Nutro - foder
Fra : olle

Dato : 02-06-03 09:43

Jeg er blevet anbefaldet dette produkt,
er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med dette.
Det er en "westie" altså lille hunderace (hvalp ca. 15 uger)

En glad westie ejer.

Fra : motleyman

Dato : 02-06-03 13:38

"olle" skrev d. 02-06-03 09:43 dette indlæg :
> Jeg er blevet anbefaldet dette produkt,
> er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med dette.
> Det er en "westie" altså lille hunderace (hvalp ca. 15 uger)
>
> En glad westie ejer.

Du kan roligt begynde med Nutro-foder, det er et af de fem "bedste"
foder på markedet...hvorfor?
Ja der er jo somregel ikke den store forskel på kvalitets-foder, men den
største forskel på Nutro kontra andre mærker er, at det ikke er
fremstillet af f.eks benmel eller KØDMEL, men af tørret KØD! Din hund
vil sikkert elske det og så er det jo en fordel at den vokser som den
skal, ikke for hurtig ikke for langsomt.
Desuden er pillerne lidt mindre end andre, og det er jo tit en fordel
for de små racer.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mighty

Dato : 02-06-03 13:57

Hej motley.
blot til din info, er tørret kylling og kyllinge mel det samme! Det vil
sige, når nutro vælger at skrive tørret i stedet for mel, er det blot en
"omgåelse" af de faktiske forhold.
Mvh.
Martin

Fra : motleyman

Dato : 02-06-03 18:10

"Mighty" skrev d. 02-06-03 13:57 dette indlæg :
> [...]
>
> "motleyman" <motleyman.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Mel er jo tørret, formalet kød, knogler og ben. Nutro bruger en
komprimerings-metode for "rigtig" kød dvs.at det bliver brændt under
vacuumale forhold mm. så jo, det er faktisk det tætteste vi kommer på
kød som vi kender det.

De andre "super" mærker på markedet, altså foder fremstillet efter samme
princip med kød minus tilsætning og konservering og med den rigtige
fordeling af proteiner osv. er efter min overbevisning og erfaring
"Pro-plan", "Specific", "eukanuba", "techni-cal", heraf har mine hunde
været storforbrugere af de to førstnævnte, med superbe resultater.
Men som alle andre steder er der jo forskel på hunde, så prøv dig frem,
hvad kan din hund lide? og så sker der altså ikke noget ved at skifte
imellem produkterne, bare det bliver en blød overgang fra det ene til
det andet foder. Men under alle omstændigheder kan du med god
samvittighed give din vovse en af ovennævnte produkter. Og der findes
også andre gode alternativer hos f.eks dyrlægen.
Så længe man holder sig fra det billige tilbud i supermarkedet, så er
det i hvert fald ikke foderet der gør at man ikke får en flot, sund og
rask hund. Mvh.motleyman

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-06-03 09:18

On Mon, 2 Jun 2003 14:56:57 +0200, "Mighty" <apbt@ofir.dk> wrotd:

>Hej motley.
>blot til din info, er tørret kylling og kyllinge mel det samme!

,,,,,det er ikke rigtigt ! tøret kylling er rent kyllingekød der er
tøret for vand og fedt ! og kyllingemel er
kylling,klør,næb,hovede,fjer,indvolde,knogler . ja mast
kyllingeaffald.

Det vil
>sige, når nutro vælger at skrive tørret i stedet for mel, er det blot en
>"omgåelse" af de faktiske forhold.
>Mvh.
>Martin

,,,,,,,,,det er der slet ikke hold i ! man må ikke lyve på
ingredienslisten det bliver tjekket !Tøret kylling _betyder_tøret
kylling ! og ikke kyllingemel ! hvis du har andre oplysninger kunne et
være intersant at dokumentation på det ?

