47

Det ser ud som om du aldrig får $this->file i din klasse til at indeholde andet
end NULL?
Kunne det være det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne