Opsætning af mail server på FreeBSD
Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 02-06-03 09:55

Hej

Jeg har forgæves prøvet at sætte sendmail op på min freebsd maskine men kan
ikke få det til at virke

Skal jeg vælge et andet program eller hvad vil i gøre?

Fra : Thomas Corell

Dato : 02-06-03 10:08

Søren Gørtz Olesen wrote:
> Hej
>
> Jeg har forgæves prøvet at sætte sendmail op på min freebsd maskine men kan
> ikke få det til at virke

Hvad er problemet ?

Hvilken sendmail, den der følger med fbsd eller via ports ?

> Skal jeg vælge et andet program eller hvad vil i gøre?

Sendmail er lidt langhåret første gang ;)

Men så længe man holder sig til at konfigurere via .mc filer, så er det
bestemt ikke svært.

--
Don't waste space

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 02-06-03 10:20

Jeg har ikke behov for en mail-server, men alle vil jo gerne lære noget hele
tiden. Så dette er mit projekt for tiden

Det er den Sendmail der er forinstalleret i FreeBSD 4.6.
Jeg har prøvet at sætte den op via webmin og via denne how-to
http://www.bsdpro.com/info.php?cat=mail&fileid=00025#article men jeg
modtager ingen mails.

Kan man med sendmail også lave pop3 konti sådan ens bruger kan hente via
denne?

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 02-06-03 10:45

Søren Gørtz Olesen wrote:
> Det er den Sendmail der er forinstalleret i FreeBSD 4.6.
> Jeg har prøvet at sætte den op via webmin og via denne how-to
> [...]

Har du et domænenavn, hvis MX er sat til din maskine?

> Kan man med sendmail også lave pop3 konti sådan ens bruger kan hente via
> denne?

Ikke i sendmail, der skal du have fat i en pop3 server.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 02-06-03 11:38

Mx er sat op

Fra : Thomas Corell

Dato : 02-06-03 10:45

Søren Gørtz Olesen wrote:

> Kan man med sendmail også lave pop3 konti sådan ens bruger kan hente via
> denne?

Med fare for at lyde uforskammet..

Jeg tror du skal starte med at lære/forstå hvordan SMTP virker. Sendmail
er kun til SMTP.

--
Don't waste space

Fra : Alex Holst

Dato : 02-06-03 10:03

"Søren Gørtz Olesen" <soren_olesen@hotmail.com> wrote:
> Jeg har forgæves prøvet at sætte sendmail op på min freebsd maskine men kan
> ikke få det til at virke
>
> Skal jeg vælge et andet program eller hvad vil i gøre?

Overvej om du har brug for at koere din egen mail server.