Fra : Mighty

Dato : 03-06-03 10:14

Du har det da vist med at udtale dig om forhold du ikke har forstand på hva'
Punish.
På engelsk hedder det chicken meal, dette oversættes til dansk Kyllingemel.
Når Nutro så vælger at skrive tørret kylling, er det ikke fordi de ikke også
benytter chicken meal, men fordi ordet måske har en bedre klang...
Kig på deres amerikanske hjemmeside... Så bliver du måske overbevist.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-06-03 10:18

"Mighty" <apbt@ofir.dk> wrote in message news:bbhovc$9uf$1@sunsite.dk...
> [...]
hva'
> Punish.
> På engelsk hedder det chicken meal, dette oversættes til dansk

Undskyld men er det dig der oversætter meal til mel ?

meal er måltid
mel er flour

dermed basta.

chicken meal er kylligemåltid ikke kyllingemel.

> [...]
> benytter chicken meal, men fordi ordet måske har en bedre klang...
> Kig på deres amerikanske hjemmeside... Så bliver du måske overbevist.

Har amerikanerne oversat det til mel ? næppe.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Mielle

Dato : 03-06-03 11:24

Hej Christian.

Jeg har med stor interesse fulgt jeres debatteren vedr. hundefoderet
Nutro.

Det første jeg gerne vil spørge om er, hvordan vil du oversætte Corn
Gluten Meal? Det er jo Nutro's 3. ingrediens ifølge den amerikanske
hjemmeside. Ved du om der findes en dansk ingrediensliste på Nutro på
nettet?

Mange hilsner fra
Marie

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-06-03 11:31

"Mielle" <Mielle.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> Nutro.
>
> Det første jeg gerne vil spørge om er, hvordan vil du oversætte Corn

jeg har fundet en anden ordbog, hvor jeg kan se at meal også er mel.
Så dvs. at corn gluten meal er majs gluten mel.

> Det er jo Nutro's 3. ingrediens ifølge den amerikanske
> hjemmeside. Ved du om der findes en dansk ingrediensliste på Nutro på
> nettet?

jeg har bedt om en via email.

Fra : Mielle

Dato : 03-06-03 11:56

"Christian B. Andresen" skrev d. 03-06-03 11:31 dette indlæg :

> "Mielle" <Mielle.news@kandu.dk> wrote in message

> jeg har fundet en anden ordbog, hvor jeg kan se at meal også er mel.
> Så dvs. at corn gluten meal er majs gluten mel.

Okay, og hvordan vil du så nu oversætte chickenmeal?
Hvad består chikenmeal af i Nutro's foder?

Mange hilsner fra
Marie

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-06-03 12:03

> Okay, og hvordan vil du så nu oversætte chickenmeal?

enten som kyllingemåltid eller som kyllingemel. Jeg tror stadig ikke at
kvalitetsfoder som Nutro, Pro-Plan etc. bruger
hoved, klove, knogler, tarme etc. i produktionen.

> Hvad består chikenmeal af i Nutro's foder?

Citat fra deres amerikanske hjemmeside:

Are chicken meal and lamb meal by-products?
"No, meal is the meat with the fat and water removed."

What are by-products?
By-products are intestines, heads, feet.

citat slut.

Fra : Mielle

Dato : 03-06-03 12:13

Hej Christian.

Jeg tror heller ikke, at kyllingemel nødvendigvis indeholder indvolde,
fødder, hoveder etc, men jeg blev noget i tvivl da Punish skrev længere
oppe, hvad kyllingemel består af. På andre pinde har det jo virket som
om, at Punish har så meget forstand og tjek på det der med
ingredienslister, og ud fra dette, blev jeg virkelig bekymret for Nutro,
da kyllingemel jo er deres 1. ingrediens!!

Mange hilsner fra
Marie

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-06-03 10:30

> [...]

"No, meal is the meat with the fat and water removed."

What are by-products?

By-products are intestines, heads, feet.

