MDT4 parttegning med toolbodies
Fra : Lars

Dato : 28-03-01 14:07

Hej Gruppe
Jeg er igang med en tegning over et emne som først skal drejes og senere
smedes. Det er mest praktisk at vise drejeemnet samt det færdige smedeemne
på én tegning.
Jeg har forsøgt at lave det med det færdige emne som part og drejeemnet som
toolbody, men der opstår et problem når jeg skal bruge parten i en assembly,
hvor jeg får en melding om "unconsumed toolbodies" som bedes blive combined,
men når jeg combiner får jeg begge bodies med på min samlingstegning uden
mulighed for at slukke for drejeemnet som her er urelevant. Jeg er klar over
at jeg bare kan lave det på en assemblytegning, hvor jeg bare kan slukke for
drejeemnet under scenes, men her får vi et problem med Design Space som ikke
gerne vil arbejde med subassemblies.
Jeg håber at problemstillingen er til at forstå !!!
Er der nogen der kender en løsning på problemet ???

Mvh
Lars Stehmann

Fra : Lars Sandberg

Dato : 28-03-01 20:00

In article <99sno3$inf$1@news.inet.tele.dk>, last@bsi-dk.dk says...
> [...]
> gerne vil arbejde med subassemblies.
> Jeg håber at problemstillingen er til at forstå !!!
> Er der nogen der kender en løsning på problemet ???

Hej Lars

I Mechanical Desktop R4 og senere kan du anvende en teknik kaldet "promotion" eller nedarvning
om man vil, denne teknik kan anvendes i lige så mange nestede eller nedarvede versioner som du
vil. Dette foregår i korte i korte træk ved at version A (støbeform), nedarves til version B
der nu tillægges yderligere features, her kunne man så igen nedarve videre til part C.
Teknikken kræver at du udelukkende anvender part-tegninger.
Mht. til DesignSpace og subassemblies er der en workaround, der som bi-effekt giver bedre
performance.

Best Regards/ Med venlig hilsen
Lars Sandberg

TechSolution
Mechanical Solution Center

E-mail: info@techsolution.dk TechSolution
Phone: +45 75 82 93 44 Borgvold 12b
Fax: +45 75 82 80 62 DK-7100 Vejle
web: www.techsolution.dk Denmark, Europe

Fra : Lars

Dato : 30-03-01 06:55

Hej Lars
Tak for hurtig respons, desværre siger dine oplysninger mig intet, jeg kan
heller ikke finde noget i hjælpfilen.
Så hvis du kunne uddybe fremgangsmåden ville det være fint.
På forhånd tak
Lars Stehmann

Fra : Lars Sandberg

Dato : 02-04-01 21:02

> [...]
> heller ikke finde noget i hjælpfilen.
> Så hvis du kunne uddybe fremgangsmåden ville det være fint.

Hej Lars

Part A = støbeemne i selvstændig partfil. Skab part B (ligeledes partfil) med nulvolumen,
attach part A som toolbody og combine disse 2 og bingo, part B er nu nedarvet fra part A.