Hvordan identificerer man en fremmed pc på~
Fra : Car

Dato : 01-06-03 20:10

Vi har et netværk kun med en arbejdsgruppe. 10/100Mbit sat sammen af et
antal switche og to accesspoints (bruges udelukkende som bridge, hvor der
ikke kan trækkes kabel og begge er indstillet så kun de to accesspoints
accepterer hinanden - dermed spærres atlså for at en trådløs forbipasserende
klient kan koble op).
Nogen gange kommer der en "fremmed" pc frem, enten med samme arbejdsgruppe
eller med et andet navn som arbejdsgruppe - og det er stik imod aftale.

Jeg vil gerne identificere den og give brugeren en meddelelse og evt. kunne
blokkere/spærre/bombe den. Selvfølgelig kan jeg finde ip-adresse osv, men
det hjælper jo ikke rigtig noget.
Findes der et eller andet program jeg kan bruge til at sende en meddelelse
til pc'en som dækker på hos brugeren. (Styresystem på den fremmede er
ukendt.)
Findes der evt. et program som kan gøre livet så surt for vedkommende, at
han giver sig til kende eller slukker igen. F.eks. et program som
"ødelægger" netværket for den pågældende pc el.lign.
Er godt klar over det måske er et noget frækt ønske at have, men et eller
andet må der gøres.

MVH

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-06-03 22:56

Car wrote:
> Findes der et eller andet program jeg kan bruge til at
> sende en meddelelse til pc'en som dækker på hos brugeren.

Måske dette:
- Åbn en kommandoprompt
- Skriv "net send ipadresse/pcnavn "besked""
- Tryk Enter

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 02-06-03 11:13

In news:3eda7683$0$48899$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk ,
Mikael Nørrelund Andersen <nospam@mikael-noerrelund.dk> typed:

> Måske dette:
> - Åbn en kommandoprompt
> - Skriv "net send ipadresse/pcnavn "besked""
> - Tryk Enter

Det vil i hvert fald virke på en win2k (3?) XP maskine, hvis ikke
vedkommende har deaktiveret tjenesten messenger.
Tvivler på det vil virke på nogen anden end 2(3) OS. Men det er da et forsøg
værd.

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Mads Bahrt

Dato : 02-06-03 12:53

Car wrote:
> (Styresystem på den fremmede er
> ukendt.)
Så prøv at finde ud af hvilket OS han bruger:

LanGuard Network security scanner er et nemt værktøj til dette, og du
kan hente en trialversion her:
http://www.gfi.com/lannetscan/

MVH
Mads

Fra : iLotG

Dato : 05-06-03 10:22

"Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så prøv at finde ud af hvilket OS han bruger:
>
> LanGuard Network security scanner er et nemt værktøj til dette, og du
> [...]

Det ser lovende ud - jeg prøver det.- tak