Ingredients
Chicken Meal, Ground Rice, Corn Gluten Meal, Poultry Fat (preserved
with mixed Tocopherols, a source of natural Vitamin E), Dried Beet Pulp,
Rice Bran, Rice Flour, Lamb Meal, Natural Flavors, Sunflower Oil (preserved
with mixed Tocopherols, a source of natural Vitamin E), Potassium Chloride,
Monosodium Phosphate, Choline Chloride, Dried Kelp, Dried Egg Product,
Vitamin E Supplement, Ferrous Sulfate, Zinc Sulfate, Zinc Proteinate,
Biotin, Ascorbic Acid (source of Vitamin C), Manganese Proteinate,
Glucosamine Hydrochloride, Niacin Supplement, Chondroitin Sulfate, Manganous
Oxide, Calcium Pantothenate, Copper Sulfate, Vitamin B12 Supplement, Copper
Proteinate, Sodium Selenite, Riboflavin (source of Vitamin B2), Vitamin A
Supplement, Pyridoxine Hydrochloride, Thiamine Mononitrate (source of
Vitamin B1), Garlic, Vitamin D3 Supplement, Menadione Sodium Bisulfite
Complex (source of Vitamin K activity), Calcium Iodate, Folic Acid.

citat slut.

Hvor har du set udtrykket kyllingemel henne ?

Fra : Mighty

Dato : 03-06-03 11:21

Chickenmeal OVERSÆTTES fra engelsk til dansk til kyllingemel. Det er ikke
noget jeg har fundet på, sådan er oversættelsen blot i hele markedet. Spørg
alle udbydere af hunde og kattefoder... MEAL = MEL.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-06-03 11:36

"Mighty" <apbt@ofir.dk> wrote in message news:bbhsto$pjm$1@sunsite.dk...
> [...]
Spørg
> alle udbydere af hunde og kattefoder... MEAL = MEL.

jeg har fundet en anden ordbog, den siger meal = mel, så jeg bøjer mig.
Dog er jeg sikker på at kvalitetsfoder som Nutro, Pro-Plan etc. ikke bruger

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-06-03 14:58

On Tue, 3 Jun 2003 11:13:50 +0200, "Mighty" <apbt@ofir.dk> wrotd:

> [...]
>benytter chicken meal, men fordi ordet måske har en bedre klang...
>Kig på deres amerikanske hjemmeside... Så bliver du måske overbevist.

,,,,,,,,,,jeg sidder med deres matriale her , og de skriver
udtrykkeligt at der _ingen_ biprodukter er i !! der står at
hovedingredienserne er tøret kylling , eller tøret lammekød ! jeg
tvivler på at de får lov til at skrive tøret kyllingekød hvis det i
virkligheden er kyllingemel !? for det ville jo være en direkte løgn,
så det tvivler jeg på men det er jo påstand mod påstand.

nå har lige læst Christian b andersens indlæg og det forklarer vist
det hele .

klip>

Are chicken meal and lamb meal by-products?

"No, meal is the meat with the fat and water removed."

klip>

og jeg har lige været inde og kigge på en af mine pakker og der står
dried chicken meat ! ikke meal ? har ikke hørt udtrykket "meal" om
nutro før , men der står stadig på den danske ingrediensliste som
første ingrediens _tøret kyllingekød_ og det må de _ikke_skrive hvis
det ikke er det der er i ! så hvordan folk end oversætter det , så er
det på dansk tøret kylling ! ellers ville fodret ikke kunne blive
solgt i Danmark hvis de havde løget på ingredienslisten.

Fra : Mighty

Dato : 04-06-03 13:10

Hvad der står på den pose ved jeg jo af gode grunde ikke. Men på deres egen
hjemmeside skrive de meal og ikke meat..
Men for at slå det fast "kyllinge mel = tørret (dehydreret) kylling" Så om
der står meat eller meal betyder ingenting... DET ER DET SAMME

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-06-03 13:18

"Mighty" <apbt@ofir.dk> wrote in message news:bbknld$bc8$1@sunsite.dk...
> [...]
> Men for at slå det fast "kyllinge mel = tørret (dehydreret) kylling" Så om
> der står meat eller meal betyder ingenting... DET ER DET SAMME

Det er rigtigt, emnet var vel også mest om de gode tørfodere bruger frisk
eller tørret kød som første ingrediens, og om de evt. bruger knogler, sener
etc. eller kun rent kød.

