Varme fra PSU?
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 01-06-03 22:12

Stiger varmen fra en PSU proportionalt med den effekt den skal levere, eller
er varmen nogenlunde konstant?
Min umiddelbare fornuft siger mig at det er det første der er rigtigt.

Grunden til jeg spørger er at jeg har smidt en lydløst Pabst 8412 GMV blæser
i min ene strømforsyning. Pabst blæseren puster ikke ligeså meget luft
igennem som den originale.
PSU'en er stadig kølig at røre ved, og iflg. min el-måler på stikkontakten
bruger den ca. 45 watt.

/Morten

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-06-03 22:40

Morten Lundstrøm skrev :
> [...]
> igennem som den originale.
> PSU'en er stadig kølig at røre ved, og iflg. min el-måler på stikkontakten

Nej den har et grundforbrug og derefter stiger effekten ved forbruget.

Om den holder - aner det ikke!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Leony

Dato : 02-06-03 13:11

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse

> PSU'en er stadig kølig at røre ved, og iflg. min el-måler på
> stikkontakten bruger den ca. 45 watt.

Svjh fra en tidligere debat, så har nogle el-målere problemer med at
måle korrekt når der bruges en switch mode psu.
Umiddelbart vil jeg mene at den burde ligge noget højere end 45 Watt
(med mindre det er en Pentium 100).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 02-06-03 15:35

> [...]
> måle korrekt når der bruges en switch mode psu.
> Umiddelbart vil jeg mene at den burde ligge noget højere end 45 Watt
Det er en af Nesas egne, og de burde vel kunne måle Switching Mode PSU'er?
Jeg har selv sådan en grøn billig én der ikke kan, den måler alt fra 50 til
500 watt
Det er desuden en PC bygget til at spare lidt strøm, og den får snart en Via
C3 Processor så den kan spare endnu mere strøm.
Den består af en P-II 333 MHz som kører 3 x 100, med passiv heatsink og en
PFC godkendt strømforsyning, den har et Cirrus Logic grafikkort, et netkort
og en harddisk og en stang 128 MB SD-RAM.
Så jeg tror såmænd at den måler rigtigt.
/Morten

Fra : Leony

Dato : 02-06-03 19:58

> Det er en af Nesas egne, og de burde vel kunne måle Switching Mode
> PSU'er?

Det skal jeg ikke kunne sige.

> [...]
> grafikkort, et netkort og en harddisk og en stang 128 MB SD-RAM.
> Så jeg tror såmænd at den måler rigtigt.

Det har du garanteret ret i (også når man tager Thomas' system med i
betragtning).
Jeg synes bare jeg ville nævne muligheden for at der kunne være
problemer med målingen.
Jeg gik naturligvis bare ud fra at du målte på en maskine af nyere dato.

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 02-06-03 18:09

Leony wrote:

> [...]
> måle korrekt når der bruges en switch mode psu.
> Umiddelbart vil jeg mene at den burde ligge noget højere end 45 Watt

Til sammenligning har jeg en P3-500 stående med 4 harddiske og 2 cdromdrev
stående, den bruger 60watt når den kører(harddiske i drift og ingen
cdromdrev i aktion og uden synderlig belastning af cpu)

--
MVH Thomas Eg Jørgensen

** OE Quotefix: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ **
** Kandu.dk-brugere betragtes som useriøse og ignoreres! **

Fra : Kispus

Dato : 02-06-03 20:26

> [...]
> stående, den bruger 60watt når den kører(harddiske i drift og ingen
> cdromdrev i aktion og uden synderlig belastning af cpu)

Hej
Er der så nogen af jer der har et skøn om hvor meget min Pc bruger?
Psu 300 W Amd 700 Mhz 2 HD + 2 Romdrev.
(Min kone syntes El-regningen er for stor, og at det er min skyld !! )
Mvh. John

Fra : Niels Solskin

Dato : 02-06-03 22:18

> (Min kone syntes El-regningen er for stor, og at det er min skyld !! )

Køb en ny kone i dk.marke.kone

Måske kan hun opgraderes, hvad motherboard har hun ????

Niels

Fra : Kispus

Dato : 03-06-03 07:58

)

> Køb en ny kone i dk.marke.kone
>
> Måske kan hun opgraderes, hvad motherboard har hun ????

Henne vil jeg sku ikke af med, Hi-hi !
Motherboardet er et Soltek SL-77KV (Hvis det var det du mente)
Hilsen John