uger siden 1/1-2003
Fra : Martin_P

Dato : 02-06-03 13:57

Jeg går ud fra at for at regne antal uger ud siden 1/1-2003(for at få
det pågældende ugenummer) kan man bruge DateDiff funktionen - men jeg
får bare tallet 39777 ud af dette :

dato = Datediff("d",01-01-2003, date())

og det var jo godt nok mange dage!!!

Hvad gør jeg galt ?

Martin_P

Fra : Jonas Skafte Jensen

Dato : 02-06-03 14:03

Du mangler et par anførselstegn:

Datediff("d","01-01-2003", date())

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-06-03 14:16

Martin_P skrev:

> Jeg går ud fra at for at regne antal uger ud siden
> 1/1-2003(for at få det pågældende ugenummer)

Ugenummeret kan trækkes direkte ud af datoen med funktionen
datepart:

ugenr = DatePart("WW", date(), 2)

2-tallet får funktionen til at benytte "første fire dage"-reglen
til at bestemme uge 1. Så vidt jeg husker er det den metode der
anvendes officielt i Danmark.

Se mere om DatePart her:
<http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/datepart.html>

--