Flere variable med samme navn men varieren~
Fra : René Pedersen

Dato : 02-06-03 12:39

Jeg vil gerne lave en rutine der går igennem en database og
lagrer en værdi i en variabel så indtil der ikke er flere records
i databasen. Jeg gør følgende:

While not RS2.EOF
   i = i + 1
   variabel&i = RS2("overskrift")
   RS2.Movenext
Wend

men den melder syntax error for variabelnavnet variabel&i.
Meningen med dette er at den første skal gemmes som variabel1 den
næste som variabel2 osv. Kan det ikke lade sig gøre?

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Skafte Jensen

Dato : 02-06-03 12:42

Jeg vil tro du kan gøre sår'n her...

While not RS2.EOF
i = i + 1
execute("variabel" & i & " = RS2(""overskrift"")")
RS2.Movenext
Wend

.... Men i virkeligheden er du i gang med at genopfinde den dybe .getrows...
Læs på den i din ADO-dokumentation...

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 02-06-03 13:37

Jonas Skafte Jensen wrote:
> [...]
>
> While not RS2.EOF
> i = i + 1
> execute("variabel" & i & " = RS2(""overskrift"")")

Hvorfor bruge execute ?

Ikke for noget, men at lave det på den måde er altså snot kode

Overvejer at bruge et array i stedet for faste variabler, da execute
tager meget på performance.
Og så prøv at lave funktionerne med en lav kobling, så de ikke er så
afhænging af at få variabler med forskellige navne.

Bare mine 25 ører

Hintzmann c",)

Fra : Jonas Skafte Jensen

Dato : 02-06-03 13:51

> Ikke for noget, men at lave det på den måde er altså snot kode

Enig, men ville først tage udgangspunkt i hans egen kode...

> Overvejer at bruge et array i stedet for faste variabler, da execute
> tager meget på performance.
Hvis du ser min første mail, vil du se at jeg anbefaler .getrows, hvilket jo
netop returnerer et array...

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 02-06-03 14:01

Jonas Skafte Jensen wrote:

> Enig, men ville først tage udgangspunkt i hans egen kode...

> Hvis du ser min første mail, vil du se at jeg anbefaler .getrows, hvilket jo
> netop returnerer et array...

Så er vi jo enige

Det fremgik ikke af det jeg skrev... sorry... men det var nu egentlig
også mest til René. Vi kan jo ikke ha' at han lærer sådan nogle unoder

Hintzmann c",)

Fra : Jonas Skafte Jensen

Dato : 02-06-03 14:06

LOL, også her er vi enige ;)