abit bx20 mangler CPU, f.eks tualatin1400 ~
Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 02-06-03 20:22

Ja jeg er så uheldig at eje et bundkort som producenten ikke "gider"
understøtte", så min nyeste opdatering er fra oktober 99. Jeg har aldrig
haft en manual, så jeg aner selvsagt ikke rigtig hvad kortet kan. Men jeg
mener en Tualatin 1400 skulle kunne gå i bundkortet med en adapter, det er
et BX20 fra abit. sådan ser det ud.
http://bx20.port5.com/

Jeg vil gerne vide om der er nogen der kan sige mig om CPU'en kan gå i og om
min BIOS opdatering er god/ny nok.
Her lidt skriverier om løsningen. men ikke så meget fakta.
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/01/10/10/4079472

Fra : JK

Dato : 02-06-03 21:00

On Mon, 2 Jun 2003 21:21:58 +0200, "Jens Jacob Buus" <jjbuus@mail.dk>
wrote:

> [...]
>min BIOS opdatering er god/ny nok.
>Her lidt skriverier om løsningen. men ikke så meget fakta.

Hej

Det er ialfald nødvendigt med sådan en powerleap adapter for
bundkortet er ppga og understøtter ikke engang coppermine spændinger,
så den mindste spænding cpu kan have er 2.0 volt. Men powerleap
adapteren har sin egen spændingsregulator og så er den klaret, med
spændingen.

Hvad man kan indstille af multiplier er ligegyldig. Multiplier låst,
og alle indstillinger heraf i bios eller med jumper overrules. Så det
er ikke noget problem.

Nå, powerleap har en kompatibilitetsliste:

www.powerleap.com

vælg products, PLiP3-T, compatibility list nederst i højre side, - så
kan du finde at BX20 kan køre celeron tualatin 1400 med bios fra
1999/08/03.

Powerleap PL-iP3T kan du købe hos www.danbit.dk

Jeg ved godt at de egentlig ikke handler med private, men du mailer
bare til dem, at deres CNV-slot1-370 vil du gerne bestille 1 stk. af
tilsendt på efterkrav. Den koster 381 + moms + porto + gebyr, så det
bliver nok 700 kr. Det er billigere at købe et bedre bundkort.

mvh

John