Opstaldning i Fredericia
Fra : Rasmussen \(7000\)

Dato : 02-06-03 19:30

Mon nogle kender eller ved hvor hen..

Jeg skal købe en islænder til efterår... men kender ikke område rigtigt godt
da jeg og min familie er flyttet fra København til Fredericia.. (men min
mand er født og opvokst i Fredericia - så han ved ikke meget om heste)

Håber at nogen kan fortælle mig hvor jeg kan få min nye hest opstaldet hos,
jeg har fået vide det er en islænder-stutteri i skærbæk ved Fredericia..
Jeg bor selv ca 8 km fra Trelde Næs og 3 km fra Ryeshøj.... Ved osse det er
mange heste område der, men mon I ved eller kender nogen der ved om det

Der elsker islænderheste

Fra : Mette Jensen

Dato : 02-06-03 21:29

"Rasmussen (7000)" <temka@tdc-broadband.dk> skrev

> [...]
> da jeg og min familie er flyttet fra København til Fredericia.. (men min
> mand er født og opvokst i Fredericia - så han ved ikke meget om heste)

Jamen tillykke med det! Et godt valg

> [...]
er
> mange heste område der, men mon I ved eller kender nogen der ved om det

Der er to "store" rideskoler i Fredericia; Egum rideskole og Fuglesang.
Sidst nævnte er nok størt.
Hvor skal du bo? Det kunne lyde som om du kommer ret tæt på Egum - min gamle
klub.
Der plejer ikke være mange islædere der, men der har da stået et par stykker
under tiden...

Islæder-stutteriet i tavlou ved jeg ikke om eksistere mere. Et hyggeligt
sted ellers.

Spørg igen hvis du vil vide mere

--
Med venlig hilsen Mette Jensen

Fra : Rasmussen \(7000\)

Dato : 02-06-03 22:39

Tak for svaret. Jeg vil ikke lade min hest opstaldet i rideskole, helst en
privat sted som stutteri eller hestepension, eller bare nogen der har
private heste på egne gård

Jamen vi bor da nu i Fredericia

Fra : Torben Hansen

Dato : 04-06-03 08:14

Hej
Der er en privat stald i gårslev der hedder gårslevgård, det er rigtig
hyggeligt med lækre bokse, ridehus, udendørs bane og nogle gode ridestier.
Jeg ved ikke hvem der ejer det nu, for det har været til salg.
Der er noget i Taulov der hedder "Stutteri Fuglsang" og der vil jeg anbefale
dig at holde sig langt fra. Der er ikke noget der fungere derude hverken
faciliteter eller fodring.
Du kan også prøve at kigge ude på HK Møllecenter i Erritsø de har en
opslagstavle hvor der somregl er nogen der tilbyder opstaldning.
Håber du finder noget godt.
Knus