ram-timings
Fra : Martin Berentzen

Dato : 02-06-03 13:36

HEJ!

Er der en som kort kan forklare mig hvad ram-timings er? Hvilke timings
kører hhv. cas2 og cas2,5 ved?

Martin Berentzen... Fjern "NOSPAM" i emailadressen... mange tak...

Fra : Michael Thomsen

Dato : 02-06-03 14:29

Hej

Nu ved jeg desværre ikke ret meget om ram, men jeg har lavet lidt
forskellige tests, og ved at forskellen fra cas 2 til cas 3 er stor. Jeg vil
skyde på at timingen har noget at gøre med hvor lang en pause der skal være
imellem vær data. dvs. hvis den står til CAS 3 skal den vente "3" og derfor
vil den ved "2" være hurtigere. Det kræver også at ram'ene kan gøre det
fordi hvis ikke bliver de overbelastet og derfor går kolde.

Mvh Michael

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 02-06-03 16:11

Martin Berentzen wrote:
> HEJ!
>
> Er der en som kort kan forklare mig hvad ram-timings er? Hvilke
> timings kører hhv. cas2 og cas2,5 ved?

Jeg har lade mig fortælle at det svare til søgetiden som vi kender det fra
harddiske/CDROM drev..

Fra : Martin Berentzen

Dato : 02-06-03 16:21

> Jeg har lade mig fortælle at det svare til søgetiden som vi kender det fra
> harddiske/CDROM drev..

OK, nogle gange står det således: 2-5-2-2... hvad står disse tal for?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-06-03 16:29

On Mon, 2 Jun 2003 14:36:09 +0200, Martin Berentzen wrote:

> Er der en som kort kan forklare mig hvad ram-timings er? Hvilke timings
> kører hhv. cas2 og cas2,5 ved?

Var det noget med en forklaring på engelsk?
http://www.corsairmicro.com/memory_basics/153707/index.html

--
Lars