Fra : Mighty

Dato : 04-06-03 13:57

Emnet var vel, at der var stor misforståelse omkring hvad betegnelserne på
ingredienserne var...

Fra : Mielle

Dato : 04-06-03 14:40

Hej Christian.

Hvad mener du er det bedste at have stående som første ingrediens i et
tørfoder.
Frisk eller tørret kylling?

Mange hilsner fra
Marie

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-06-03 08:02

> Hej Christian.
>
> Hvad mener du er det bedste at have stående som første ingrediens i et
> tørfoder.
> Frisk eller tørret kylling?

Hvis ingredienslister er lavet inden tørring må det være tørret kylling.
Tørret kylling svinder jo ikke så meget som frisk kylling.

Fra : Mielle

Dato : 06-06-03 14:25

> Hvis ingredienslister er lavet inden tørring må det være tørret
kylling.
> Tørret kylling svinder jo ikke så meget som frisk kylling.

Hvor meget tørret kylling indeholder Nutro? Procent/mængde??

Marie

http://www.kandu.dk/

Fra : motleyman

Dato : 06-06-03 14:53

"Mielle" skrev d. 06-06-03 14:25 dette indlæg :
> kylling.
>
> Hvor meget tørret kylling indeholder Nutro? Procent/mængde??
>
> Marie
>
> -- Det indeholder ca.26 %
Hilsen motleyman

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-06-03 18:40

On Fri, 06 Jun 2003 13:52:30 GMT, "motleyman"
<motleyman.news@kandu.dk> wrotd:

>Hilsen motleyman

,,,,,og hvis man vælger deres +fodder til aktive hunde så er der 30%

Fra : Mielle

Dato : 07-06-03 11:30

Hej igen.

Hvis man i et foder bruger 26-32 % frisk kylling, og det er FØR
bearbejdelsen af fodret, hvor mange procenter vil indholdet af den
friske kylling så svinde til?....ca. selvfølgelig!!

Mange hilsner fra
Marie

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 08-06-03 09:47

On Sat, 07 Jun 2003 10:29:58 GMT, "Mielle" <Mielle.news@kandu.dk>
wrotd:

> [...]
>bearbejdelsen af fodret, hvor mange procenter vil indholdet af den
>friske kylling så svinde til?....ca. selvfølgelig!!

,,6-7 ingrediens falder det til, står der i min folder fra Nutro, men
det er nok svært at regne præcist ud, men hvis man regner med at der
kan være op til 75% vand/fedt i frisk kylling kan man selv regne lidt
på det

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-03 08:07

> Hej igen.
>
> Hvis man i et foder bruger 26-32 % frisk kylling, og det er FØR
> bearbejdelsen af fodret, hvor mange procenter vil indholdet af den
> friske kylling så svinde til?....ca. selvfølgelig!!

Der er vel 30-40 % vand, så slut %'en er nok omkring 18-20 %

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-06-03 19:34

On Wed, 4 Jun 2003 14:09:47 +0200, "Mighty" <apbt@ofir.dk> wrotd:

> [...]
>Men for at slå det fast "kyllinge mel = tørret (dehydreret) kylling" Så om
>der står meat eller meal betyder ingenting... DET ER DET SAMME

,,,,,,,,,,,,,,ja det er måske heller ikke så væsentligt, det der er
væsentligt er at der bliver brugt rent kyllingekød som første
ingrediens i Nutro, nemlig tøret kylling !, og det er det bedste, det
er der meget få andre mærker der kan leve op til måske kun lige pro
plan .

