Litecast 7` 2-12g
Fra : Frank

Dato : 02-06-03 17:02

jeg ligger inde med en den yderste del af en Ron Thompson Litecast 7´ 2-12g,
fra en knækket stang, den er i rigtig fin stand og kan afhentes for den
nette sum af 6 kolde øl.

Frank T

Fra : Erik Mogensen

Dato : 03-06-03 09:36

Hej

Jeg har lige knækket en Litecast 8 5-15g i bundstykket gad vide om der er
flere der har prøvet det.

Der kunne jo være en defekt i den stangserie.

Erik

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-06-03 10:51

"Erik Mogensen" skrev
> Jeg har lige knækket en Litecast 8 5-15g i bundstykket gad vide om der
er
> flere der har prøvet det.
>
> Der kunne jo være en defekt i den stangserie.

Nixen. Det er et fællestræk for Ron Thomsom "begrebet".
For sparsomt og for ringe materiale resulterer
i knækkede stænger. Men prisen er jo lav...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Erik Mogensen

Dato : 03-06-03 16:12

Hej

Jeg er absolut enig i at RT er et billigmærke men selv billigmærker kommer
engang imellem i nogle kiksede serier.

Jeg har heller ikke til hensigt at pive over det, men jeg kan ikke lade være
med at sammenligne med den stang som litecasten skulle afløse det var igen
en RT denne gang model new scandinavia 8` 5-15 g denne stang har jeg budt
rigtig grim belastning og den holdt, det kunne selvfølgelig være fordi de i
denne serie har været uheldige og ikke lavet det billigt nok.
grunden til at jeg skrottede den NS var at der efterhånden havde opbygget
sig en hel del skrammer og dybe ridser så keg var bange for at den pludselig
ville knække, hvem sage ironi.

ERik

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-06-03 08:21

"Erik Mogensen" skrev
> Jeg er absolut enig i at RT er et billigmærke men selv billigmærker kommer
> engang imellem i nogle kiksede serier.

Absolut ja. Men de dyre mærker kan også fejle,
især når nye materialer tages i brug.
Jeg husker Scott, som knækkede med et brag
under kast fordi materialet var underdimensioneret
omkring ferulen.
Hardy, som havde problemer da de forlod spigotferulen,
hvilket resulterede i flækket hunferule.
TriCast, som knækkede i spigot'en (eller hvor hannen
faldt ned i røret)
Mine første stænger var billigstænger fra bl.a. Dalle Valle.
Det lykkedes mig at knække en 1,5cm tyk, massiv glasfiberstang
under almindeligt fiskeri...

Fra : Frank

Dato : 03-06-03 21:54

den omtalte stangtop er et resultat af hvad der sker når man træder på en
stang 10 cm over håndtaget, jeg tog bare den anden stump med hjem, da jeg
tænkte at der måske var en i gruppen der kunne bruge den som reserve.
min egen erfaring med ron thompson stænger begrænser sig til to firdelte
stænger henholdsvis Cheroke og Explorer, disse bruger jeg ofte til gedde
fiskeri da de er nemme at have med på en mc. begge stænger har gjort det
godt og har figthet gedder over 10kg, jeg vil dog sige at jeg ikke har turde
binde an med de helt spinkle 7-8 fods spinnestænger, men der bruger en 7"
Berkley ligthning rod.

Knæk og "bræk" Frank T