MS Windows
briani 27239
incd og xp
Fra : Niels Nielsen

Dato : 02-06-03 20:50

Hej NG
Jeg vil gerne lave backup af mine dokumenter på en CD-RW og vil gerne bruge
INCD, der følger med min Nero Burning Rom.

I WinXP er der allerede indbygget denne funktion, det der - vistnok -
hedder en UDF-reader.

Men det virker ikke rigtigt. Hvordan gør jeg.

Det skal lige siges, at det var helt fint under WinMe, men der blandede
Windows sig jo heller ikke.

Nogen forslag?

Mvh

NN

Fra : Madsen

Dato : 02-06-03 21:07

Niels Nielsen skrev:

> Jeg vil gerne lave backup af mine dokumenter på en CD-RW og vil
> gerne bruge INCD, der følger med min Nero Burning Rom.

Hvorfor brænder du ikke bare på RW'en som hvis det var en almindelig
CD-R i Nero? Fordelen ved RW er at den senere kan slettes igen og med
INCD skal du have den formateret først, hvilket resulterer i at der
bliver mindre plads på disken fordi den skal indeholde det filsystem
INCD bruger.

> I WinXP er der allerede indbygget denne funktion, det der -
> vistnok - hedder en UDF-reader.

En UDF-reader er en funktion som kan læse CD'er brændt med et UDF-
program såsom INCD eller DirectCD, så vidt jeg ved. WinXP har ikke
et UDF-brænderprogram indbygget.

> Men det virker ikke rigtigt. Hvordan gør jeg.

Du skal i hvert tilfælde være 100 % sikker på at du sidder med en
version af INCD som er kompatibel med WinXP. Gør du ikke det så kan
du lave voldsomt kage i styresystemet.

Hvis du ikke får et brugbart svar her så kan du evt. prøve i gruppen
<news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom>. Der er der nok store chancer for
at ramle ind i nogen som har erfaring med programmet under WinXP.
(Dermed ikke sagt at dette er en forkert gruppe at spørge i forstås).

Madsen.

Fra : Niels Nielsen

Dato : 02-06-03 21:22

> [...]
> INCD skal du have den formateret først, hvilket resulterer i at der
> bliver mindre plads på disken fordi den skal indeholde det filsystem

Fordi, så kan jeg bruge cd'en som om det var et drev - og så bare hælde nye
filer på cd'en og ikke skal brænde dem alle igen.

> En UDF-reader er en funktion som kan læse CD'er brændt med et UDF-
> program såsom INCD eller DirectCD, så vidt jeg ved. WinXP har ikke
> et UDF-brænderprogram indbygget.

Hmmm - jeg har et sted læst at det gør der, og nu ser jeg et andet sted i
hjælpefilerne at det gør der ikke??

> Du skal i hvert tilfælde være 100 % sikker på at du sidder med en
> version af INCD som er kompatibel med WinXP. Gør du ikke det så kan
> du lave voldsomt kage i styresystemet.

Det var da en god ide

> [...]
> at ramle ind i nogen som har erfaring med programmet under WinXP.
> (Dermed ikke sagt at dette er en forkert gruppe at spørge i forstås).

Osse en god ide!

> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Tak min gode mand!

NN

Fra : Madsen

Dato : 02-06-03 21:25

Niels Nielsen skrev:

> Fordi, så kan jeg bruge cd'en som om det var et drev - og så bare
> hælde nye filer på cd'en og ikke skal brænde dem alle igen.

Nå ja. Den funktion havde jeg lige glemt (har selv brugt DirectCD fra
Roxio engang, men droppede den i forbindelse med at jeg forleden kylede
Win2000 ud og valgte at bruge WinXP i stedet).

Madsen.

Fra : Niels Nielsen

Dato : 02-06-03 21:30

> [...]
> Roxio engang, men droppede den i forbindelse med at jeg forleden kylede
> Win2000 ud og valgte at bruge WinXP i stedet).

Har selv brugt DirectCd - men jeg har ikket finde opdateringer eller
opdateringspatches til WinXP. Men nu tjekker jeg så i den anden gruppe.

Men derfor kunne det jo godt være der var nogen her der havde en god ide -
så jeg følger lige lidt med.

NN

Fra : Madsen

Dato : 02-06-03 21:41

Niels Nielsen skrev:

> Har selv brugt DirectCd - men jeg har ikket finde opdateringer eller
> opdateringspatches til WinXP.

Man skal have mindst version 5.01 af DirectCD før at den er kompatibel
med WinXP så vidt jeg husker, men en søgning på Microsoft Knowledgebase
på DirectCD viser at der er så meget bøvl med det program under WinXP
at jeg ikke engang gider forsøge på at køre med det. Jeg har dog hørt
at version 6 skulle køre nogenlunde.

Madsen.

Fra : Niels Nielsen

Dato : 02-06-03 21:48

> [...]
> på DirectCD viser at der er så meget bøvl med det program under WinXP
> at jeg ikke engang gider forsøge på at køre med det. Jeg har dog hørt

Ku være jeg skulle hoppe poå en version 6. Men den koster jo - så jeg ser
lige tiden an.

NN

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-03 21:49

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

>Man skal have mindst version 5.01 af DirectCD før at den er kompatibel
>med WinXP

DirectCD har aldrig virket på XP og ved opdatering af 5.0 med de
specielle XP-opdateringer, så blev den fjernet når man
installerede opdateringerne.

I Easy CD 6 har de lavet noget, der hedder drag to disc, men jeg
har aldrig prøvet at bruge det.
--
Knud

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 03-06-03 12:26

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:
Mon, 02 Jun 2003 22:49:28 +0200 i dk.edb.system.ms-windows

>I Easy CD 6 har de lavet noget, der hedder drag to disc, men jeg
>har aldrig prøvet at bruge det.

Det er et nyt navn for DirectCD, med en lidt ændret brugerinterface.
Det virker fremragende og er meget bekvemt og nyttigt.
Det får en CD-RW til at opføre sig som om den var en HD.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Madsen

Dato : 02-06-03 23:41

Knud Gert Ellentoft skrev:

> DirectCD har aldrig virket på XP og ved opdatering af 5.0 med de
> specielle XP-opdateringer, så blev den fjernet når man
> installerede opdateringerne.

Hmm, ikke ret smart. Jeg kørte med DirectCD 5.0 på Win2000, men det
kørte heller ikke for godt. Det lykkedes mig endda at få smadret min
første Win2000-installation med DirectCD 4-et-eller-andet. Jeg troede
at Win2000 kunne køre med den, men blev klogere.

Madsen.