Fra : ssidsel

Dato : 05-06-03 09:27

> [...]
> ingrediens i Nutro, nemlig tøret kylling !, og det er det bedste, det
> er der meget få andre mærker der kan leve op til måske kun lige pro

Hej Punish

Som udgangspunkt vil jeg sige til dig Punish, at indholdet af mit indlæg
ikke er skrevet for at "svine" dig til. Men jeg synes du til tider
bliver mere påståelig end godt er, og derved også vil opleve at man har
en anden mening end dig. Jeg fodre mine hunde på QC+, og det fungerer de
rigtig godt på. Så når du på en anden pind, som udgangspunkt skriver at
kyllingemel (som er QC+ anden ingrediens) indholder hjerne knogler,
indvolde næb kløer osv, faktisk alt kyllingeaffald - kan vi vel godt nu
blive enige om at det ikke er korrekt. Ydermere skriver du at det ikke
er tørret kylling, hvilket heller ikke er rigtig, for det er det. Og QC+
har endvidere som første ingrediens frisk kylling. Nedenstående er en
beskrivelse af QC+´s første tre ingredienser (med forklaring):

FRISK UDBENET KYLLING - USDA (United States Dietery Agency) inspicerede
unge fugle, uden hoveder, fødder, fjer, knogler og indvolde.
Bidrager med – Protein af høj kvalitet, fedt, calcium og fosfor. Hjælper
til at udvikle og vedligeholde muskler, knogler, tænder, hud og pels.
Fortræffelig energi kilde og gør produktet mere velsmagende. Hjælper
også med at forbedre QC+’s fordøjelighed og nedsætter mængden af aske i
produktet.

KYLLINGEMEL – Kyllinge kød og ben eksklusiv hoveder, fødder, fjer og
indvolde. Tørret så vandindholdet er mellem 6-10%
Bidrager med – Protein af høj kvalitet, fedt, calcium og fosfor. Hjælper
til at udvikle og vedligeholde muskler, knogler, tænder, hud og pels.

BRUNE RIS – Amerikanske ris med medfølgende fiber af høj kvalitet.
Bidrager med – Højt fordøjelige kulhydrater og er desuden en
fortræffelig fiber kilde.

Og Punish, jeg skriver ikke dette fordi jeg tror at Nutro er et dårligt
foder, tværdigmod tror jeg det er et rigtig godt fodervalg, men jeg tror
bare man skal passe på med som udgangspunkt at "svine" andre fodre til.

Mange hilsner fra Sidsel

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-06-03 09:20

> [...]
>har endvidere som første ingrediens frisk kylling. Nedenstående er en
>beskrivelse af QC+´s første tre ingredienser (med forklaring):

,,,jeg ønsker faktisk ikke at virke påståelig eller på andre måder
provokerende , hvad dette emne angår, jeg interserer mig faktisk meget
for hvad min hund spiser og hvis jeg kunne finde noget bedre ville jeg
gøre det, jeg ønsker ikke at kritisere andre foddermærker, men er
kritisk som udgangspunkt, og godtager ikke at bare fordi at nogen er
glade for et fodder, at det så derfor er supergodt! jeg skriver ikke
for at svine andres fodder til ! men det bliver nok hurtigt
misforstået når man er kritisk, jeg ved godt at jeg ville få mindre
knubs herinde hvis jeg hele tiden snakkede godt om alting og passede
meget på hvad jeg nu skrev osv men sådan er jeg bare ikke, for så
syntes jeg ikke at man når særligt langt hvis man hele tiden skal
passe på ikke at kunne fornærme nogen osv

men for at komme til emnet så er jeg ret sikker på at frisk kylling
vejer mindre i den færdige pakke end tøret kylling som første
ingrediens ! og netop derfor mener jeg at der er mere kød i den
færdige pakke hos Nutro og Pro plan ,de to foddermærker er de eneste
jeg har fundet som udtrykkeligt skriver at første ingrediens efter
tøring stadig er kylling. Og hvis der nogen steder i QC matrialet
udtrykkeligt står at kylling stadig er første ingrediens efter tøring
og når fodderet er i pakken hos forhandleren så vil jeg ændre holdning
til QC med det samme

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 02-06-03 15:28

"motleyman" <motleyman.news@kandu.dk> wrote in message
> "olle" skrev d. 02-06-03 09:43 dette indlæg :

> Du kan roligt begynde med Nutro-foder, det er et af de fem "bedste"
> foder på markedet...

