ip adr
Fra : Stefan Dam

Dato : 02-06-03 19:27

en ven har sat en server op og kører med en linksys befsr41 router men når
han forsøgsvis logger på med en anden maskine på samme router viser den hans
interne ip for serveren i stedet for den eksterne ved andres servere viser
den fint hans eksterne ip hvad er det lige for noget.

--
MVH Stefan
husk at rette min mail adr ved direkte svar

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 02-06-03 21:51

> [...]
> interne ip for serveren i stedet for den eksterne ved andres servere viser
> den fint hans eksterne ip hvad er det lige for noget.

Du skriver en PC på samme router... mener du så en PC på samme subnet? for
så er det helt normalt at det er den interne IP der vises, det kan ikke være
anderledes...

Fra : Stefan Dam

Dato : 02-06-03 22:10

kan man intet gøre for at snyde sig uden om det er ret vigtigt i det her
tilfælde.

Fra : Stefan Dam

Dato : 02-06-03 22:10

ja det er en server og en pc på samme netværk samme router

Fra : jens

Dato : 02-06-03 22:17

"Stefan Dam" <stud@FJERNpc.dk> skrev i en meddelelse

for
> være

Det kan det nu godt.
Men det fordrer at routeren tillader loobback, altså at den fatter at en
intern ip`s opkald til den eksterne ip betyder at den skal forwarde til en
intern ip.

Hvilken router er det så ?

Mvh Jens

Fra : Stefan Dam

Dato : 03-06-03 09:05

det er en linksys befsr41 router jeg ved ikke om den har loopback

Fra : jens

Dato : 03-06-03 09:35

> det er en linksys befsr41 router jeg ved ikke om den har loopback

Det kan den sikkert få.

Er der en router funktion eller rip indstilling i den.
(jeg kender ikke modellen)

Jeg kommer lidt i tvivl om.......
Hvis klienten kalder op til wan ipèn, og kører aktivt så burde det virke
uden yderligere krumspring med en så nymodens router.

Mvh Jens

Fra : Stefan Dam

Dato : 03-06-03 13:58

der er router funktion med valgfri rip del hvordan skal jeg sætte det op???

Fra : jens

Dato : 03-06-03 14:31

> der er router funktion med valgfri rip del hvordan skal jeg sætte det
op???

Har du mulighed for at pille i den lan pc som viser sin lan ip i serveren ?

Mvh Jens

Fra : Stefan Dam

Dato : 03-06-03 15:59

jeg har adgang til hele netværket uden begrænsning

Fra : jens

Dato : 03-06-03 16:02

> jeg har adgang til hele netværket uden begrænsning

Ok, så check at den client er sat til at connecte til wanipèn. (jeg tror den
spørger direkte på lan ipèn)

Og køre activt.(eller forward en dynge porte til passiv trafik)

Mvh jens

Fra : Stefan Dam

Dato : 03-06-03 16:08

potene er forwardet men skal prøve at ha lavet om fra gateway til router så

Fra : jens

Dato : 03-06-03 17:38

> potene er forwardet men skal prøve at ha lavet om fra gateway til router

Jeg er ikke helt med der.
Klienten skal spørge på enten ftp.domæne.dk eller wan ipèn.

Gør den det ?
Og hvilken klient bruges ?

Mvh Jens

Fra : Stefan Dam

Dato : 03-06-03 18:31

det er en dc hub der kører på en maskine for sig som man connecter til via
odc på en anden maskine routeren kører som gateway ikke som router lige nu
og connecter man til andres hubs der ikke har forbindelse til routeren kan
den sagtens finde ud af at vise den eksterne ip men er det hubben der kører
på samme router kan den kun vise den interne ip.

Fra : jens

Dato : 03-06-03 19:32

> [...]
kører
> på samme router kan den kun vise den interne ip.

Ja det er klart, men det nævnte du vist ikke noget om tidligere.
En hub "switcher" jo på macniveau, ikke ip niveau.

Så kender du jo årsag og løsning.

Mvh Jens

Fra : Stefan Dam

Dato : 03-06-03 19:42

en dc hub er et program der er kun en router imellem putere og nettet dc++
er det program man connecter til hubben med

Fra : jens

Dato : 03-06-03 19:51

> en dc hub er et program der er kun en router imellem putere og nettet dc++
> er det program man connecter til hubben med

Men hvorfor bruger du det ?

Og hvorfor er det vigtigt at det er wan ipèn som vises.

Jeg forstod det sådan at det måske var en blok eller mindre forening, men
det er måske ikke tilfældet ?

Det er jo tilsyneladende det program som laver misseren, så kan man jo
overveje om det er den rigtige løsning at bruge det.
Det er svært for mig at tage stilling til, især med de opgivne oplysninger

Du er velkommen til at bruge min mail direkte.

Mvh Jens

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 03-06-03 22:38

Stefan Dam wrote:
> det er en linksys befsr41 router jeg ved ikke om den har loopback

Se venligst <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

Jeg har en søster til den router, nemlig BEFSX41, og den skulle også
kunne loopback. Det virker bare ikke i visse versioner af firmwaren.
Man skal nedgradere eller bruge gamle betaer for at det virker

Heldigvis bruger jeg en Linuxboks til formålet og den kan godt finde ud
af det.

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : jens

Dato : 03-06-03 22:54

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en søster til den router, nemlig BEFSX41, og den skulle også
> kunne loopback. Det virker bare ikke i visse versioner af firmwaren.
> Man skal nedgradere eller bruge gamle betaer for at det virker

Er der Upnp i den ?
Og kan det i såfald fravælges. ?

Mvh Jens

Fra : Stefan Dam

Dato : 04-06-03 07:44

der er upnp i den men det vil man helst beholde da visse programmer kræver
det

Fra : jens

Dato : 04-06-03 07:53

> der er upnp i den men det vil man helst beholde da visse programmer kræver
> det

Det jeg var nysgerrig efter var hvordan det upnp virker.
Kan det slås fra feks.
I min Level One, hvis man tillader opsætning via upnp i en time, så står
alle brugte programmer i listen med virtuelle servere med portnumre og
lanip, dvs at knægtens pc feks viser at den ip bruger port dit og dat til
destruktivservice.exe, så kan man jo ret let fjerne fluebenet ud for den
service, og portene er så lukket.

Eller vælge ikke at tillade opsætning via upnp, og så lade de indstillinger
stå som den har oprettet.

Jeg ved at DI604 reagerer på upnp, men også at det ikke er helt klart hvad
der kommer ud af det.
Og det kan ikke fravæles i en DI604.

Mvh Jens

Fra : Stefan Dam

Dato : 04-06-03 09:06

ja upnp kan nemt slåes fra et flueben skal bare fjernes for hver ting der er
åben. eller man kan slå selve upnp funktionen helt fra

Fra : jens

Dato : 04-06-03 11:43

> ja upnp kan nemt slåes fra et flueben skal bare fjernes for hver ting der
er
> åben. eller man kan slå selve upnp funktionen helt fra

Så er den bedre end de fleste jeg har set jo.

Mvh Jens

Fra : Stefan Dam

Dato : 04-06-03 12:54

jeps har selv en og den er nem at arbejde med til forskel fra de fleste alt
er web baseret og nem at hitte ud af selv for folk der ikke ved meget om det