Dit råd? Farvelaser 5-10.000 kr. Fx. HP 1~
Fra : nilfri [4000]

Dato : 02-06-03 21:12

Jeg overvejer en farvelaser og kender ingen brugere af subj. Der er heller
ikke voldsomt mange anmeldelser at finde.

Gode råd og anbefalinger/erfaringer modtages med kyshånd.

Skal bruges især til "tryksager" som præsentations- og kursusmateriale, og
mindre til "formluarer" som breve, fakturaer etc.

--
Med venlig hilsen Finn, Roskilde

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 03-06-03 11:54

> Gode råd og anbefalinger/erfaringer modtages med kyshånd.

På skolen har vi en Hewlett-Packard, i den model du nævner (2500). Jeg er
ikke synderligt imponeret over den, jeg synes den har en vis evne til at
overdrive farven, der indimellem bliver noget kraftigere, end man lige kunne
have håbet. Jeg plejer at redigere originalbillederne, før jeg printer, for
at det skal se rigtig godt ud.

Det var så mit indslag!

// Troels

Fra : Claus & Gitte

Dato : 03-06-03 13:04

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
kunne
> have håbet. Jeg plejer at redigere originalbillederne, før jeg printer,

undskyld jeg kommer med et tillægsspørgsmål, hvor dan printer den ud i
forhold til en god inkjet farveprinter til ca 2500, har i en ide om det

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 03-06-03 13:55

> undskyld jeg kommer med et tillægsspørgsmål, hvor dan printer den ud i
> forhold til en god inkjet farveprinter til ca 2500, har i en ide om det

Helt iorden at du spørger videre...

Den gør det på niveau med en god inkjet farveprinter, måske en lille bitte
smule bedre. Fordelen ved en laserprinter er nok, at farverne ikke flyder
ud, hvis der kommer vand på.

// Troels

Fra : Dr.Ralph

Dato : 03-06-03 16:01

En farvelaser har ikke en chance for at levere lige så gode foto farve
print, som f.eks Canons nye inkjet I850 (der koster ca. 3.100 kr) - dels
pga af at man til inkjet printere kan anvende det meget fotolignende glossy
foto papir, dels fordi farvelaseren ganske enkelt er en klasse ringere til
at printe farve tryk - så skal du bruge en printer til farve fotos, så drop
farvelaseren.

Der hvor farvelaseren kommer til sin sin helt store ret er til tryksager,
brochure og breve, hvor en snert farve kommer til sin ret.

Farvelasere kan printe endog meget flot farve print - men komme tæt på
Canon I850 det gør den ikke.

Men mindre kan også gøre det - og jeg overvejer selv en farvelaser, som jeg
vil bruge til alm. breve, hvor f.eks et lille farvelogo vil komme til sin
ret - eller blot sidetal i farve vil peppe det kedelig sort/hvide snit op.

HP 2500 har fået ret ringe anmeldelser over hele linien, og derfor går mine
interesser mere i retning mod Canons kommende farvelaser, der endnu ikke er
frigivet eller Minolta-QMS 2300 DL, der har fået ret så fine anmeldelser
overalt - og kun koster godt 8.000 kr og fylder mindre end HP2500 gør.

Farvelasere er også geniale, når man blot lige vil udskrive lidt info fra
nettet - det hele kommer ud i flotte farver - og med pæn hastighed - i
modsætning til inkjet der knokler løs for at printe bare 10-15 A4 sider ud
med lidt farve.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : sharky

Dato : 03-06-03 16:41

> [...]
> nettet - det hele kommer ud i flotte farver - og med pæn hastighed - i
> modsætning til inkjet der knokler løs for at printe bare 10-15 A4 sider ud

Ok, men hvad koster toner så til sådan en farvelaser ? Er det ikke langt
dyrere end blæk, eller er det også ved at blive billigt ?

På forhånd tak.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 03-06-03 17:20

> Ok, men hvad koster toner så til sådan en farvelaser ? Er det ikke langt
> dyrere end blæk, eller er det også ved at blive billigt ?
>
> På forhånd tak.

pner koster 800 kr pr farve (der skal bruges 4 ialt) - så det er 3.000 kr
der skal fyre af, hver gang man har skrevet et par tusinde sider ud - så
billig er den ikke.
Men hvad koster det ikke i blæk at udskrive sider med 5-10% farvebelægning
?

Tror også det let det rammer 3.000 kr i blæk udgift - når patronerne koster
350 kr stk.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Preben Andersen

Dato : 03-06-03 17:45

"nilfri [4000]" <news@pq.dk> wrote in message
> [...]
>
> Skal bruges især til "tryksager" som præsentations- og kursusmateriale, og
> mindre til "formluarer" som breve, fakturaer etc.

Prøv at se her:
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3923

Priser på patroner kan du finde på www.edbpriser.dk.

mvh