Hvilke er de fire andre fodermærker?

--
Lise-Lotte Gerding / Lotte-mor
http://coco.gerding.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-06-03 09:18

On 02 Jun 2003 08:42:40 GMT, olle <westie_familien@ej.email.dk> wrotd:

>Jeg er blevet anbefaldet dette produkt,
>er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med dette.
>Det er en "westie" altså lille hunderace (hvalp ca. 15 uger)
>
>En glad westie ejer.

,,,Jeg har fodret med Nutro til 2 hunde nu er de er sunde raske og
vokser som de skal, og jeg er overbevist om at det er det bedste
tørfodder der findes. Men det er ikke det vigtige , det vigtige for
dig er at blive overbevist om hvad det bedste fodder er ! for du kan
altid høre gode erfaringer med alt fodder, du kan sagtens finde folk
der har gode erfaringer med nettofodder, det betyder så ikke at det er
sundt jo ! Hvis du tager ud et sted hvor de forhandler Nutro og tager
en brucure så vil du se og forstå at det er et af de bedste mærker,
brucuren er nemlig fyldt med relevante informationer om maden og
forklaringer og ret profesionelt lavet. Ikke som du vil finde i
eukanuba og hills brucurene , skoleskemaer og andet ligegyldig
information om at du får en sund skindende pels osv . De har desuden
et stort udvalg også noget der passer til din hund. Jeg bruger som
sagt nutro men kunne også finde på at bruge proplan en dag, det tror
jeg også at er ret godt. Men undersøg det selv, stol ikke på andre
folk syntes nemlig altid at det de fodrer med er verdens bedste, og de
fleste hunde er faktisk glade selvom de får et dårligt fodder, de
lever bare ikke lige så længe og får flere sygdomme. Så fordi folk
siger at de har en hund der er sund og glad på nettofodder, betyder
det ikke at hunden lever et sundt, langt liv.

Fra : Tina

Dato : 04-06-03 19:57

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message news:<6llodvk3pa422pdbqshj9h25cqphlrtsuv@4ax.com>...

" Så fordi folk
> siger at de har en hund der er sund og glad på nettofodder, betyder
> det ikke at hunden lever et sundt, langt liv."

Nej, det findes der vel ingen statistikker om. Men det kunne nu være
lidt interessant, at se forskellen (sundhed, levealder, allergisymp.
osv). Netto-foderet hunde >< Hills-hunde, Eukanuba-hunde ><
Nutro-hunde osv. Men der spiller jo også mange andre faktorer ind,
når vi snakker sundhed og levealder. Mine forældres lab døde 13 år
gammel (havde aldrig haft en "sygedag" og han fik hele sit liv Bilkas
det billigste) Mine hunde har altid fået det dyreste af det dyreste og
alligevel er vores dyrlægeregninger og gennemsnitsalder henholdsvis
mange (!) gange større og halveret!

>......"og andet ligegyldig
>information om at du får en sund skindende pels osv "

Alligevel vil jeg jo mene, at man har en temlig god indikation om
kvaliteten på foderet og især om det har hvad ens hund har brug for!
hvis hunden er sund og rask og har en flot pels (selv om det er
eksteriør, siger det jo også noget om hunden optager foderet
ordentligt!) Derfor finder jeg det vigtigt blandt andet at observere,
når jeg skal evaluere, om det er noget foder jeg vil fortsætte med at
give min hund.

