Navlebrok
Fra : Lisbeth Kiel Larsen

Dato : 01-06-03 19:19

Hej alle,
jeg har lige været ude at kigge på mislinger - og jeg forelskede mig straks
i en lille skatter - eller - den valgte egentlig mig :)

Men men men... den har en meget lille bule på maven - og piver hvis man
løfter den lige dér. Familien har ikke været til dyrlæge med den - men
mener, det er navlebrok.
Har nogle herinde erfaringer med dette? - Lyder det som brok? Og hvis ja, er
det et forholdsvis nemt (og billigt) indgreb hos dyrlægen?

På forhånd tak,
Lisbeth

Fra : Niels Peter

Dato : 01-06-03 21:19

Lisbeth Kiel Larsen wrote:
> [...]
> Har nogle herinde erfaringer med dette? - Lyder det som brok? Og hvis
> ja, er det et forholdsvis nemt (og billigt) indgreb hos dyrlægen?

Det lyder som navlebrok. Hvis det er det, og det ikke er for slemt, vil
de fleste dyrlæger vente med at gøre noget ved det, til katten alligevel
skal kastreres/steriliseres. Det bliver så en mindre merudgift oven i
kastrationen.
Men jeg synes, den skal checkes inden da for at være sikker på, om det
er så lille et brok, at det kan vente.

Niels Peter
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 01-06-03 22:01

Hvis du har forelsket dig i den så få den tjekket ved dyrlægen, det er
forskelligt hvor slemt det er i nogen tilfælde forsvinder det når de vokser
til. Det farlige er hvis det er et stykke tarm der går ud i brokken fordi
der så kan sætte sig noget mindre fordøjelig fast. så få den tjekket.

Mvh Tina