MS Windows
briani 27239
Kan ikke gøre mapper private i xp?
Fra : LarsJ

Dato : 01-06-03 21:13

Hejsa allesammen

Jeg har oprettet flere brugere på min pc, og nu vil jeg så gerne have, at
der er enkelte mapper på maskinen, som det kun er mig, der har adgang til.

Jeg vælger egenskaber for mappen, vælger fanebladet Deling, men jeg kan
ikke sætte hak i "Gør mappen privat" (feltet er gråt) - hvad er der galt?

--
cheers, LarsJ

-remove SWONKEE from e-mail adress when mailing me...

Fra : morten l

Dato : 01-06-03 21:27

"LarsJ" <lars@SWONKEEpuskas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vælger egenskaber for mappen, vælger fanebladet Deling, men jeg kan
> ikke sætte hak i "Gør mappen privat" (feltet er gråt) - hvad er der galt?

kør du NTFS

Morten

Fra : LarsJ

Dato : 01-06-03 21:31

"morten l" <kalkunen@mail.dk> wrote in

> kør du NTFS
>
> Morten

Jep, det gør jeg.

Fra : morten l

Dato : 01-06-03 21:35

i stifinder under mappeindstillinger går du ind under Vis og fjerne flue ben
på "brug enkel fildeling"
så kan du tildele rettigheder til dine mapper.

Morten

Fra : LarsJ

Dato : 01-06-03 21:46

> i stifinder under mappeindstillinger går du ind under Vis og fjerne
> flue ben på "brug enkel fildeling"
> så kan du tildele rettigheder til dine mapper.
>
> Morten

Jeg kan ikke finde den indstilling, findes den kun i xp pro?

Efter at lave læst nogle hjælp-filer lader det til, at det kun er mapperne
under ens brugernavn i Document&Settings-mappen, man kan gøre private..?

Burde man ikke kunne gøre det med alle mapper, når man har ntfs og logger
på som admin??

Fra : morten l

Dato : 01-06-03 21:55

hvis du køre NTFS kan du sætte rettigheder på alle mapper og filer som er
NTFS

Morten

Er på MSN Lige nu hvis det er.

Morten

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-06-03 23:08

LarsJ wrote:

> Jeg kan ikke finde den indstilling, findes den kun i xp pro?

Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> Vis
-> Fjern fluebenet i "Brug enkel fildeling (anbefales)"

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : morten l

Dato : 01-06-03 23:22

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3eda7951$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> Vis
> -> Fjern fluebenet i "Brug enkel fildeling (anbefales)"
>
> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund Andersen

det er kun i XP Pro.

Morten

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-06-03 23:23

morten l wrote:

> det er kun i XP Pro.

Ja, bruger han da Home?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : morten l

Dato : 01-06-03 23:43

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3eda7cc0$0$13232$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Ja, bruger han da Home?

yes

Morten

Fra : Edmund

Dato : 02-06-03 05:20

morten l wrote:
> "Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
> meddelelse news:3eda7cc0$0$13232$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

I XP Home er det kun mapper i documents and settings / brugernavn man
kan gøre private.
Men hvis man siger til XP at ens dokumener mapper er f:eks hele D-drevet
kan man gøre mapper private der.
Højreklik på dokumenter på skrivebordet og vælg flyt. Man siger så nej
til at flytte det gamle indhold.
Når man så har gjort en mappe privat, går man ind i egenskaber for
dokumenter igen, og gendanner til standard

--
Mvh Edmund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-06-03 07:33

morten l wrote:

> yes

Okay, Home har ikke se samme sikkerhedsmuligheder.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.