Mvh Tina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-06-03 20:11

On 4 Jun 2003 11:57:12 -0700, tk_rd@yahoo.dk (Tina) wrotd:

> [...]
>det billigste) Mine hunde har altid fået det dyreste af det dyreste og
>alligevel er vores dyrlægeregninger og gennemsnitsalder henholdsvis

,,,,,,,ja der er vel forskel på hundene og på racerne, hvis man skulle
lave en test skulle man tage 2 af samme køn fra samme kuld og give
den ene billigt fodder og den anden dyrt, give dem lige meget motion
og et lige godt liv men det er nok svært at få lavet testen, men
der kan også være mange andre ting der spiller ind , det er vist ikke
så nemt at gøre sig klog på mad, men gennerelt mener jeg at der er
større chanse for et langt godt liv på kvalitetsfodder.

Fra : aina

Dato : 08-06-03 23:35

Var og surfet på nettet for å finne et for som passer til mine hunder. Fant
denne informasjonen om forskjellige hunde fõr. Da jeg husket at det hadde
vært en diskusjon om Nutro, tenkte jeg denne ville interesere noen.

http://www.preciouspets.org/healthypetnet/drjane.htm

Har aldri prøv Nutro, men de skårer høyt på denne testen.
--
MVH
Aina R Tande

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 09-06-03 13:47

On Mon, 9 Jun 2003 00:34:39 +0200, "aina" <tambolover@hotmail.com>
wrotd:

> [...]
>
>http://www.preciouspets.org/healthypetnet/drjane.htm
>
>Har aldri prøv Nutro, men de skårer høyt på denne testen.

,,,,,,,,,,dejligt at se gode test for Nutro har ikke set en eneste
dårlig endnu faktisk, håber at man kan stole på dem , det bliver man
jo nød til at regne med at man kan, men Life's Abundance ser også
rigtig godt ud ,faktisk ser det bedre ud end Nutro, men gad vide om
man kan få det i Danmark ? jeg må lige ind og søge på det.

Fra : Mighty

Dato : 10-06-03 11:12

Hej punish.
Ja, selvfølgelig ser Abundance bedre ud, det er jo dem der har lavet
testen...

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 10-06-03 12:34

On Tue, 10 Jun 2003 12:12:10 +0200, "Mighty" <apbt@ofir.dk> wrotd:

>Hej punish.
>Ja, selvfølgelig ser Abundance bedre ud, det er jo dem der har lavet
>testen...

,,,ja det er også lige gået op for mig og de tre ting som Nutro
ikke har ved man så ikke om er noget der er virkelig godt, har aldrig
hørt om spaltede mineraler, eller om det der "fordøjelsesmidel" og at
kødet er frit for hormoner og steorider som i øvrigt er det samme, ved
jeg ikke om betyder det store, for det er der vel også i det kød vi
spiser ? og at give hundene bedre kød end det vi spiser er måske lige
i overkanten, men de har aligevel været nød til at give Nutro en
andenplads det er da altid noget

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-03 12:40

> [...]
> spiser ? og at give hundene bedre kød end det vi spiser er måske lige
> i overkanten, men de har aligevel været nød til at give Nutro en

Hvis man spiser dansk kød er der ikke nogen hormoner eller steroider i.
Jeg har ikke nogen problemer hvis at min hund skal foderes med gensplejset
eller lign. kød.
Den lever jo trods alt kun 13-14 år, hellere kvalitetsfoder med
gensplejsning end skodfoder med slagteriaffald (det som man ikke engang kan
lave pølser af)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 10-06-03 13:04

>Hvis man spiser dansk kød er der ikke nogen hormoner eller steroider i.

,,,nå det vidste jeg ikke, giver danskerne ikke vækstfremmere til
dyrene mere ? men det er måske noget andet end hormoner ? det kan da
godt være at jeg ikke har fulgt ordentligt med hvad det angår!

,,,,ja det er rigtigt nok

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-03 13:04

> ,,,nå det vidste jeg ikke, giver danskerne ikke vækstfremmere til
> dyrene mere ? men det er måske noget andet end hormoner ? det kan da
> godt være at jeg ikke har fulgt ordentligt med hvad det angår!

Det er noget andet. Det er vist antibiotika, ikke at det selvfølgelig er
lige så slemt.